Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentokentän Starbucksissa käyneet, kysymys

Vierailija
17.01.2013 |

Onko totta, että myyjät kysyvät asiakkaan nimen tilauksen yhteydessä ja sitten puhuttelevat asiakasta tämän nimellä?

Hesarin jutussa tämä yksityiskohta ihmetyttää, koska en muista Berliinin Starbucksista tällaista käytäntöä:

"Palvelu on kuitenkin amerikkalaisen oloista. Myyjät puhuttelevat asiakkaita etunimellä, joka kysytään tilauksen yhteydessä. Tuotteiden englanninkieliset nimet lausutaan huolellisesti suomenkielisen puheen lomassa.

"Arvostamme suomalaista kahvikulttuuria", sanoo Starbucksin Euroopan-johtaja Arjan Oudejans."

Edellinen on lainaus HS-jutusta:

http://www.hs.fi/talous/Starbucks-kahvila+aloittaa+Suomessa/a1305562929…

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin kahvin ja tilauksen yhteydessä tarjoilija kysyi nimeni ja kirjoitti sen mukin kylkeen. Jonotin omaa kahvia ja kun se oli valmistettu niin huusivat nimellä kahvia hakemaan. Otin kahvin ja lähdin pois sieltä joten en tiedä olisko jatkossa palveltu omalla nimellä.

Vierailija
2/21 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ollu ruuhka-aikaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Hesa-Vantaan starbucksissa kymmeniä kertoja, kun olen kentällä töissä.

Vierailija
4/21 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä Suomen Starbuckshan on mun lähikahvila

Vierailija
5/21 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyvät nimen, ympäri maailmaa starbuckseissa :) eipä tuo ole haitannut

Vierailija
6/21 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat sieltä juoman, sun juoma laitetaan kassalta eteenpäin nimellä, eli kun se on valmis, huudetaan noutotiskillä vaikka "ja Pirjo, ole hyvä", take-away-mukeihin se nimi on vielä usein kirjoitettu.

Toi varmaan johtuu siitä, että siellä on tosi monia erilaisia juomia, jo kahviin voi valita decaf/tavallinen, rasvaton/täys/soijamaito, mausteet, sitten on erilaiset kahvijuomat, kylmät juomat jne.

Mutta näin siis toimii Helsinki. Mä en myöskään muista, että Lontoossa tai Wienissä, joissa olen Starbucksissa käynyt, ois näin tehty. Ehkä tehtiin, sitä ei vain muista?

Vierailija
7/21 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin huutavat nimesi sitten. Juntti.

Vierailija
8/21 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on starbucksilta uudehko käytäntö. pari vuotta sitten ei oo kysytty nimeä, mut en oo varma koska tää tällanen käytäntö on tullu.

Vierailija
9/21 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen käynyt, ja eivät kysyneet. Tämä siis Lontoossa. Toiste en mene, parempiakin löytyy.

Vierailija
10/21 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Espanjassa, Englannissa, Jenkeissä, joka paikassa.

Ulkomailla yleensä sanon jonkun paikallisen nimen, helpottaa tilannetta koska muuten joudun tavaamaan sen. Mutta saanpa aina oikean kahvin! Muutenkin palvelu on mielestäni erinomaista...

Vierailija
11/21 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole käynyt Starbucksissa niin, että nimeä ei olisi kysytty. Ulkomaan reissuilla harvakseltaan, mutta jo useamman vuoden ajan olen Starbucksissa käynyt, ja aina on nimi kysytty tilausta tehdessä.

Vierailija
13/21 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

You know how Starbucks (and other coffee shops, pizza places and other food outlets) ask for your name when you order? Do you give them a real name or do you make one up?

Giving fake names seems to be a growing trend, especially at the coffee giant's many outlets. Instead of giving their real name, people are being pretty darn creative: Frankenstein, Ben Affleck, Bartholomew, even Darth Vader and Chewbacca have all been given as names from customers. Some girls go by the name "Bob" (hey!), and one man just goes by "The Man."

I usually give my real name at places like this, mainly because I don't want any screw up in my order, especially if they're busy. Though I do admit that one time at a restaurant I used the name "Larry Tate." That's Darrin's boss on Bewitched.

Read more: http://www.slashfood.com/2007/01/18/whats-your-starbucks-name/#ixzz2IH4…

Vierailija
14/21 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kysytty koskaan. Muualla en ole käynytkään.

Vierailija
15/21 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliinissä ei tie kysytty. Mutta jos joudun pakosta kys. puljussa Vantaalla käymään, sanon takuulla nimeksi swidduukssesullekuuluu. Suomi on kyllä semmoinen oikkujenkkilä että

Vierailija
16/21 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissä ja Kanadassa ainakin kysytään. Keksin aina jonkun lyhyen helposti lausuttavan ja ymmärettävän nimen ettei tarvitse tavata omaa pitkää ja jenkeille hankalasti lausuttavaa nimeäni.

Vierailija
17/21 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistynyt muuten ainakin pk-seudulla muissakin paikoissa. Esim. tässä lähistöllä on yksi hipsterimpi pikaruokapaikka, jossa kysyvät nimeä tilauksen yhteydessä ja huutelevat sillä, kun tilaus on valmis. Ihan selvästi jotkut ovat jo unohtaneet sen antamansa "aliasnimen", kun saavat annoksen, koska aika pitkään joutuu henkilökunta perään joskus huutelemaan. :-D

Vierailija
18/21 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jonoa niin kysyy. Ei ole pakko antaa oikeaa nimeä jos ei halua.

Vierailija
19/21 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimikäytäntö on ollut käytössä jo kymmenen vuotta, ainakin niissä paikoissa, joissa olen itse käynyt. Starbucksin kahvilitkut ovat kyllä mielestäni pahoja, en ole vuosikausiin juonut moisia.. En ymmärrä, mihin suosio perustuu.

Vierailija
20/21 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimikäytäntö on ollut käytössä jo kymmenen vuotta, ainakin niissä paikoissa, joissa olen itse käynyt. Starbucksin kahvilitkut ovat kyllä mielestäni pahoja, en ole vuosikausiin juonut moisia.. En ymmärrä, mihin suosio perustuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän