Ystävä laittoi ystävyyden poikki ja antoi oikein palautetta lopuksi
Välit viilentyivät ja kysyin lopulta syytä, miksi ei koskaan ehdi nähdä, niin sainkin oikein kattavan sähköpostin. Viesti tihkui turhautuneisuutta minuun. :(
Onko nämä syyt teistä hyviä syitä lopettaa ystävyys?
- Ostan paljon vaatteita cyper shopista (olen liian vanha tähän yli 30-vuotiaana)
- Juon itseni liian kovaan humalaan baarissa ollessa
- Haukun kaikkia ja olen itse aina parempi (eikö kaikki tee näin joskus?)
- Olen aina negatiivinen enkä vitsaile koskaan(wtf?!)
-Elämäni junnaa paikallaan (ja olen kuulemma kuin teini-ikäisenä, ja hän on muuttunut aikuiseksi)
Voin nyt kertoa itsestäni sen verran, että olen vakituisessa työssä ja ihan tyytyväinen työhön Musiikkimaku ja vaate-tyyli on samat kuin teininä. :( Paha juttu? Samoin mies maku, myönnän senkin.
On surullista, että ystävyys meni poikki ja se myös vihastuttaa jonkin verran. En ole kyllä ennen kuullut että ystävyyden lopuksi annettaisiin joku raportti, mutta nytpä senkin olen nähnyt.
Kommentit (56)
seurasta, jotka haukkuvat muita ja luulevat olevansa kaikkien yläpuolella. Mutta en kyllä ikimaailmassa lähtisi suoraan sanomaan kenellekään, mieluummin antaisin vain välien viiletä ajan kanssa (ja näin olen yhden ihmisen kohdalla tehnytkin).
Joo, itsellä ei ole tarvetta haukkua ketään. Kaikkien ei tarvetse pönkittää itsetuntoaan niin lapsellisilla tavoilla...
Sun viestistä ei tullut mitenkään ärsyttävä olo. Päinvastoin vaikutat mukavalta, normaalilta, aiheesta loukkantuneelta ihmiseltä. Tolla persoonalla saat parempia ystäviä tilalle. Luota tähän arvioon.
Ap on todennäköisesti juuri kaikkea tuota, mitä sanotaan, sen huomaa tuosta puolustelusta. Hän ei yritäkään pohtia, olisiko syytteissä perää.
seurasta, jotka haukkuvat muita ja luulevat olevansa kaikkien yläpuolella. Mutta en kyllä ikimaailmassa lähtisi suoraan sanomaan kenellekään, mieluummin antaisin vain välien viiletä ajan kanssa (ja näin olen yhden ihmisen kohdalla tehnytkin).
Joo, itsellä ei ole tarvetta haukkua ketään. Kaikkien ei tarvetse pönkittää itsetuntoaan niin lapsellisilla tavoilla...
Olenkin ottanut etäisyyttä pikku hiljaa yhteen ihmiseen: en soita, näyn hänelle FB-chatissa offlinessa, minulla on aina "kiire"
Sun viestistä ei tullut mitenkään ärsyttävä olo. Päinvastoin vaikutat mukavalta, normaalilta, aiheesta loukkantuneelta ihmiseltä. Tolla persoonalla saat parempia ystäviä tilalle. Luota tähän arvioon.
Ap on todennäköisesti juuri kaikkea tuota, mitä sanotaan, sen huomaa tuosta puolustelusta. Hän ei yritäkään pohtia, olisiko syytteissä perää.
Joltakin toiselta sen sijaan oli hyvin sanottu tämä:
"Oletko yrittänyt iskeä hänen miestään, oletko haukkunut häntä selän takana? Oletko nynny jota joutuu raahaamaan henkisesti selässään? Oletko liima joka ei älyä ikinä lähteä kotiin? siinä todellisia syitä, miksi ystävä jätetään."
Nyt jos koskaan on paikallaan grow up. Aikuistuminen on vaikea taito eivätkä kaikki sitä osaa.
..tykkäät pehmoleluista, syöt Kinder-munia ja katsot lastenohjelmia televisiosta...
myös "varoituksen", jota en vain tajunnut... Yksi kaveri suuttui minulle ja kirjoitti sen jälkeen sydänverellään pitkän postin suuttumisen syistä.
