kouluterkka oli antanut pojalle ruiskun nuuskan käyttöä varten,antaisitko asiasta
Kommentit (47)
No hemmetti sille pojalle se palaute!!!!!!
Missä on kyky olla vanhempi??
ja haluat vielä syyllistää terkkaa??? Mene vaikka jonnekin kursille, missä opetetaan lastenkasvatusta.
Ei missään tapauksessa ole terveydenhoitajan asia tukea nuuskaamista noin... en oikein usko että on tottakaan.
t. th
jatkuvasti vahtimassa,joten en voi tietää menikö asia perille vai ei.
Poika oli kertonut terkalle,että tarvitsee ruiskua nuuskan käyttöön.Tiedän,että reksi ei ole terkan esimies vaan lähiinä ajattelin,että jos reksi haluaa tietää,että nuuskaa pyörii ja kaupataan+terkka avustaa sen käytössä jakelemalla ruiskuja,mun poika ei ollut ainut joka sellaisen oli hakenut
ap
miten voin asian estää?? reput,takit ratsattu,mutta jos on jossain jemmassi,niin kyllä se voi aamulla sen laittaa huuleen vaikka koulumatkalla.TIETENKÄÄN en halua että käyttää enkä anna jos vaan voin sen estää,mutta laittakaa viisaammat niitä keinoja?? kyseessä siis jo iso poika!
ap
öö terveydenhoitaja ei saa puuttua nuskan käyttöön niinkuin ei hammaslääkärikään.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2013 klo 20:42"]
apteekista saa ruiskuja ihan minkä ikäiset tahansa! nehän on lääkeruiskuja, ite hain apteekista 16 vuotiaana ja kun apteekkari kysyi että mihin tarkoitukseen niin sanoin että koiralle pitää annostella matolääke? Miksei apteekkari olisi alaikäiselle antanut ruiskua?!? Nuuskatykinhän minä siitä väänsin, koiraakaan kun taloudessa ei ole.
Ite olin 16v kun aloitin nuuskankäytön, äiti sai tietää ja yritti kyllä kaikin keinoin saada mut lopettamaan mutta mitä aikuinen tossa voi tehdä? Piilotin nuuskat hyvin piiloihin ja käytin vain kun en ollut kotona.
Kertokaa te fiksut av-mammat kuinka saada lapsi lopettamaan nuuska? Aika mahdoton tehtävä!
Nuuskaa myydään tietyillä kioskeilla eikä sielä mitään ikärajoja ole, miettikää jos kioskit alkaisi vielä papereitakin kyselemään, siinähän teinit alkaisivat soitella ja ilmoittaa poliisille mitä sielä touhutaan! Laitonta on myydä nuuskaa, miksei sitten samalla myis alaikäiselle? Itekkin hain viereiseltä kioskilta 16v asti enkä todellakaan näyttänyt vielä 16 vuotiaalta.
Pistetään av-mammat repimään pöksynsä ja paljastan vielä sen verran että olen nainen ;) ja kyllä, edelleen käytän nuuskaa!
[/quote]
Mä en kyllä saanut muutama vuosi sitten ihan reilusti täysi-ikäisenä lääkeruiskua (ilman neulaa) apteekista, vaikka olisin käyttänyt sitä itsekin (oikeasti) koiran korvien puhdistamiseen. Sain sellaisen lasten nestemäisen Panadolin annostelutruutan, johon ei saa neulaa kiinni... Sellainen meillä kyllä oli jo kotona, mutta otin nyt kuitenkin uuden ja puhtaan koiraa varten. Ehkä olin sitten niin narkkarin näköinen (vaikkain ihmetetyttää, eikö narkkarit hae ruiskut ja neulat ilmaiseksi jostain jakelupisteistä, eli mitä se auttaa olla myymättä niitä apteekista?).
[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 22:35"]
öh ap...haluisitko sitten että poikas piikittäis likaisella neulalla? parempi että terkka antanut puhtaan neulan. ei tule ainakaan hiv:ta tai hepatiittia pojallesi.
[/quote]
Haha! Nytkö sitä nuuskaa jo tykitetään suoraan suoneen :D?
joku nostanut mun ketjun :)
nuuskan käyttö on hurjasti vähentynyt,mutta harmiksemme siitä on ollut myös apua nimittäin migreeniin.Kun poika alkoi käyttämään nuuskaa niin yhtään migreeniä ei ole ollut,kuulemma nuuskaa käytetään migreenin hoitoon en ollut aiemmin kuullutkaan!
ap
Ei voi olla totta, AI terkkarin pitäisi ottaa lapsesi "terveyspuhutteluun"?
