Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä laittoi ystävyyden poikki ja antoi oikein palautetta lopuksi

Vierailija
17.01.2013 |

Välit viilentyivät ja kysyin lopulta syytä, miksi ei koskaan ehdi nähdä, niin sainkin oikein kattavan sähköpostin. Viesti tihkui turhautuneisuutta minuun. :(

Onko nämä syyt teistä hyviä syitä lopettaa ystävyys?

- Ostan paljon vaatteita cyper shopista (olen liian vanha tähän yli 30-vuotiaana)

- Juon itseni liian kovaan humalaan baarissa ollessa

- Haukun kaikkia ja olen itse aina parempi (eikö kaikki tee näin joskus?)

- Olen aina negatiivinen enkä vitsaile koskaan(wtf?!)

-Elämäni junnaa paikallaan (ja olen kuulemma kuin teini-ikäisenä, ja hän on muuttunut aikuiseksi)

Voin nyt kertoa itsestäni sen verran, että olen vakituisessa työssä ja ihan tyytyväinen työhön Musiikkimaku ja vaate-tyyli on samat kuin teininä. :( Paha juttu? Samoin mies maku, myönnän senkin.

On surullista, että ystävyys meni poikki ja se myös vihastuttaa jonkin verran. En ole kyllä ennen kuullut että ystävyyden lopuksi annettaisiin joku raportti, mutta nytpä senkin olen nähnyt.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oli ihan sun isäsi joka katosi perheestännensen jälkeen kun oli sun teinipillua kopeltanut. Siis jos ei sinulla huora ole muuta sanottavaa kuin panettelun, voit kyllä painua vittuun mun ketjusta.

ap siis tässä

En tiedä onko tämä provo, esiintyykö joku ap:na, vai onko joku vaan oikeasti tällainen. Joka tapauksessa aika hauska. Jos kyseessä on ap, niin ei ihme jos ihmissuhteet mättää :D

Vierailija
42/56 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa tuo tilitys tehdään yhteiselle ystävälle (jolta sen sitten yleensä onneksi saa tietää hylättykin.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oli ihan sun isäsi joka katosi perheestännensen jälkeen kun oli sun teinipillua kopeltanut. Siis jos ei sinulla huora ole muuta sanottavaa kuin panettelun, voit kyllä painua vittuun mun ketjusta.

ap siis tässä

En tiedä onko tämä provo, esiintyykö joku ap:na, vai onko joku vaan oikeasti tällainen. Joka tapauksessa aika hauska. Jos kyseessä on ap, niin ei ihme jos ihmissuhteet mättää :D

Vierailija
44/56 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on reilua ja rehtiä häneltä, että sanoo suoraan, mikä mättää, eikä jää märehtimään ja ala vain epämääräisesti vältellä.

Nyt voit sentään miettiä noita syitä ja jopa ottaa onkeesikin, jos koet, että joku niistä osuu ns. oikeaan.

En sinua tunne, enkä osaa ottaa kantaa siihen, pitääkö tuo "raportti" paikkaansa, mutta sinun kannattaa ottaa se tosissaan. Pitää paikkaansa tai ei, sellaisen vaikutelman olet itsestäsi antanut. Itseäni kyllä häiritsisi se, jos joku useinkin haukkuu muita ja ylentää itsensä muiden yläpuolelle. Lisäksi huumori on minulle tärkeää, enkä jaksaisi kamalan negatiivista valittajaa lähelläni - sellainen ikuinen narina syö hapen ympäristöstä ja vie ilon ystävyydestä!

Vierailija
45/56 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta joskus vain ihmisiä alkavat erilaiset asiat kiinnostaa eikä yhteistä tekemistä enää löydy. Siltä tuo minusta kuullostaa, eihän tuossa nyt syyllistä tarvitse etsiä.