Totesin vain, että en tästä muuksi muutu (olen aikoinaan käynyt terapiassakin), joten turha toivoa muutosta. Sen jälkeen ei ole tullut uutta avautumista tai palautetta, mutta eipä hän ole ottanut yhteyttäkään. Itselle jäi paha maku tuosta avautumisesta, joten olen ollut ihan tyytyväinen. En vain tiedä, olenko nyt "bannattu".
Tsemppiä ap! Ei sinun tarvitse muuttua, etsi kaltasiasi ystäviä.
On jatkuva valittaminen, negatiivisuus ja muiden haukkuminen. Ei kukaan kaveri jaksa kattoa ja kuunnella jatkuvasti noin negatiivista asennetta, tulee pilanneeksi vain omankin päivän. Ja varmaan sitä myöten nuo kaikki muutkin kuten vaatejutut on alkanut ärsyttään. Ota itteäsi niskasta kiinni ap! Ja muuta asennettasi!
Googletin tuon Cybershopin, jotain goottityylistä vaatetta ilmeisesti.
Jos oikeasti pidät itsestäsi sellaisena kuin olet etkä koe juuttuneesi teini-ikään, niin älä lähde muuttamaan itseäsi toisten mieltymysten mukaan.
Mielestäni tuo kaverin antama palaute on toisaalta reilua. Eikö olisi pahempaa, jos hän selittelisi jotain ympäripyöreää etkä saisi tietää lainkaan mistä on kyse? Ehkä tylyä, mutta rehellistä.
Minä liikuin nuorena punk-henkisessä seurassa, oli myös paljon mustiin pukeutuvia. Osalla porukasta on elämäntapa ja tyyli vaihtunut täysin eli pukeudutaan normaalimmin ja käydään mieluummin hienossa ravintolassa kuin jossain goottiklubilla. Osalla taas on samat jutut kuin ennenkin, istutaan pussikaljalla, käydään mielenosoituksissa tai pidetään korsetteja, pvc-vaatteita, otetaan tatskoja jne.
Pitää vain hyväksyä se, että joskus nuoruuden kavereiden kanssa kasvetaan erilleen. Itse kuulun näihin, jotka kasvoivat teini-iän alakulttuureista ulos. Törmäsin bussissa erääseen entiseen tuttuun ja hänen kavereihinsa. He (3-kymppiset naiset siis) olivat sonnustautuneet gootti-lolita tms. -vaatteisiin ja juttelivat matkan aikana kovaan ääneen mm. vapaaehtoisesti lapsettomien oikeuksista sekä kristinuskon sukupuolirooleista. Keskusteluaiheet siis samoja kuin meillä joskus teini-iässä.
Ainakaan itse en pyri muuttamaan ketään, mutta se vain on niin, että jos omat jutut alkaa mennä ihan eri suuntaan kuin vanhoilla kavereilla, niin jossain vaiheessa tiet erkanevat.
myös "varoituksen", jota en vain tajunnut... Yksi kaveri suuttui minulle ja kirjoitti sen jälkeen sydänverellään pitkän postin suuttumisen syistä.
Totesin vain, että en tästä muuksi muutu (olen aikoinaan käynyt terapiassakin), joten turha toivoa muutosta. Sen jälkeen ei ole tullut uutta avautumista tai palautetta, mutta eipä hän ole ottanut yhteyttäkään. Itselle jäi paha maku tuosta avautumisesta, joten olen ollut ihan tyytyväinen. En vain tiedä, olenko nyt "bannattu".
Tsemppiä ap! Ei sinun tarvitse muuttua, etsi kaltasiasi ystäviä.
Eukö se ole ihan selvää? Etsi sellaisia ystäviä, jotka sopivat sinulle paremmin.
kurkkaa sinne peiliin.
Joku cyper shop naamiaisasu nyt vaan ei ole enää aikuisen naisen vaate.
Nuo kaikki muutkin listut ominaisuudet on todella vastenmielisiä...
Toivottavasti olet nimeltäsi provo.
Välit viilentyivät ja kysyin lopulta syytä, miksi ei koskaan ehdi nähdä, niin sainkin oikein kattavan sähköpostin. Viesti tihkui turhautuneisuutta minuun. :(
Onko nämä syyt teistä hyviä syitä lopettaa ystävyys?
- Ostan paljon vaatteita cyper shopista (olen liian vanha tähän yli 30-vuotiaana)
- Juon itseni liian kovaan humalaan baarissa ollessa
- Haukun kaikkia ja olen itse aina parempi (eikö kaikki tee näin joskus?)
- Olen aina negatiivinen enkä vitsaile koskaan(wtf?!)