Eiköhän se ole teidän vanhempien tehtävä! käsittämätöntä kuinka se vastuu laitetaan aina muualle ja "uskoo paremmin kun vieraampi valistaa"-selitykset on pelkästään vastuun pakoilua. Terkkarilla on täysi työ ehtiä toteuttaa kaikki lakisääteiset tarkastukset, vieläkö pitäisi valistaa yhtä nuuskasta, toista tupakasta, kolmatta ehkäisystä, neljättä alkoholista? vanhemmat, kyse on TEIDÄN lapsestanne, ei koulun.
Ja kun poikasi sanoo saaneensa kouluterkkarilta ruiskun niin luuletko todella että tämä on totuus?
t. Kouluterkkari
Mäkin käytän nuuskaa, kun mulla on migreeni. Noin 3-4 kertaa vuodessa. Auttaa kipuun ja saan töihin mentyä.
Sai tai ei, ketä kiinnostaa. Ongelmahan ei lie ole tuo ruisku jonka oikeasti saa mistä vain. Ja toki nuuskankäyttö on huono tapa, mutta kyllä itse sanoisin että 10 kertaa mieluummin nuuska kuin tupakointi.
jakaakohan ko. terkka myös puhtaita huumeneuloja ? :D:D
[quote author="Vierailija" time="18.01.2013 klo 07:55"]
Laitat pojan vastuuseen nuuskan käytöstä.
Vaikka kuinka pelkää että saisi turpaansa, mitä sitten? TEOISTA OTETAAN VASTUU, koita nyt jumankauta opettaa se, vaikka myöhäistä taitaa olla....
Sanot pojalle, että nuuskan käyttö loppuu nyt, ja otat siltä pois kännykän, tietokoneen ja suljet rahahanatm sekä laitat sen kotitöihin.
Jos vielä kitiset että et voi ja ei onnistu, olet auttamattomasti epäonnistunut auktoriteetti lapsen elämässä. Hyvä se on terkan piikkiin sysätä kun itse ei osata.
[/quote]
ei jumalauta, pikkuvauvan äiti vai lapsetonko siellä neuvoja jakaa.. " sanot pojalle että nuuskan käyttö loppuu nyt" mitäs luulet onkohan ap mahtanut sanoa pojalle iän??!! Ootko sä ihan tolvana?!
puhu vasta sitten jos/kun sun lapsi tulee teinikapinaan..
No ei varmasti ole antanut. Poika valehtelee.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2013 klo 07:55"]
Laitat pojan vastuuseen nuuskan käytöstä.
Vaikka kuinka pelkää että saisi turpaansa, mitä sitten? TEOISTA OTETAAN VASTUU, koita nyt jumankauta opettaa se, vaikka myöhäistä taitaa olla....
Sanot pojalle, että nuuskan käyttö loppuu nyt, ja otat siltä pois kännykän, tietokoneen ja suljet rahahanatm sekä laitat sen kotitöihin.
Jos vielä kitiset että et voi ja ei onnistu, olet auttamattomasti epäonnistunut auktoriteetti lapsen elämässä. Hyvä se on terkan piikkiin sysätä kun itse ei osata.
[/quote] Ei toimi sunkaan metodis, jos poika ei itse halua sitä.
öh ap...haluisitko sitten että poikas piikittäis likaisella neulalla? parempi että terkka antanut puhtaan neulan. ei tule ainakaan hiv:ta tai hepatiittia pojallesi.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2013 klo 19:38"]
nuuskaa on kahdenlaista,pussinuuskaa ja sellaista purua,jota laitetaan ruiskulla ja on tuhat kertaa vahvempaa kuin tuo pussi :(
[/quote]
Tuhat kertaa stydimpää? :D Paljos pussinuuskassa on nikotiinia mg/g? Puruissa siis sama on tietenkin *1000, mistä noita puruja oikein saa?
Tuskinpa on terkka sitä ruiskua antanut vaan poika itse hommannut. Apteekistahan niitä saa, joskin tosiaan syytä kysytään. Tekosyy nyt on helppo keksiä etukäteen kun vähän vaikka googlailee ja ikärajaahan ei ruiskun ostamiselle ole.
hän käyttää sitä välillä(ehkä jopa päivittäin jos kerran tykkinuuskaa käyttää),mutta en valitettavasti pysty tekemään ihmeitä.Rahahanat on suljettu,en tiedä onko lainannut rahaa nuuskaa varten vai sitten saanut kaverilta,16v on kyseessä.
ap