Olipa taas inhottavaa laittaa lapsi koulutielle, kun bussipysäkillä on kiusaajia :(
Mutta muutakaan en voinut, tässä tilanteessa en voinut lähteä viemään autollakaan kouluun...
Kommentit (64)
Äiti tekee huolissaan ketjun kiusaamisesta ja saa osakseen mitä? - Kiusaamista! Aikuiset ihmiset herätkää! Tämä äiti kaipaa neuvoja, ei lyttäystä "täydellisiltä äideiltä"! Hävettää teidän vastaajien puolesta!
Hän vääntelee käsiään kotona YÖPAIDASSA, eikä sen vertaa tajua, että pitäisi sen koululaisensa puolta.
Ei, hän voihkii dramagueeninä monta tuntia! Ja soittelee jopa miehelle töihin.
Sen sijaan, että olisi vaivautunut lontimaan sinne bussipysäkille hoitamaan sen asian!
Herrajumala sentään. Ei kaikkia näköjään oikeasti ole tarkoitettu äideiksi!
Äiti tekee huolissaan ketjun kiusaamisesta ja saa osakseen mitä? - Kiusaamista! Aikuiset ihmiset herätkää! Tämä äiti kaipaa neuvoja, ei lyttäystä "täydellisiltä äideiltä"! Hävettää teidän vastaajien puolesta!
Minua ei hävetä hetkeään sanoa aikuiselle ihmiselle, joka on ottanut vastuulleen lapsen puolelle olemisen, että RYHDISTÄYDY ennen, kun lapselle ihan oikeasti sattuu jotakin.
että poika pitäisi väkisin raahata johonkin harrastukseen. Pienikokoinen nainen huutelee itsevarmana, että "kyllä MINÄ saisin vastaanhangoittelevan pojan kannettua väkisin Taek-won do -matolle."
Poikaa EI missään nimessä väkisin mihinkään! Kiusaajien on muututtava! Pysäkille ensi kerralla jututtamaan poikia. Itse ottaisin myös vanhempiin yhteyttä. Vanhempien on hyvä tietää, jotta voivat kasvattaa poikiaan paremmin.
Hän vääntelee käsiään kotona YÖPAIDASSA, eikä sen vertaa tajua, että pitäisi sen koululaisensa puolta.
Ei, hän voihkii dramagueeninä monta tuntia! Ja soittelee jopa miehelle töihin.
Sen sijaan, että olisi vaivautunut lontimaan sinne bussipysäkille hoitamaan sen asian!
Herrajumala sentään. Ei kaikkia näköjään oikeasti ole tarkoitettu äideiksi!
Aikamoinen jumala luulet olevasi. Kuulut varmaan niihin besserwissereihin, jotka nostaa karvat pystyyn kaikkitietävyydellään!
No kyllä tämän keskustelun voisi minunkin mielestä luokitella kiusaamiseksi.
Jos uskoo vielä satuihin.
Läpeensä typerän ja avuttoman ja LAISKAN vaikutelman kyllä teki!
Siis oikeasti. Terve KOTIÄITI istuu himassa ja voihkii, vaikka mikään ei estä menemästä hoitamaan tilannetta.
Mutta kun voi, voi, ei ole saanut päällens' puettua ja mieskään ei ole kotona sanomassa tismalleen, mitä pitäisi tehdä.
HERRA JUMALA sentään, miten kehtaat puolustella moista?
Suomi pullollaan! Itse kyllä myös puutun ja häpeän noita toljottaja aikuisia!
------
ottaisin itse vapaata töistä ja menisin puuttumaan asiaan!
Kerran töihin mennessäni huomasin bussipysäkillä että 3poikaa kiusasivat yhtä. Olivat ottaneet tämän pipon ja heittelivät sitä toisilleen ja yksi itku kurkussa sitä koitti kiinni ottaa. Jäin bussista,koska halusin puuttua tähän kiusaamiseen. Pyysin palauttamaan pipon omistajalleen ja laitoin lapset soittamaan vanhemmilleen ja kerroin jokaiselle vanhemmalle mitä tapahtui ja kaikkien vanhemmat olivat tyytyväisiiä, että puutuin asiaan. Pojan isä sanoi, että tiesi kyllä että näin tapahtuu. Ehkä olen jonkun mielestä muiden asioihin puuttuva ämmä (olin tuolloin 19v), mutta kyllä itse lapsena koulukiusauksen uhrina menen helposti väliin.
voisin niin hyvin kuvitella tilanteen myös omalle kohdalleni. Äidin mukaantulo tai puuttuminen tilanteeseen saattaa vain pahentaa kiusaamista kouluiässä.
Parasta tietenkin olsii, jos pojalla olisi joku oma kaveri, jonka kanssa kulkea bussipysäkille.
ottaisin itse vapaata töistä ja menisin puuttumaan asiaan!