-Elämäni junnaa paikallaan (ja olen kuulemma kuin teini-ikäisenä, ja hän on muuttunut aikuiseksi)
Voin nyt kertoa itsestäni sen verran, että olen vakituisessa työssä ja ihan tyytyväinen työhön Musiikkimaku ja vaate-tyyli on samat kuin teininä. :( Paha juttu? Samoin mies maku, myönnän senkin.
On surullista, että ystävyys meni poikki ja se myös vihastuttaa jonkin verran. En ole kyllä ennen kuullut että ystävyyden lopuksi annettaisiin joku raportti, mutta nytpä senkin olen nähnyt.
Kuulostat kyllä harvinaisen rasittavalta wt-kusipäältä. Just sellainen rupsahtava yh, jolla ei ole mielikuvitusta, älyä, eikä tulevaisuutta. Ystävät loittonee kun ne ei jaksa, mies karkaa toisen matkaan kun ei teissä naisina ole mitään hyvää.
Ymmärrän EX-ystävääsi hyvin. Teikäläisiä oon itsekin nähnyt. Itse en kyllä alunalkaen edes kaveriksi ryhtyisi.
kurkkaa sinne peiliin.
Joku cyper shop naamiaisasu nyt vaan ei ole enää aikuisen naisen vaate.
Nuo kaikki muutkin listut ominaisuudet on todella vastenmielisiä...
Toivottavasti olet nimeltäsi provo.
katosi keskustelusta jo ajat sitten.
häntä ei ole näkynyt nyt viikkoihin.
Sanoin suoraan, että nyt tämä mahdollinen hyväksikäyttö loppui. Sitten kerroin kaikki asiat, joita inhoan hänen tekemisissään. Listaan tuli monta kohtaa.
Mitään kommenttia tai selitystä en saanut. Törmättiin pikaisesti kaupungilla, mutta hän meni sitten menojaan.
TEKEE KAMALAN KIPEETÄ. ON IKÄVÄ. EN TIEDÄ OLLENKAAN MIKÄ ON HOMMAN NIMI. OLETIN, ETTÄ HÄN JATKAISI LUOKSENI TULEMISTA, MUTTA JOS EI NIIN SITTEN EI.
Onhan se parempi kirjoittaa lista missä omasta mielestä mättää kuin vain haihtua kartalta ilman mitään selitystä.
yleensä ihmiset jättävä esimerkiksi kateuden takia. Joku sussa ärsyttää sun ystävää mutta ei varmasti mikään noista listan asisoita. Ne ovat bulvaani, jonka taakse se varsinainen asia jää. Todennäköisesti ystäväsi ei kehtaisi sitä oikeaa syytä edes sanoa äänee. Oletko yrittänyt iskeä hänen miestään, oletko haukkunut häntä selän takana? Oletko nynny jota joutuu raahaamaan henkisesti selässään? Oletko liima joka ei älyä ikinä lähteä kotiin? siinä todellisia syitä, miksi ystävä jätetään. Sun viestistä ei tullut mitenkään ärsyttävä olo. Päinvastoin vaikutat mukavalta, normaalilta, aiheesta loukkantuneelta ihmiseltä. Tolla persoonalla saat parempia ystäviä tilalle. Luota tähän arvioon.
Miksi kateus taas iskettiin pöytään? Mielestäni ystävä oli nyt eritellyt miksi ystävyys päättyi. Piste.
Omaa oloa voi tietenkin parantaa sillä, että kaikki nuo ovat keksittyjä juttuja (välttää näin myös tuskallisen itsetutkiskelun ja sitä kautta ahaa-elämyksen, että joo, ehkä minun täytyy muuttua) ja takana onkin vain kateus. Ja näin voi olla ja elää hieman keveemmin askelin.
ystävyydessä ei ollut minun puolestani muuta vikaa, kuin tuo "varoituksen" antaminen ja siten liika määräily persoonaani kohtaan?
Siis tämä ystävä on pari kertaa kutsunut kylään ja olen käynytkin, mutta hän puhuu niiitä näitä eikä enää mainitse tuota "varoitusta".. mutta hänestä ei tosiaan ole kuulunut kuin parin kk:n välein.
t. Se joka sai varoituksen (laitan tähän nyt omia asioitani, kun ap katosi)
Tuo AP:n kommentti kertoikin tarpeeksi. Ei ihme että ystävä on kyllästynyt, minäkin olisin.