Vierailija
46/56 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lopettanut ystävyyden ja myös kertonut syyt, kuten ap:n ex-kaveri teki. Minulla syynä oli yksinkertaisesti se, että ystäväni jämähti täydellisesti kotirouvaelämään, joka oli minulle vierasta. Hän ei halunnut enää tavata ilman lapsiaan ja koiriaan, joita olisi pitänyt jatkuvasti huomioida. Luottamuksellinen ystävyyssuhteemme oli mielestäni mennyt täysin pilalle, kun koko ajan piti varoa lasten korvia.

Olin itse vasta 15 vuoden kuluttua samassa elämäntilanteessa kuin hän silloin.

Ap:n ystävä ei enää jaa ap:n elämäntilannetta ja asenteita. On minusta ihan luonnollista, että ystävyyssuhteen ylläpitäminen ei silloin oikein onnistu. Toisen vitsit eivät enää naurata eivätkä vakavat aiheet kiinnosta, koska ne ovat liian kaukana omasta elämästä. Raadollista, mutta totta.

Vierailija
47/56 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap siis tässä

Itse et osaisi keksiä tekstiä?

No, et varmaan kun ainoa kieli mitä kuulet päivittäin on joku "fuggu-guggu puhhu!" joka on swahiliä ja tarkoittaa että "huuda isää huora!" jota mamupatjana päivittäin korvaasi huudetaan!

ap siis edelleen

Vierailija
48/56 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla enää henkisesti teinin ystävä. Kamalinta on kokea myötähäpeää kypsymättömän kaverin puolesta.

Mutta en mä mitään raporttia lähettäisi tai katkaisisi välejä. Antaisin ystävyyden hiipua vaivihkaa ja ehkä joskus myöhemmin se voisi elpyäkin, jos törmättäisiin ja olisit aikuistunut.

Vierailija
49/56 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Haukun kaikkia ja olen itse aina parempi (eikö kaikki tee näin joskus?)

- Olen aina negatiivinen enkä vitsaile koskaan(wtf?!)

Kyllä se oli ihan sun isäsi joka katosi perheestännensen jälkeen kun oli sun teinipillua kopeltanut. Siis jos ei sinulla huora ole muuta sanottavaa kuin panettelun, voit kyllä painua vittuun mun ketjusta. ap siis tässä

No, et varmaan kun ainoa kieli mitä kuulet päivittäin on joku "fuggu-guggu puhhu!" joka on swahiliä ja tarkoittaa että "huuda isää huora!" jota mamupatjana päivittäin korvaasi huudetaan!

ap siis edelleen

Ehkä kaikki eivät vain ymmärrä huumoriasi ja ajattelevat, että haukut kaikkia, olet negatiivinen ja lapsellinen. Ehkä.

Vierailija
50/56 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurasta, jotka haukkuvat muita ja luulevat olevansa kaikkien yläpuolella. Mutta en kyllä ikimaailmassa lähtisi suoraan sanomaan kenellekään, mieluummin antaisin vain välien viiletä ajan kanssa (ja näin olen yhden ihmisen kohdalla tehnytkin).

Joo, itsellä ei ole tarvetta haukkua ketään. Kaikkien ei tarvetse pönkittää itsetuntoaan niin lapsellisilla tavoilla...

Olenkin ottanut etäisyyttä pikku hiljaa yhteen ihmiseen: en soita, näyn hänelle FB-chatissa offlinessa, minulla on aina "kiire"

Ja sinulla on sitten oikeus olla mulkku?

Etkä sinä ole toisen yläpuolella nyt?

Anteeksi vaan mutta miksi tarttee olla facessa toisen kaveri jos sitten ei ole ihminen itse hänelle?

Vierailija
51/56 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en mä mitään raporttia lähettäisi tai katkaisisi välejä. Antaisin ystävyyden hiipua vaivihkaa ja ehkä joskus myöhemmin se voisi elpyäkin, jos törmättäisiin ja olisit aikuistunut.

mutta koska ap intti syytä välien viilenemiselle, niin hän teki raportin.

Ap:lle sanoisin, että te olette yksinkertaisesti kasvaneet eri suuntiin. Kaveriasi varmaan ahdistaa elämäntapasi, joten anna hänen olla rauhassa. Ehkä välit myöhemmin korjaantuvat.

