Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein äsken verkkopankissa pienen rahastosijoituksen

Vierailija
18.01.2013 |

mut miksi ei se 100e näy siinä aloitussijoitus kohdassa?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löydät korkeakorkoisen pankkitilin näinä aikoina? Tuskin sellaisesta maasta, jonka pankkeihin haluaisit tallettaa.

Muistaakseni Ruotsista löytyy siedettäviä. Mutta totta on, että nyt on tosi pienet korot isoikorkoisimmissakin. Se kannattaa kuitenkin muistaa, että pitkällä tähtäimellä ja korkoa korolle -idealla saattaa silti voittaa huonon rahaston. JÄrkevintä on satsata kuitenkin tällä hetkellä sellaisiin osakkeisiin, joissa on hyvä osinkotuotto. Tällaisia ovat olleet esim. Fortum, UPM Kymmene ja Hesarin omistava Almamediako se on? Mikään ei tietty takaa että niidenkään kehitys jatkuu hyvänä.

Vierailija
22/40 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisinkohan lopettaa sen jo tänään?

En mä sitä haluakkaan. ap

äläkä tee äkkipäätöksiä mollaajien takia. Katso pari kuukautta, miten tilanne kehittyy. Säästämisasioissa on pitkä pinna hyväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisinkohan lopettaa sen jo tänään?

En mä sitä haluakkaan. ap

äläkä tee äkkipäätöksiä mollaajien takia. Katso pari kuukautta, miten tilanne kehittyy. Säästämisasioissa on pitkä pinna hyväksi.

ota pois rahat saman tien ja keksi niille muuta käyttöä. Kuten tässä hyvin sanottiin:

"Itsellä oli rahastossa n. tonni joka tuotti noin satasen 2:ssa vuodessa. Sen satasen saa kasaan, kun jättää yhden bileillan väliin :D."

Vierailija
24/40 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi osakkeet on hyvä vaihtoehto, jos tietää sijoittamisesta jotain, mutta vasta-alkajalle osakerahasto on oikein hyvä vaihtoehto. Monesti vaihtoehto sille on se, että rahat on käyttötilillä, sekö sitten hyvää tuottoa on, että saa 0,25 % korkoa?

Tuotto voi olla huima seuraavan vuoden aikana - tai sitten ei ole. Jos olisit esim. ostanut osakerahastoa keväällä 2009 ja myynyt keväällä 2010, tuottosi olisi voinut olla 200 %. Tämä selviää hyvin, jos katsot vaikka pankin sivuilta sijoituskäppyröitä :) Jos olisit sijoittanut vuonna 1993 100 euroa, sama 100 euroa olisi nyt 1800 euroa. Toisaalta välillä taas voi käydä niin, että menettää 70 % sijoituksen arvosta.

Ei se mitään ota jos ei annakaan :) Kokeile muutama kuukausi ihmeessä :) Pientä jännitystä elämään, kun voi seurailla kurssien liikahteluita.

t. toinen osakerahastosäästäjä

Vierailija
25/40 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

annat itsesi säikäyttää. Kun säästät 100 e / kk, sinulla on vuoden päästä säästössä n. 1200e (plus/miinus tuotot/tappiot).

Hallinnointikuluja on monenlaisia, suurimmat aktiivisesti hoidetuilla rahastoilla, pienimmät passiivisesti hoidetuilla ja korkorahastoilla. (Passiivisesti hoidettu ei siis tarkoita, että rahasto olisi huonosti hoidettu.)

Rahastosäästäminen on ihan ok säästämistapa, jos ei itse halua/osaa/jaksa paljon panostaa markkinoiden seuraamiseen.

Säästän esim. lapsenlapsilleni 20 e / kk Euro-obligaatioihin, joissa hallinnointikulut ovat 0,28 %, tuotto 3 vuodessa on ollut yli 17 % ja 10 vuodessa 57 %. Ei ole huikea tuotto, mutta on myös pieni riski ja saavatpa ainakin ajokortin aikanaan jos haluavat :) Laskennallinen tuotto on tällä hetkellä vajaat 10 %, laskennallinen vuotuinen tuotto vajaat 8 %.

Suurempia (historiallisia) tuottoja on isomman riskin rahastoilla, esim. omaa eläkesäästämistä harrastan suuririskisillä kehittyvien markkinoiden ja Euroopan osakerahastoilla.