Mielestäni mikään noista luettelon jutuista ei ole syy lopettaa ystävyys, paitsi ehkä tuo toisten ihmisten jatkuva panettelu. Itse tiedät, oletko mennyt siinä asiassa liiallisuuksiin. Itse olen laittanut välit minimiin oman perheenjäsenen kanssa samasta syystä, koska en vain jaksanut jatkuvaa negatiivisuutta ja lapsellista toisten ihmisten arvostelua. Joku pukeutumistyyli nyt on ihan yhdentekevä, enkä usko, että ystäväsi tarkoittikaan nimenomaan sitä, vaan sitä, että sinusta ylipäänsä näkyy tietynlainen lapsellisuus. Minua itseäni ei räväkkäkään kielenkäyttö haittaa, eikä kännääminenkään, se on ihmisen oma asia, mutta jos arvostelee toisia ja valittaa toisille jostain, siihen pitää olla hyvä syy, eikä vain tavan vuoksi. Olen itsekin joutunut opettelemaan pois jatkuvasta negatiivisuudesta, koska perin sen suhtautumistavan kotoa.
Tuo AP:n kommentti kertoikin tarpeeksi. Ei ihme että ystävä on kyllästynyt, minäkin olisin.
tämä on niiin tyypillistä: ensi käydään jo etukäteen loukkaantuneen ja herkässä tilanteessa olevan ihmisen kimppuun rääpimällä kohtuuttomasti vaatemakuta tai muuta toiselle arkaa paikkaa.
Sittne kun on toinen saatu suuttumaan, voidaan "hyvällä syyllä" sanoa, että noni, noni, ei ihme, että ihmiset eivät kestä, näetkös nyt itsekin millainen olet.
Mä ymmärrän hyvin että ap suuttui. Se on terveen merkki tämän ketjun kammottavaan dissaamiseen ja suoranaiseen raateluun.
Se että suuttuu, kun suututetaan ei todellakaan ole merkki siitä, että ihminen olisi huono ihminen tai huono ystävä.
Sen sijaan tuollainen pervo, joka alentuu tässä lainatun sitaatin kaltaiseen "ei ihme että..." -sadismiin, on tosi vastenmielinen piilo-aggressiivinen tyyppi. Halveksittava tapaus.
ja miettisin mitä annan ystävälleni itsestäni. Ehkä ystäväsi on vaan "kasvanut" toiseen suuntaan ja sinä elät jotenkin samoissa intresseissä kuin nuorena. Siinä ei sinänsä ole mitään pahaa, mutta voi olla ettei ystäväsi enää koe saavansa sitä mitä ystävästä kaipaa. Voithan kysyä häneltä vielä (jos siltä tuntuu) että onko sinulla mitään tehtävissä ettei välinne katkea.
Voihan olla, että olet edellisen lisäksi loukannut häntä jotenkin.
Itse koen rasittavana tolkuttomaksi kännäävän ystävän, joka ei kykene huolehtimaan itsestään tai aiheuttaa muuten vakavia hankaluuksia. Myös negatiiviset ihmiset, jotka ottavat oikeudekseen jatkuvasti arvostella muita ja ehkä vielä suoraan sitä lähiystävää, ovat sietämättömiä. Usein em. kovasti sanovat ihmiset eivät kuitenkaan "herkkyyttään" kestä mitään kritiikkiä itsestään. Onko sulla tästä kysymys?
Muuten vaatteiden ostelut ja henk. kohtaiset mieltymykset ovat jokaisen oma asia. Onko vain niin etteivät teidän mielenkiinnon kohteet yhdistä teitä? Oletko oikeasti kiinnostunut ystävästäsi ja hänen elämästään? Kuunteletko ja kysytkö hänen asioistaan?
Olen pahoillani, mutta joskus on vain aika jatkaa matkaa ja etsiä uusia ihmisiä elämään. Mieti itseäsi, muuta jotain jos voit ja haluat, ja jatka eteenpäin jos ei ystävyys enää korjaannu. Älä jää liikaa murehtimaan asiaa, vaikka se varmaan vaivaa. Kehitä itseäsi, etsi intohimoja elämään ja elä täysillä, mieluummin ilman viinaa. Ja yritä luoua negatiivisesta kommentoinnista tai kiinnitä ainakin huomiota siihen mitä suustasi pääsee. Opettele sanomaan rehellisiä ystävällisiä asioita toisista.
Ja elämä jatkuu, tsemppiä!