Vierailija
52/56 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa listattujen syiden vuoksi suunnilleen 15-vuotiaalta teiniangstaajalta. Jos luonne on kovin negatiivinen ja synkkä sekä alkoholinkäyttö kaoottista, on mielestäni niissä jo hyvä syy olla viihtymättä seurassa. Ja kukin tyylillään, mutta en oikeasti minäkään kehtaisi liikkua jonkun, vielä yli 30-vuotiaan kanssa, joka ostaa paljon vaatteita Cybershopista. Olen 25-vuotias, enkä olisi kehdannut joku 5 vuotta sittenkään :)

Vierailija
53/56 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävin juttu noista on tuo, että haukut muita ja olet itse olevinasi parempi + negatiivisuus.

Mä olen joskus vähentänyt sellaisten ihmisten näkemistä, jotka ovat mun mielestä raskasta seuraa, ja esim. toi että on olevinaan parempi kuin muut on mun mielestä tosi rasittavaa. Mutta, en kyllä koskaan sanoisi tätä kenellekään. Jos joku kysyisi, miksi ei enää nähdä niin selittäisin jotain ympäripyöreää kiireistä ym.

Näillä spekseillä mun mielestä on 2 vaihtoehtoa: 1. ystäväsi on jotenkin ongelmainen, ja purkaa sen sinuun ja olet käyttäytynyt ihan normaalisti. Tätä puoltaa noi oudommat syyt välien katkaisuun (vaatevalinnat) ja se, että ylipäätään sanoo noin ilkeästi toiselle.

2.sitten olet todella rasittavaa seuraa ja hän nyt kertoo sen kun kerran kysyit. Tätä puoltaa se, että hän vaikuttaa oikeasti turhautuneen sinuun.

Tai mahdollisesti jotain noiden väliltä.

Vierailija
54/56 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osaisi?

ap siis tässä

ap siis edelleen

Vierailija
55/56 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kuukautta vanha viestiketju.. Mutta, googlesta löysin. Olen samassa tilanteessa kuin ap:n ex-kaveri.. Ja katsoin, löytyykö kenelläkään vastaavia kokemuksia. Missä tuntuu, että kaveri elää vieläkin kuin teini.. 

Olen itse tuntenut vastaavanlaisen ihmisen n.8vuotta. Minkä seura ja jutut on alkanut ärsyttää parina viime vuotena ja välit viilentyä omalta puolelta tarkoituksella. Myös ystäväni, on 30v (-83) ja on jatkuvalla syötöllä negatiivinen, ja arvostelemassa muita, mutta ei kestä itse kritiikkiä. Baariin on pakko päästä joka viikon loppu sekä perjantaina että lauantaina, ja kesäisin keskellä viikkoa puistoon pussikaljalle. 

Ja hän on vähintään joka toinen kerta vetää ne "itku-oksennus-raivari" kännit. :( Sitä joko vedetään hirveet raivarit jostain, ja käydään jonkun tuntemattoman kimpuun.. Jostain aivan naurettavasta ja mitättömöstä asiasta. (esim joku kävelee ohi, ja tönäisee vahingossa baarissa tms) tai sitten vedetään puistossa sitä kaljaa niin paljon.. Että puistossa, kyykkypissalla käynnin jälkeen kaadutaan omaan lammikkoon.. Noustaan ylös.. takasin omalle paikalle, juodaan uus kalja ja oksennetaan syliin.. Tai sammutaan hetkeksi baarin vessaan tms.

Varmasti moni on ollut tuossa kunnossa teininä, kun ei ole tuntenut vielä omia rajoja.. Tai juonut liian nopeasti tms. Mutta 30v ihmisen pitäisi tietää jo rajansa.. Edes sen joka toinen viikkonloppu.

