Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsettomuutta pitää perustella?

Vierailija
17.01.2013 |

Olen huomannut sekä IRL että täällä palstalla jotenkin outoa asennetta lapsettomuuden perusteisiin. Melkein joka ketjussa, jossa puhutaan lapsettomuudesta (siis jos on kyse vapaaehtoisesta lapsettomuudesta) joku heittää kommentin "noi sun perusteet ovat naurettavat".

Miksi näin on? Miksi lapsellisuuttaan (heh heh) ei sen kummemmin tarvitse perustella?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on ihan typerää että velan pitää mitään perustella. Itse en voisi elää ilman äitiyttä mutta en kuvittele että muiden on haluttava samoja valintoja.

Vierailija
2/6 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä mitä elämältä haluaa. Ihmisten uteluita ei ehkä pidä ottaa hirveän vakavasti. Loppupeleissä kun aika harvaa kuitenkaan kiinnostaa muiden lapset tai lapsettomuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisuuden sietokyky on kovin heikko, olkoonkin että yksilöllisyyttä muka arvostetaan. Suurin osa elämän valinnoista kuuluu vain ja ainoastaan yksilölle itselleen, ei muille.

Lapsettomille sanoisin, että hieno ratkaisu! Ja vielä senkin, että jos joku jättää lapset tekemättä, niin voin sitten kenties tehdä kolmannenkin, ikään kuin hänen puolestaan :) Minähän voin tehdä lapset itseni sekä puolisni tilalle, kiva että joku jättää omansa tekemättä, niin en ylikansoita maapalloa :)

Vierailija
4/6 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomille sanoisin, että hieno ratkaisu! Ja vielä senkin, että jos joku jättää lapset tekemättä, niin voin sitten kenties tehdä kolmannenkin, ikään kuin hänen puolestaan :) Minähän voin tehdä lapset itseni sekä puolisni tilalle, kiva että joku jättää omansa tekemättä, niin en ylikansoita maapalloa :)

Itse olen käyttänyt tätä taseajattelua myös. Itsekin olin ajatellut jäädä lapsettomaksi, mutta puolisolla oli niin kova hinku saada lapsia, niin siihen sitten päädyttiin. Itse ajattelin että olen jo niin vanha ja ehtinyt tehdä jo kaikenlaista, että 'jos nyt sitten kuitenkin'.

Jos olisi ollut lapsettomuutta, niin olisin tasan tarkkaan pysynyt pois hoidoista.

Lapset ovat ihania jne. mutta ihan hyvin voisin myös olla lapseton.

Vierailija
5/6 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heittää vastineeksi jonkun ihan yhtä lailla yksityisyyttä loukkaavan vastakysymyksen, kuten esimerkiksi laittoiko se sun miehesi sua eilen anaaliin. Kokeile vaikka, koska tarpeeksi tyhmille ja röyhkeille ihmisille ei joskus tepsi kuin shokkikeinot.

Voi toisaalta ihan yksinkertaisesti vaan sivuuttaa ihmisen jolla on henkilökohtaisia vaikeuksia kunnioittaa toisten ihmisten yksityisyyttä. Ei sellaisessa ihmisessä paljoa menetä, koska rajattomien ihmisten kanssa ei muutenkaan tule kuin ongelmia ajan saatossa.

Vierailija
6/6 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja valtavirrasta poikkeavan täytyy aina perustella ja aina joku toisin valinnut ottaa erilaisuuden henkilökohtaisena loukkauksena ja hyökkäyksenä hänen omia valintojaan vastaan.

Suomessa ei tarvitse selitellä kirkkoon kuulumistaan, lihan syöntiään, heterouttaan, omakotitaloa + kultaista noutajaa + farmariautoa ja 1,4 lastaan. Jos olet valinnut toisin, olet hullu, tyhmä, teini tai kaikkea edellämainittua.