Kerran töihin mennessäni huomasin bussipysäkillä että 3poikaa kiusasivat yhtä. Olivat ottaneet tämän pipon ja heittelivät sitä toisilleen ja yksi itku kurkussa sitä koitti kiinni ottaa. Jäin bussista,koska halusin puuttua tähän kiusaamiseen. Pyysin palauttamaan pipon omistajalleen ja laitoin lapset soittamaan vanhemmilleen ja kerroin jokaiselle vanhemmalle mitä tapahtui ja kaikkien vanhemmat olivat tyytyväisiiä, että puutuin asiaan. Pojan isä sanoi, että tiesi kyllä että näin tapahtuu. Ehkä olen jonkun mielestä muiden asioihin puuttuva ämmä (olin tuolloin 19v), mutta kyllä itse lapsena koulukiusauksen uhrina menen helposti väliin.
voisin niin hyvin kuvitella tilanteen myös omalle kohdalleni. Äidin mukaantulo tai puuttuminen tilanteeseen saattaa vain pahentaa kiusaamista kouluiässä. Parasta tietenkin olsii, jos pojalla olisi joku oma kaveri, jonka kanssa kulkea bussipysäkille.
ottaisin itse vapaata töistä ja menisin puuttumaan asiaan! Kerran töihin mennessäni huomasin bussipysäkillä että 3poikaa kiusasivat yhtä. Olivat ottaneet tämän pipon ja heittelivät sitä toisilleen ja yksi itku kurkussa sitä koitti kiinni ottaa. Jäin bussista,koska halusin puuttua tähän kiusaamiseen. Pyysin palauttamaan pipon omistajalleen ja laitoin lapset soittamaan vanhemmilleen ja kerroin jokaiselle vanhemmalle mitä tapahtui ja kaikkien vanhemmat olivat tyytyväisiiä, että puutuin asiaan. Pojan isä sanoi, että tiesi kyllä että näin tapahtuu. Ehkä olen jonkun mielestä muiden asioihin puuttuva ämmä (olin tuolloin 19v), mutta kyllä itse lapsena koulukiusauksen uhrina menen helposti väliin.
En ole ap, mutta minulla on samanikäinen poika ja
Eli minkä ikäinen?! Olenko lukenut huonosti, kun en ole nähnyt pojan ikää mainittavan?!
Isommat pojat tuskin harrastavat enää lapsellista lumenheittoa pienempiä kohtaan.
t. se ekaluokkalaisen pojan äiti
Lapsi tosiaan on tokaluokkalainen, kiusaajat 3-luokkalaisia.
Lapsi hyvinkin kokisi äidin mukaantulon nolona, etenkin kun mukana raahautuisi pulkassa 2-v. sisarus. Noloussyystä en varmaan saanut hänelle soittaakaan, tai olla puhelinyhteydessä kun kävelee pysäkille. Jos kiusaajat saisivat tietää, että siellä on äiti! Vähänkö noloo!!
Kuvittelisin kyseessä olevan eka-, tai tokaluokkalaisen? Eikö? Isommat pojat tuskin harrastavat enää lapsellista lumenheittoa pienempiä kohtaan. t. se ekaluokkalaisen pojan äiti
Mihin suuntaan sitten viedään keskustelua...
Kouluunkin voisi olla yhteydessä, he voisivat kasvatuksen ja valistuksen avulla puuttua tuohon kiusaamiseen.
Tai tekee jotain. Kun kerran on kotona ja on mahdollisuus tehdä.
Ja mulla muuten on eka- ja nelosluokkalainen, eikä siinä ole mitään noloa, että äiti tai pikkusisarus saattaa.
Voisit soittaa noiden kiusaajien vanhemmille ja sopia, että yhteistuumin saattelette ne lapset niin kauan, että kaikille on selvää, miten siellä pysäkillä ja bussissa käyttäydytään.
Itse voisin mennä jopa sinne bussin kyytiin kyyläämään. Mieluiten vaikka lehtiön kanssa niin, että näkevät, että minun silmilleni ei hypitä.
Kuulostaa siltä, että SINÄ pelkäät niitä kiusaajia.
...mutta vanhemmuuteen kuuluu myös se lapsensa nolaaminen, sekin on välittämistä.
Onko se välittämistä?
Paljon en välitä, enkä sääli aikuisesta, joka heittää lapsensa ilmaan kuin pallon, eikä ota koppia. Mutta, jos kaikkensa tehneellä vanhemmalla ei olisi pallo hallussa, voisin ollakkin empattinen olkapää edellä. Jos yöpaita päällä heittä lapsen ulos kiusattavaksi, voisin nostaa katseen peiliin.
Mutta toisen nolaamisella, nolaa vain itsensä.
Av-mammailu ajanvietteenä käytyä keskustelua ja erilaisen mielipide ei ole uhka, myötäily harvemmin synnyttää keskustelua. Joskus on hyvä vähän vetää aikuista korville, jos se vähän edes ryhdistäisi.
1.Jos tiedät missä pojat asuu, mene heidän kotiovelle ja tiedustele vanhemmilta poikien motivaatiota kiusaamiseen.Tuskin edes tietävät.TAI.2.Jos tiedät mitä koulua pojat käyvät, ilmoita sinne koulumatkakiusaamisesta. TAI.3.Ilmoita poliisille ja kysy neuvoa. Kaiken päälle osta pikkunauhuri(tai kuvaa tapahtuma), jonka laitat pojan taskuun, onhan sitten todistusaineistoa selitteleville vanhemmille tms. jotka ei tajua kiusaamisen vaikutuksia tai ylipäätään ei muuten välitä. Lehtijuttukin voisi tehota.Empatiakyky on nyky-yhteiskunnasta kadonnut kokonaan tai ylipäätään yhteisöllinen/suvaisevainen käytös.Pyydä isää tai kysy itse, poikasi ei varmaankaan uskalla, kysymään pojilta miksi ne kiusaa, syyn miettiminen voi tehota.
Äiti tekee huolissaan ketjun kiusaamisesta ja saa osakseen mitä? - Kiusaamista!
Aikuiset ihmiset herätkää! Tämä äiti kaipaa neuvoja, ei lyttäystä "täydellisiltä äideiltä"!
Hävettää teidän vastaajien puolesta!