Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiukkasen hämmentynyt olo: lääkäri totesi,

Vierailija
17.01.2013 |

että minulla on epätyypillinen masennus!

Ei siis mielestäni mitään oireita,

mutta vastaanotolta lähdin kotiin

lääkereseptin ja kahden kuukauden

sairauslomatodistuksen kanssa!

Olin lääkärillä ikäkausitarkastuksessa työterveyshuollossa!

Ensi viikolla uusi aika, seurataan tilannetta.

Mitä hittiä sanon töissä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nyt raksi ruutuun systeemillä jotain diagnoosia voida tehdä. Ihmisethän voi vastailla samoihin kysymyksiin ihan eri lailla. Tuntemukset kivustakin on ihan eri riippuen vastaajasta.

Elä nyt usko jotakin lääkäriä joka ei kai edes ollut sen alan ammattilainen?!

Minäkin voisin maanantaiaamuna vastata toisellalailla noihin kysymyksiin kuin perjantaina iltapäivällä.

Vierailija
2/14 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennusdiagnoosia.

Väsymys ja muut oireet kyllä johtuu ihan vuorotyöstä ja välillä siitä, että unirytmi menee sekaisin vuorotyön takia. Lisäksi vaihdevuosioireet vaivaavat ja yöhikoilu herättää.

Heti oltiin sanomassa, että taidan sairastaa keskivaikeaa masennusta. Aika ihmeissäni olin. Olisin saanut heti lääkärille ajan ja sairauslomaa muutaman viikon ja lääkkeet päälle.

En suostunut. Kävin gynellä hakemassa estrogeenia ja olo helpottui siitä. Mutta vuorotyö nyt vain on tällaista kun ikää tulee lisää, että välillä väsyttää ja vituttaa.

mäkin olen masennusdiagnoosin ihan vaan oireiden perusteella (mitä näitä nyt on, ei jaksa keskittyä, unettomuus, jne.)

En mä koe mielialaani matalaksi yleensä, paitsi että rahavaikeudet välillä vituttavat ja itkettävät.

Ja nyt siis eläkkeellä...

ollenkaan ihmisten masennuksiin, kaikilla jotain murheita on, unettomuutta, keskittymisvaikeksia yms. ihan normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne nippa nappa suostuvat antamaan saikkua viikko kerrallansa.

Vierailija
4/14 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurattaa te ihmiset, jotka ette "usko masennukseen". Elätte pienessä kuplassa.

Itse olen ollut vakavasti masentunut, eikä sitä voi millään tapaa verrata normaaliin väsymykseen/uupumukseen/vitutukseen. Tottakai elämässä "kuuluu" olla välillä väsynyt.

Mielestäni lääkärit kyllä tekevät nykyään liian helposti masennusdiagnooseja. Itsekin viimeksi vähän jotain sanoin väsymyksestä, niin heti oli masennuslääkkeen resepti kourassa, vaikka en niitä mielestäni olisi tarvinnut. Ja jos se oikeasti on noin helppoa saada masennusdiagnoosi, niin en yhtään ihmettele, että joku on joskus nähnyt tällaisen "masentuneen" ja pitänyt sitä tavallisena väsymyksenä. Lusmurina kenties. Mutta ei sillä ole mitään tekemistä oikean masennuksen kanssa. Liekkö tästä viestistäni sai mitään selvää...

Vierailija
5/14 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman päivän, sitten uusi lääkäriaika, lomaa ehkä viikko, jos lääkäri katsoo tarpeelliseksi. Miksi lääkäri antaisi muka sairaslomaa viikon, jos ensi viikolla on uusi aika ja tilannetta katsotaan sitten?

Vierailija
6/14 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kjj

Vierailija
7/14 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi masentuneellehan yleensä paras lääke on juuri normaalit toimet eli työssäkäynti (jos onnistuu).

Kai lääkäri jollain sen perusteli että miksi sinulla on masennus jos et kerran itse ole sitä mieltä?

Vierailija
8/14 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja töissä sanot, että joudut jäämään sairauslomalle.

Vierailija
9/14 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on huono merkki. Mistä oireista päätteli että sinulla olisi tällainen.

Vierailija
10/14 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin epämääräisiin jaksamista koskeviin kysymyksiin (mm. vaihdevuosioireet).

Loma ainakin alussa tärkeää, lääkkeiden aloitus voi olla väsyttävää???

Jos uskaltaisi puhua tilanteesta pomolle?

Vierailija
11/14 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sitä ei pyydä ja ei ole sairauden tuntua

Vierailija
12/14 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt herranen aika syö niit lääkkeitä ennen kun olet käynyt toisella lääkäriilä

Vierailija
13/14 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin olen masennusdiagnoosin ihan vaan oireiden perusteella (mitä näitä nyt on, ei jaksa keskittyä, unettomuus, jne.)

En mä koe mielialaani matalaksi yleensä, paitsi että rahavaikeudet välillä vituttavat ja itkettävät.

Vierailija
14/14 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollenkaan ihmisten masennuksiin, kaikilla jotain murheita on, unettomuutta, keskittymisvaikeksia yms. ihan normaalia.