Ystävä laittoi ystävyyden poikki ja antoi oikein palautetta lopuksi
Välit viilentyivät ja kysyin lopulta syytä, miksi ei koskaan ehdi nähdä, niin sainkin oikein kattavan sähköpostin. Viesti tihkui turhautuneisuutta minuun. :(
Onko nämä syyt teistä hyviä syitä lopettaa ystävyys?
- Ostan paljon vaatteita cyper shopista (olen liian vanha tähän yli 30-vuotiaana)
- Juon itseni liian kovaan humalaan baarissa ollessa
- Haukun kaikkia ja olen itse aina parempi (eikö kaikki tee näin joskus?)
- Olen aina negatiivinen enkä vitsaile koskaan(wtf?!)
-Elämäni junnaa paikallaan (ja olen kuulemma kuin teini-ikäisenä, ja hän on muuttunut aikuiseksi)
Voin nyt kertoa itsestäni sen verran, että olen vakituisessa työssä ja ihan tyytyväinen työhön Musiikkimaku ja vaate-tyyli on samat kuin teininä. :( Paha juttu? Samoin mies maku, myönnän senkin.
On surullista, että ystävyys meni poikki ja se myös vihastuttaa jonkin verran. En ole kyllä ennen kuullut että ystävyyden lopuksi annettaisiin joku raportti, mutta nytpä senkin olen nähnyt.
Kommentit (56)
mutta en itsekkään enää jaksa baaritella niiden naisten kanssa joista tiedän jo etukätee,n että saan talutella niitä kesken illan taksiin ja maksaa sen taksin kun ovat siinä kunnossa että eivät näe enää eteensä.
Tosin en lähettäisi raporttia.
Voitko kertoa mikä noista asioista on se pahin juttu?
ap
Raportista sen verran, ettei niitä normaalisti anneta, mutta sinähän tavallaan pyysit sitä, kun kysyit, että miksi ette enää tapaile kuten ennen...
mutta en itsekkään enää jaksa baaritella niiden naisten kanssa joista tiedän jo etukätee,n että saan talutella niitä kesken illan taksiin ja maksaa sen taksin kun ovat siinä kunnossa että eivät näe enää eteensä.
Yleensä ollaan menty vielä jatkoille, minne taksi on maksettu yhdessä tai jotenkin jaettu.
ap
no,jos hän sinusta noin negatiivisesti ajattelee,eihän mikään ystävä ollutkaan.
halusi vaan pahoittaa mielesi.
tsemiä!
Mutta jos hänen mielestään olet noita asioita ja hän ei halua olla kanssasi tekemisissä niiden takia. Jos minulla olisi kaveri, joka olisi aina baarissa lian kännissa ja haukkuisi aina kaikki, niin olisi se aika rasittavaa.
Noiden muiden asioiden takia en laittaisi välejä poikka, jos muuten ystävästäni pitäisin.
- Juon itseni liian kovaan humalaan baarissa ollessa- Haukun kaikkia ja olen itse aina parempi (eikö kaikki tee näin joskus?)
- Olen aina negatiivinen
Ensimmäinen ei haittaisi kovin paljon, en vain sitten kävisi tällaisen ystävän kanssa baarissa. Mutta nuo kaksi muuta ominaisuutta kuluttavat todella paljon ympäristön ihmisiä. Energiasyöppö.
Eniten loukkaa tuo, että kajotaan vaatemakuuni ja yritetään määrätä missä shoppailen. Surettaa. :(
ap
Tosin en lähettäisi raporttia.
Voitko kertoa mikä noista asioista on se pahin juttu?
ap
Kaikki nämä yksinäänkin
- Haukun kaikkia ja olen itse aina parempi (eikö kaikki tee näin joskus?)
- Olen aina negatiivinen enkä vitsaile koskaan(wtf?!)
-Elämäni junnaa paikallaan (ja olen kuulemma kuin teini-ikäisenä, ja hän on muuttunut aikuiseksi)
En minä jaksa tuollaisia ihmisiä. Pidän positiivisista ihmisistä ja haluan mieluumin heitä elämääni. Ja jos toinen junnaa jossain teinimeiningissä ja itsellä on eri elämäntilanne, niin se on rasite. Intressit ovat erilaiset. En käy bareissa, vietän rauhallista perhe-elämää jne.
mutta koska hän nyt sen teki, niin mitäs jos miettisit, olisiko joku tuossa palautteessa aiheellista. Jos joku viitsii antaa palautetta, niin sitä kannattaa käyttää hyväksi!
etkä epämääräistä välttelyä. On tilaisuus katsoa miten oikeasti toimit, eikä sanoa "niinhän kaikki muutkin tekee".
On tuossa oikeasti korjaamisen varaa. Negatiivisuus, panettelu, kännäilyryyppääminen ja huono miesmaku ovat yhdistelmä, jolla ystäviä on vaikeata pitää. Vaatemakusi voit sen sijaan pitää ihan millaisena itsetuntosi kestää. On kestettävä myös se, että kaikki eivät pidä siitä. Kaikki eivät ehkä pidä siitäkään, jos keskityt kovasti shoppailuun ja ulkomuotosi ruotimiseen itse.
Mutta mitä tarttis tehdä että kelpaa?
Mä ymmärrän kaveriasi koska olet varmasti melkonen persoona ja saathan sinä olla!
Baarissa tapahtuneen humalahakuisen jälkeiset haukkumiset nyt on otettava minusta sellaisena mitä ne on, kännisen juttuja.
Toisesta saa melko helposti jonkunlaisen kuvan jos jutut on samat, kuviot toistuu mutta mitä sitten?
En minäkään ole alkanut kuuntelemaan lavatanssimusiikkia ja tykkään pukeutua haluamallani tavalla mutta en usko että ne sinänsä ketään voisi häiritä.
Jos paljon toinen kuulee juttuja kun toisia mollataan ja haukutaan niin siitä minulla menee maku. Itse vaan olen niin perseestä että alan puolustamaan muuta maailmaa (siis sitä jota haukutaan) ja sen takia menee ihmissuhteet karille jos se toinen ei tajua pointtia vaan ottaa henkilökohtauksena että olen häntä vastaan. Näinkin on käynyt mutta sille ei vaan mahda mitään sillä siinä missä muilla niin myös minulla on oikeus sanoa.
Minusta sun kannattaa miettiä onko sen kaverin jutuissa perää ja muuttaa itseäsi jos mahdollista. Koska se oikeasti kannattaa ja silloin sinua ei voi ainakaan syyttää että jämähdät.
En ymmärrä miksi ihmettelet tuota niin kovasti, viestistä käy hyvin ilmi se, että sinä olet jäänyt nuoruuteen kun ystäväsi on aikuistunut. Voi myöls kokea sinut jotenkin negatiivisena persoonana nykyään. Eikä se toisen kännijuonti oikeasti ole kivaa katsottavaa.
Sinuna ottaisin tämän rakentavana palautteena enkä loukkaantuisi sen enempää.
Mutta mitä tarttis tehdä että kelpaa?
Mä ymmärrän kaveriasi koska olet varmasti melkonen persoona ja saathan sinä olla!
Baarissa tapahtuneen humalahakuisen jälkeiset haukkumiset nyt on otettava minusta sellaisena mitä ne on, kännisen juttuja.
Toisesta saa melko helposti jonkunlaisen kuvan jos jutut on samat, kuviot toistuu mutta mitä sitten?
En minäkään ole alkanut kuuntelemaan lavatanssimusiikkia ja tykkään pukeutua haluamallani tavalla mutta en usko että ne sinänsä ketään voisi häiritä.
Jos paljon toinen kuulee juttuja kun toisia mollataan ja haukutaan niin siitä minulla menee maku. Itse vaan olen niin perseestä että alan puolustamaan muuta maailmaa (siis sitä jota haukutaan) ja sen takia menee ihmissuhteet karille jos se toinen ei tajua pointtia vaan ottaa henkilökohtauksena että olen häntä vastaan. Näinkin on käynyt mutta sille ei vaan mahda mitään sillä siinä missä muilla niin myös minulla on oikeus sanoa.
Minusta sun kannattaa miettiä onko sen kaverin jutuissa perää ja muuttaa itseäsi jos mahdollista. Koska se oikeasti kannattaa ja silloin sinua ei voi ainakaan syyttää että jämähdät.
yleensä ihmiset jättävä esimerkiksi kateuden takia. Joku sussa ärsyttää sun ystävää mutta ei varmasti mikään noista listan asisoita. Ne ovat bulvaani, jonka taakse se varsinainen asia jää. Todennäköisesti ystäväsi ei kehtaisi sitä oikeaa syytä edes sanoa äänee. Oletko yrittänyt iskeä hänen miestään, oletko haukkunut häntä selän takana? Oletko nynny jota joutuu raahaamaan henkisesti selässään? Oletko liima joka ei älyä ikinä lähteä kotiin? siinä todellisia syitä, miksi ystävä jätetään.
Sun viestistä ei tullut mitenkään ärsyttävä olo. Päinvastoin vaikutat mukavalta, normaalilta, aiheesta loukkantuneelta ihmiseltä. Tolla persoonalla saat parempia ystäviä tilalle. Luota tähän arvioon.
Eniten loukkaa tuo, että kajotaan vaatemakuuni ja yritetään määrätä missä shoppailen. Surettaa. :(
ap
Pakko myöntää. Ei pitäisi olla toiselta pois missä kukin ostoksensa tekee
Jossain vaiheessa ei suoraan sanottuna kiinnosta jonkin ihmisen seura, jos ei ole muuta keskusteltavaa kuin mieshuolet ja baarihommat, kuten teininä. Sekin turhauttaa, jos ystävä toistaa ihmissuhdeongelmiaan loputtomiin. Sitten tullaan itkemään ja seura taas kelpaa.