Vierailija
26/40 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

annat itsesi säikäyttää. Kun säästät 100 e / kk, sinulla on vuoden päästä säästössä n. 1200e (plus/miinus tuotot/tappiot).

Hallinnointikuluja on monenlaisia, suurimmat aktiivisesti hoidetuilla rahastoilla, pienimmät passiivisesti hoidetuilla ja korkorahastoilla. (Passiivisesti hoidettu ei siis tarkoita, että rahasto olisi huonosti hoidettu.)

Rahastosäästäminen on ihan ok säästämistapa, jos ei itse halua/osaa/jaksa paljon panostaa markkinoiden seuraamiseen.

Säästän esim. lapsenlapsilleni 20 e / kk Euro-obligaatioihin, joissa hallinnointikulut ovat 0,28 %, tuotto 3 vuodessa on ollut yli 17 % ja 10 vuodessa 57 %. Ei ole huikea tuotto, mutta on myös pieni riski ja saavatpa ainakin ajokortin aikanaan jos haluavat :) Laskennallinen tuotto on tällä hetkellä vajaat 10 %, laskennallinen vuotuinen tuotto vajaat 8 %.

Suurempia (historiallisia) tuottoja on isomman riskin rahastoilla, esim. omaa eläkesäästämistä harrastan suuririskisillä kehittyvien markkinoiden ja Euroopan osakerahastoilla.

annat ap:n ymmärtää niin kuin hänen yhden yksittäisen rahaston mitätön 100 euron kuukausisäästö olisi sama juttu kuin tuo sun hajautettu kuvio.

Ap, ei ole suurempaa virhettä kuin sijoittaa tasan yhteen rahastoon ja tasan noin pienellä summalla. Ap:n rahasto on vielä pankin rahasto, joka on varmuudella kallis, ei varmasti mikään 0,23 % kuluilla toimiva rahasto.

Miksi te annatte pienen ihmisen hävitä vähät rahansa käskemällä häntä pitämään typerä sijoitus?

On järkevämpää säästää 10 kk sitä sataa euroa kuussa. Kun on tonni kasassa, menee Seligssonin sivuilla ja ostaa sieltä inderksirahastona vaikka world top brand 25 indeksirahaston, jolla juurikin joku 0,2% kuluja. sittne pitää sitä siellä vaikka 10 vuotta ja antaa vuotuisten voittojen mennä rahastoon, joten saadaan korkoa korolle -efekti.

Älä ap usko näitä helvetin tyhmiä ämmiä. Heistä on kiva neuvoa, viis siitä auttavatko neuvot sinua. TÄmä minun ehdotukseni on järkevä, suhteellisen tuottoisa ja suhteellisen turvallinen.

Vierailija
27/40 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain taannoin ylimääräistä rahaa, mille en keksinyt mitään käyttöä. Summa oli sen verran pieni, ettei sillä olisi esim. sijoitusasuntoa saanut, toisaalta en halunnut makuuttaa rahoja tilillä inflaation syötävänä.

Selvitin hieman asioita, ja päätin kyseiseen rahastoon sijoittaa. En osaa laskea paljonko tuotto on %:ssa ollut, mutta se 10´000€ minkä sijoitin on nykyään arvoltaan n.13´200€, aikaa sijoituksesta tekemisestä on 3-4 vuotta, ja ajattelin nyt alkaa noita voittoja kotiuttamaan. (Nimenomaan siis voittoja, nostan sen verran minkä saa verottomana per vuosi nostaa, mikä ei iso summa ole, mutta se ei haittaa koska laitoin rahat rahastoon siksi että inflaatio ei syö niitä).

Periaatteessa en tee noilla rahoilla "mitään" koska palkallani elän hyvin (elän aika vaatimattomasti, ei ole kallista asuntoa, ei autoa ollenkaan, ei kalliita harrastuksia tmv.) ja rahaa jää palkasta matkusteluunkin, joten vaikka arvo jossain vaiheessa laskisi olisi minulla aikaa myös odotella että milloin nousee uudestaan.

Vierailija
28/40 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain taannoin ylimääräistä rahaa, mille en keksinyt mitään käyttöä. Summa oli sen verran pieni, ettei sillä olisi esim. sijoitusasuntoa saanut, toisaalta en halunnut makuuttaa rahoja tilillä inflaation syötävänä.