Ja tuo puketuminen.. Missä mene teinin ja "aikuisen raja" on hälvennyt kaverillanikin.. Sanotaanko niin, että jos kadulla tulee vastaan ylä-asteikäisiä jotka pukeutuu samalla tavalla, samoihin vaatteisiin.. Voi miettiä, vaikka siltä kannalta.. Olisiko korjaamisen varaa. Omasta mielestä on lapsellista ja koomista.. Kun 30v pitää jotain pääkallopaitoja, tukapystyssä, naama täynnä lävistyksiä yms. 

Kun kyllähän sitä vanhempanakin voi olla "gootti" tms. Mutta tyylikkäämmällä ja aikuisemmalla tavalla.. Esim aloittaa siitä, että sukkahousut on ehjät yms. Ei tietty ikä tarkoita sitä että pitiäisi tyyliä kokonaan vaihtaa.. Vaan muokata sitä sopivampaan. Hienoja esimerkkejä on esim Tarja Turunen ja Sharon den Adel, millä on ikään sopivat rokkivermeet ja asenne! :)

Vierailija
56/56 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2013 klo 20:50"]

Monta kuukautta vanha viestiketju.. Mutta, googlesta löysin. Olen samassa tilanteessa kuin ap:n ex-kaveri.. Ja katsoin, löytyykö kenelläkään vastaavia kokemuksia. Missä tuntuu, että kaveri elää vieläkin kuin teini.. 

Olen itse tuntenut vastaavanlaisen ihmisen n.8vuotta. Minkä seura ja jutut on alkanut ärsyttää parina viime vuotena ja välit viilentyä omalta puolelta tarkoituksella. Myös ystäväni, on 30v (-83) ja on jatkuvalla syötöllä negatiivinen, ja arvostelemassa muita, mutta ei kestä itse kritiikkiä. Baariin on pakko päästä joka viikon loppu sekä perjantaina että lauantaina, ja kesäisin keskellä viikkoa puistoon pussikaljalle. 

Ja hän on vähintään joka toinen kerta vetää ne "itku-oksennus-raivari" kännit. :( Sitä joko vedetään hirveet raivarit jostain, ja käydään jonkun tuntemattoman kimpuun.. Jostain aivan naurettavasta ja mitättömöstä asiasta. (esim joku kävelee ohi, ja tönäisee vahingossa baarissa tms) tai sitten vedetään puistossa sitä kaljaa niin paljon.. Että puistossa, kyykkypissalla käynnin jälkeen kaadutaan omaan lammikkoon.. Noustaan ylös.. takasin omalle paikalle, juodaan uus kalja ja oksennetaan syliin.. Tai sammutaan hetkeksi baarin vessaan tms.

Varmasti moni on ollut tuossa kunnossa teininä, kun ei ole tuntenut vielä omia rajoja.. Tai juonut liian nopeasti tms. Mutta 30v ihmisen pitäisi tietää jo rajansa.. Edes sen joka toinen viikkonloppu.

Ja tuo puketuminen.. Missä mene teinin ja "aikuisen raja" on hälvennyt kaverillanikin.. Sanotaanko niin, että jos kadulla tulee vastaan ylä-asteikäisiä jotka pukeutuu samalla tavalla, samoihin vaatteisiin.. Voi miettiä, vaikka siltä kannalta.. Olisiko korjaamisen varaa. Omasta mielestä on lapsellista ja koomista.. Kun 30v pitää jotain pääkallopaitoja, tukapystyssä, naama täynnä lävistyksiä yms. 

Kun kyllähän sitä vanhempanakin voi olla "gootti" tms. Mutta tyylikkäämmällä ja aikuisemmalla tavalla.. Esim aloittaa siitä, että sukkahousut on ehjät yms. Ei tietty ikä tarkoita sitä että pitiäisi tyyliä kokonaan vaihtaa.. Vaan muokata sitä sopivampaan. Hienoja esimerkkejä on esim Tarja Turunen ja Sharon den Adel, millä on ikään sopivat rokkivermeet ja asenne! :)

[/quote]

Ilmeisesti juot itsekin? Kun noita oksukännejä pääset näkemään. Sano kaverille että et jaksa enää dokaamista mutta muuten voitte nähdä. Jos ystävyys hyytyy siihen niin eipä se kummoista sitten ollut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan