61,1kg ja 165 cm
Taidanpas tänne kirjoittaa suunnitelmani:
Haluan 4kg pois ennen kesää. Tarkoituksena on vain hieman saada itseä tiukempaan kuntoon. Liikuntaa lisää (hyötyliikuntaa ja kerran tai kaksi viikossa urheilu, juoksu ja joukkuepeli), enemmän vettä juotavaksi, harvemmin herkuttelua, enemmän vihanneksia ja hedelmiä ja ehkä annosten pienentäminen (vain jos pakko). Onnistuisikohan painon pudotus näillä keinoilla vai pitäisikö tehdä jotain muutakin? Ikää siis melkein 40v.
Kommentit (29)
kaksi, kolme kertaa viikossa. Rasvaa palaa paremmin mitä enemmän lihaksia.
herkkuja melkein joka päivä. Kevyen liikunnan lisääminen ei paljoa auta.
Mutta 165/56 on mielestäni paljon. 165/53 ja näytät prinsessalta:)
Mutta 165/56 on mielestäni paljon. 165/53 ja näytät prinsessalta:)
Älä usko syömishäiriöisiä laihuuden sairaalloisia ihailijoita.
Turha siis tuijottaa kilomäärää vaan jumppaat, punttaat jne ja keskityt hyvään oloon, kuntoon ja kropan kiinteäksi saamiseen.
BMI ihanteellinen (itseasiassa täsmälleen sama kuin mulla, köh köh...)
Miksi tunnet tarvetta laihduttaa? Olen suhteessa samoissa mitoissa ja erittäin tyytyväinen
aio laihduttaa, enkä myöskään stressaa. Oloni on miltei sama kuin aina ennenkin. Ennen raskauksiani olin 166cm (kutistuin pituudessakin raskauksien myötä) ja painoin aina 55kg. Raskauksien jälkeen painoni on pysynyt 58kg tienoilla ilman mitään ylimääräistä hössötystä. Nyt sitten joulun jälkeen tajusin, että suurin osa housuistani on liian tiukkoja ja maha röllöttää. Käsivarret ovat kuten ennenkin. Tiedän, että en ole ylipainoinen, enkä myöskään halua olla alipainoinen. Haluaisin vain tosiaan kiinteytyä ja oma sopivalta tuntuva paino olisi 58-57kg. Vanhemmillani on puntari jolla voi mitata kehon koostumusta, siinä minun rasva % oli lihava. Eli olen löysä. Sisäelinrasva oli kuitenkin optimaalinen. Nyt menen tekemään lankkua ja vedän Fazerin Sinisen tilalta verigreipin :)
ap
Mulla on tavotteena myös kiinteytyä, ehkä tiputtaa pari kiloa ennen kesää. Pituutta 169 cm ja painoa 63kg. Herkut vähemmäs ja lisää liikuntaa. Saas nähdä miten käy :)
sinulla ole sellaista painoa, mikä tuntuu juuri omaltasi? Minulla on se 57-58kg. Ja kyseessä enemmänkin kiinteytyminen ja tuskinpa liikunnan ja hedelmien ja vihannesten lisääminen on kenellekään pahasta.
ap
laihduttaa lisää.
Olen 162/67. Mä olisin tyytyväinen, jos painoni olisi siinä 55-60kg välissä. Noissa lukemissa olen aina viihtynyt. Kiinteytyäkin pitäisi. Raskauksien jälkeen vatsa ruvennut roikkumaan ja tuntuu et teinpä mitä vaan, niin tuo vatsa ei pienene vaan roikkuu löysänä. No pitää varmaan vaan tsempata vähän lisää.
Just muuten söin ison lautasellisen spagettia, jossa oli seassa voita, juustoraastetta ja ketsuppia....Oliskohan iltasyöpöttelyn rajoittaminen eka askel? ;)
ja olen just samankokoinenkin :) Tarkalleen ottaen 61,2kg näytti vaaka tiistaina. 58 ois jees, mulla on aiemmin tuon painoisena mitattu rasvaprosentiksi 17.3, sen alle en siis painoa haluakaan. Että ei mitään 53 kiloista tästä kropasta saiskaan.
ja olen just samankokoinenkin :) Tarkalleen ottaen 61,2kg näytti vaaka tiistaina. 58 ois jees, mulla on aiemmin tuon painoisena mitattu rasvaprosentiksi 17.3, sen alle en siis painoa haluakaan. Että ei mitään 53 kiloista tästä kropasta saiskaan.
Mä en vaan jaksa ymmärtää noita normaalimittaisten ihmisten suunnitelmia laihduttaa lisää.
Just noinhan se kuuluu tehdä, tiputtaa ylimääräiset kertyneet rasvat heti ja kiinteytyä. Huomata että nyt mennään väärään suuntaan ja korjata asia.
Miksi pitäisi paisua "huomaamatta" ensin 10-15 kiloa ja sitten vasta alkaa vaikea laihdutus? Just tuossa suurin osa tekee väärin, ensin ei välitä pienestä lihomisesta ja sitten onkin liian vaikea laihduttaa.
Mä en vaan jaksa ymmärtää noita normaalimittaisten ihmisten suunnitelmia laihduttaa lisää.
Just noinhan se kuuluu tehdä, tiputtaa ylimääräiset kertyneet rasvat heti ja kiinteytyä. Huomata että nyt mennään väärään suuntaan ja korjata asia. Miksi pitäisi paisua "huomaamatta" ensin 10-15 kiloa ja sitten vasta alkaa vaikea laihdutus? Just tuossa suurin osa tekee väärin, ensin ei välitä pienestä lihomisesta ja sitten onkin liian vaikea laihduttaa.
itsellä myös ryhtiliike menossa. Pituutta 160 ja painoa nyt noin 60. 3 kiloa pois niin tyytyväinen olen. En kaipaa nuoruuden aikaaseen painoon kun lähentelen 5kymppiä, mutta vähän kuria ettei karkaa....Sitten onkin vaikeaa kun päästää liian korkeaksi nuo lukemat.
Löytyykö netistä jotain hyödyllistä jumppa tai saliohjetta?
Esim. YouTubesta jokin kiinteyttävä kotijumppa?
Mä en taas tajua sitä ongelman kasvattamista ja siihen tarttumista vasta kun jotkut numerot niin näyttää.
On hyvä tarttua asiaan kun itsestä tuntuu että vyötäröllä on liikaa tai reisissä hyllyy ja homma ei kovin suurta ponnistustva vaadi eikä vasta sitten kun urakka tuntuu jo toivottomalta ja vaatii ison ponnistelun ja pitkän sitoutumisen.
Tässä keskustelussa onkin paljon saman pituisia ja painoisia naisia! Oletteko mitanneet rasvaprosenttianne?
Paljon lukemanne on?
Jos sinä lihot 5 kiloa, haluatko mieluummin palata takaisin entiseen painoosi vai uusia koko vaatekaappisi sisällön, koska et mahdu numeroa liian pieniin vaatteisiisi?
Tässä keskustelussa onkin paljon saman pituisia ja painoisia naisia! Oletteko mitanneet rasvaprosenttianne? Paljon lukemanne on?
en ole lähes vuoteen mittauttanut, mutta viimeksi viime keväänä,ja silloin oli muistaakseni 26%, ja nyt vähän enemmän rasvaa on.
Itse tykkäisin olla tuossa max 25% Alempaan ei tarpeita, ettei naama kärsi ja tissit lähde.
Ihan maalaisjärjen mukaan pitäisi toimia, jos liikut enemmän ja syöt vähemmän/terveellisemmin.