Selvitin hieman asioita, ja päätin kyseiseen rahastoon sijoittaa. En osaa laskea paljonko tuotto on %:ssa ollut, mutta se 10´000€ minkä sijoitin on nykyään arvoltaan n.13´200€, aikaa sijoituksesta tekemisestä on 3-4 vuotta, ja ajattelin nyt alkaa noita voittoja kotiuttamaan. (Nimenomaan siis voittoja, nostan sen verran minkä saa verottomana per vuosi nostaa, mikä ei iso summa ole, mutta se ei haittaa koska laitoin rahat rahastoon siksi että inflaatio ei syö niitä).

pointti jota kovasti ei jakseta mainostaa, on se, että alkusumman pitää olla järkevä. sulla oli 10 000. Aplla on pikkaisen matkaa ennen kuin 100 eur kuussa on 10 000. Jos sitä rahaa kerryyttää samalla kun jo potti on sijoituksena, se on kuin sitä, että kävlee askeleen eteen ja kohta kaksi taakse kun kurssit tippuvat. On järkevämpää säästää ensin kunnon alkupotti. VAsta sitten alkaa jossain tuntuakin se että kurssit nousevat.

sum summarum: köyhän ei kannata näperrellä pikkusummilla. MIeluummin kannattaa säästää ensin tilillä isompaa summaa kasaan, viis siitä vaikka inflaatio veisi vähän. Se vie kuitenkin vähemmän kuin oikein paha kurssilasku.

Vierailija
29/40 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pointti jota kovasti ei jakseta mainostaa, on se, että alkusumman pitää olla järkevä. sulla oli 10 000. Aplla on pikkaisen matkaa ennen kuin 100 eur kuussa on 10 000. Jos sitä rahaa kerryyttää samalla kun jo potti on sijoituksena, se on kuin sitä, että kävlee askeleen eteen ja kohta kaksi taakse kun kurssit tippuvat. On järkevämpää säästää ensin kunnon alkupotti. VAsta sitten alkaa jossain tuntuakin se että kurssit nousevat. sum summarum: köyhän ei kannata näperrellä pikkusummilla. MIeluummin kannattaa säästää ensin tilillä isompaa summaa kasaan, viis siitä vaikka inflaatio veisi vähän. Se vie kuitenkin vähemmän kuin oikein paha kurssilasku.

riski on pienempi jatkuvalla rahastosijoituksen kartuttamisella. Jos teet tuon ison könttäsijoituksen väärällä hetkellä = kurssit on just lähtemässä pitkään laskuun tulee sijoitukselle myös pitkään miinusta.

Kun ostaa koko ajan, myös laskevalla kurssilla pääsee nopeammin tasoihin ja siitä plussalle. Mutta jokainen omalla tyylillään.

Itse seuraan tilannetta koko ajan ja pahimmillaan yhdessä isoriskisessä rahastosijoituksessani olisin sinun menetelmälläsi nyt (2 v jälkeen) 7 % miinuksella, tasaisesti sijoittamalla olen nyt 12 % plussalla.

Vierailija
30/40 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä on niin isot hallinnointikulut, että tuoton pitää olla järjetön, että käteen jäisi jotain verojen jälkeenkin. Nyt kun kurssit sahaa puolet ajasta miinuksilla, rahastoissa ei ole järkeä.

Vain indeksirahastot ja suorat osakeostot kannattavat. Mut säkin opit vielä... maksat vaan näköjään oppirahat ensin.

se riippuu sun pankista, eli sulla taitaa olla vähän huono pankki :)

mun pankki antaa merkitä ilmaiseksi, ja ottaa sitten vasta palkkionsa, jos myyn (tietysti voitolla :), niin aina olen tuottopuolella! nyt olen myynyt kun olen saanut tuotot 10-15% paikkeille, niin on se nyt aiiiiiika paljon paremmin kuin pankkitililtä. mut säkin opit vielä...... sä olet näköjään ostanut VÄHÄN väärässä paikassa :DD

Vierailija
31/40 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pointti jota kovasti ei jakseta mainostaa, on se, että alkusumman pitää olla järkevä. sulla oli 10 000. Aplla on pikkaisen matkaa ennen kuin 100 eur kuussa on 10 000. Jos sitä rahaa kerryyttää samalla kun jo potti on sijoituksena, se on kuin sitä, että kävlee askeleen eteen ja kohta kaksi taakse kun kurssit tippuvat. On järkevämpää säästää ensin kunnon alkupotti. VAsta sitten alkaa jossain tuntuakin se että kurssit nousevat. sum summarum: köyhän ei kannata näperrellä pikkusummilla. MIeluummin kannattaa säästää ensin tilillä isompaa summaa kasaan, viis siitä vaikka inflaatio veisi vähän. Se vie kuitenkin vähemmän kuin oikein paha kurssilasku.

riski on pienempi jatkuvalla rahastosijoituksen kartuttamisella. Jos teet tuon ison könttäsijoituksen väärällä hetkellä = kurssit on just lähtemässä pitkään laskuun tulee sijoitukselle myös pitkään miinusta.

Kun ostaa koko ajan, myös laskevalla kurssilla pääsee nopeammin tasoihin ja siitä plussalle. Mutta jokainen omalla tyylillään.

Itse seuraan tilannetta koko ajan ja pahimmillaan yhdessä isoriskisessä rahastosijoituksessani olisin sinun menetelmälläsi nyt (2 v jälkeen) 7 % miinuksella, tasaisesti sijoittamalla olen nyt 12 % plussalla.

osakkeiden keskituotto on noin 10 %. Niinpä 12 % plussalla ei ole kova tuotto. SE on pieni tuotto. MIksi? SIksi, että siinä vaiheessa kun realisoit rahasi, verottaja ottaa omansa ja pankkikin ottaa omansa. RAhastoihin ei kannata sijoittaa korkean kulurakenteen takia.

Enkä missään vaiheessa sanonut, että kannattaa säästää ja sijoittaa iso potti rahastoihin kerralla. On sulaa hulluutta kenenkään sijoittaa niihin millään summalla. Sen sijaan kannattaa säästää iso potti ja sijoittaa OSAKKEISIIN tai INDEKSIRAHASTOIHIN. Molemmissa matala kulurakenne ja molemmissa ideana pitää potti pitkän aikaa myymättä ja kartuttaa sitä korkoa korolle -menetelmällä. Tämä on oikeasti asioista tietävien taloustutkijoiden puhetta, ei omaa mutuiluani.

Mutta mene sä vaan pankitätien kusetukseen. Sun 12 % on liikuttavan pieni voitto, ja sä et tunnu tajuavan, että jossain vaiheessa sekin voi vielä mennä pahasti pakkasille. Itselläni muuten on ollut rahasto, joka on ollut vähintään -12% MIINUKSILLA aina, vaikka sijoitin pienen summan kuussa sinne.

Ei se ripottain rahastoon sijoittaminen sinänsä mitään turvaa takaa, dorka :D.

Vierailija
32/40 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä on niin isot hallinnointikulut, että tuoton pitää olla järjetön, että käteen jäisi jotain verojen jälkeenkin. Nyt kun kurssit sahaa puolet ajasta miinuksilla, rahastoissa ei ole järkeä.

Vain indeksirahastot ja suorat osakeostot kannattavat. Mut säkin opit vielä... maksat vaan näköjään oppirahat ensin.

mun pankki antaa merkitä ilmaiseksi, ja ottaa sitten vasta palkkionsa, jos myyn (tietysti voitolla :), niin aina olen tuottopuolella! nyt olen myynyt kun olen saanut tuotot 10-15% paikkeille, niin on se nyt aiiiiiika paljon paremmin kuin pankkitililtä. mut säkin opit vielä...... sä olet näköjään ostanut VÄHÄN väärässä paikassa :DD

sä lunttu opit kanssa ehkä jo nyt. Koita tajuta, että jos pankki ottaa sun rahstovoitosta palkkiona 1,6 % ja indeksirahaston kulut jäävät joskus jopa 0,018%, niin kykenetkö ihan omin päin tuosta laskemaan, minkä potin pankki vetää välistä? Eli lähtökohtaisesti kannattaa mennä sinne alunperinkin, missä kulurakenne on pieni. Häviät jo sillä, että päätät antaa pankin viedä tajuttoman siivun. Siitä ei kuitenkaan ole sulle mitään lisäetua, riskisi ei ole pienempi, vaikka maksat enemmän.

tämä on sama asia kuin että ostaisit samat kengät mieluummin kaupasta jossa ne maksavat 120 euroa kuin naapurikaupasta, jossa ne maksavat 30 euroa.

Mutta maksa sä dorka vaan :D

Vierailija
33/40 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

osan Pankki ottaa tuotosta. Eipä silti, itsekin säästän muutamaan rahastoon kerran kuussa. Suoria osakkeita on tullut hankittua joitakin tuhansia kappaleita ja tarkoitus silloin tällöin tehdä lisähankintoja.

niissä on niin isot hallinnointikulut, että tuoton pitää olla järjetön, että käteen jäisi jotain verojen jälkeenkin. Nyt kun kurssit sahaa puolet ajasta miinuksilla, rahastoissa ei ole järkeä. Vain indeksirahastot ja suorat osakeostot kannattavat. Mut säkin opit vielä... maksat vaan näköjään oppirahat ensin.

Pahimmillaan rahastoyhtiö nappaa 1,5 % palkkiota. Jos siis rahaston arvo nousee 8 %, sijoittajalle jää vielä 6,5 %. Järjetöntä?

Vierailija
34/40 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä lunttu opit kanssa ehkä jo nyt. Koita tajuta, että jos pankki ottaa sun rahstovoitosta palkkiona 1,6 % ja indeksirahaston kulut jäävät joskus jopa 0,018%, niin kykenetkö ihan omin päin tuosta laskemaan, minkä potin pankki vetää välistä? Eli lähtökohtaisesti kannattaa mennä sinne alunperinkin, missä kulurakenne on pieni. Häviät jo sillä, että päätät antaa pankin viedä tajuttoman siivun. Siitä ei kuitenkaan ole sulle mitään lisäetua, riskisi ei ole pienempi, vaikka maksat enemmän.

tämä on sama asia kuin että ostaisit samat kengät mieluummin kaupasta jossa ne maksavat 120 euroa kuin naapurikaupasta, jossa ne maksavat 30 euroa.

Mutta maksa sä dorka vaan :D

se kertoo jo aika paljon tasostasi!

tarkistin juuri indeksirahastojen keskituoton, ja mulla rahastot ovat aina tuottaneet enemmän kuin se, joten laskepas nyt vähän uudestaan tuottoja ja kuluja ja nettoa, ennen kuin täällä huutelet. tämäkin on taitolaji ja sulle sopiikin paremmin tuo kenkien hintojen vertailu, eli olet ihan normi av-mammanen :D en tiedä muuten yhtään pankkia tai muutakaan yritystä, joka pyrkisi toimimaan ilman, että se kattaa omat kulunsa ja tuottaa omistajilleen voittoa!

Vierailija
35/40 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näköjään joillekin ihan sydämen asia.

Vierailija
36/40 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkistin juuri indeksirahastojen keskituoton, ja mulla rahastot ovat aina tuottaneet enemmän kuin se, joten laskepas nyt vähän uudestaan tuottoja ja kuluja ja nettoa, ennen kuin täällä huutelet. tämäkin on taitolaji ja sulle sopiikin paremmin tuo kenkien hintojen vertailu, eli olet ihan normi av-mammanen :D en tiedä muuten yhtään pankkia tai muutakaan yritystä, joka pyrkisi toimimaan ilman, että se kattaa omat kulunsa ja tuottaa omistajilleen voittoa!

indeksirahastojen pointti on siinä, että tutkimukset ja historiallinen kehitys ovat osoittaneet TODEKSI, että yksikään sijoittaja ei pitkällä tähtäimellä voita kursseja keskimäärin.

Tämä voi olla vaikea asia tajuttavaksi keskimääräistä alhaisemmalla äo:lla mutta keskimääräistä suuremmalla narsismilla varustetulle av-mammalle.

Pointti vielä kerran: et voi voittaa markkinoita pitkässä juoksussa.

siksi indeksirahasto pyrkii tarkoitukseslla keskituottoon (koska enempää ei voi lopulta saavuttaa) MUTTA kompensoi tilannetta minimaalisilla kuluilla ja korkoa korolle -efektillä.

PItkässä juoksussa indeksi voittaa rahastot mennen tullen. JOs et usko, surffaa netissä. Tuloksia on siellä erilaisissa lehti-artikkeleissa esimerkiksi. Jopa Björn Wahlroos on tätä mieltä, tässä ketjussa taisi olla sitaattikin häneltä.

Indeksi ei välttämättä voita suoraa osakesäästämistä JOS on ollut älyttömän hyvä tuuri. MUTTA sitä ei välttämättä ole. Jos ette usko, googlatkaa sana pörssiromahdus. Osake voi romahtaa oltuaaan 30 vuotta huippuosake. Mutta joka tapauksessa rahasto, jossa on kalliit kulut, on se kaikkein TYPERIN tapa säästää. VOitit tai hävisit, KULUSI ovat suuremmat kuin missään muussa tavassa. Silti et ole sen suojatumpi kurssivaihteluilta.

ET SAA MITÄÄN KALLIIMPIEN KULUJEN VASTINEEKSI. Tämä on rahastojen törkeys.

Indeksirahastoissakin on käärmeensä: edes se ei ole sataprosenttisen varmaa. Se on kuitenkn varmempaa kuin rahastosijoittaminen. ja HALVEMPAA.

SIlti, mikään ei ole niin tehokasta kuin suora osakesijoittaminen SILLOIN kun on osannut valita oikeat osakkeet ja malttanut niiden lunastamista sellaiset 30 vuotta ja osake on ollut sellainen, joka on pitänyt kutinsa. Sitä ei voi etukäteen tietää.

Muistakaa: osakesäästäminen on jopa tutkijoiden mielestä LAILLISTETTUA VEDONLYÖNTIÄ. Jonkun on HÄVITTÄVÄ, jotta joku toinen VOITTAA.

Yleensä häviäjä on se, jota voi kusta silmään. Sellainen on esimerkiksi hyväuskoinen av-mamma, joka tekee niin kuin ahneet käskevät.

Vierailija
37/40 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi sijoittaa suoraan indeksirahastoon?

Googlaa tuolla nimellä, niin pääset sivuille. Heillä on matalat kulut ja miesten nettisivuilla sitä on kehuttu läpinäkyvyydestä ja rehtiydestä.

Helppokäyttöinen systeemi: muistaakseni luot omilla verkkopankkitunnuksilla tilin ja sitten voit ostaa indeksin. Homma ohjaa itse itseään. Sivustolla on myös sähköpostiosoite, ja he neuvovat mielellään aloittelijaa.

Muitakin paikkoja on. Ylipäänsä kannattaa googletella vaikkapa hakusanalla "Rahasto vai indeksisijoittaminen"

tai "osakkeet vai indeksirahasto"

jne. niin näkee blogeja ja artikkeleita aiheesta. Pääsee kartalle siitä, mikä on itsen mielestä paras vaihtoehto.

Vierailija
38/40 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä kun joku väittää täällä palstalla naama punaisena jotain, niin aina tulee alan edustaja väittämään takaisin, että "ei ole noin, itse olen ollut töissä kys. yrityksessä ja blaa blaa."

Kun tämän ketjun vilkaisin läpi, kiinntti huomiota, että yksikään Osuuspankin tai Nordean tai minkään pankkivirkailija ei ole tullut sanomaan, että tällä puhutaan aivan pötyä, rahastojen kulut eivät suinkaan ole suuret vaan pienet.

Ainoat jotka täällä puolustavat pankkien rahastoja, eivät suinkaan ole niitä myyvät vaan ne jotka ovat pistäneet niihin rahansa kiinni .

Hm.... pistää miettimään. Itselläkin siis rahastoja Nordeasta. SIlloin kun ne hankin, kukaa ei puhunut mitään kuluista. En edes tiedä, mitä ne ovat tai mistä saisi tietää mitkä ne ovat.

Vierailija
39/40 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen oli nyt 18.9 % voitolla ja toinen n. 7 miinuksella. Kyllä se tuotto taitaisin jäädä tosiaan siihen suurinpiirtein keskituottoon. Toi parempi on joskus ollut jopa yli 40 % voitolla mutta eipä ole enää :C

Vierailija
40/40 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie rahaston tuotosta jos sen myy? Ja mikä se pankin kulu on? MIstä sen näkee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi