Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsytys_mies ottaa aina ekana ruokaa?

Vierailija
17.01.2013 |

Kuinka moni ottaa arkiruokailussa yhteisellä aterialla ruokaa omalle lautaselleen ennen lapsia?

Ärsyyntyisittekö jos jokaisella aterialla mies kiiruhtaa ruokapöytään ekana ja alkaa lapata evästä lautaselleen joka kerta ennen muita?

Mua ärsyttää ihan sairaasti, mutten tiedä miten tästä sanoisi loukkaamatta. Ärsyttäisikö sinua?

Kyseessä alakouluikäiset lapset ja keski-ikäinen mies. Lapset osaavat kyllä itsekin annostella ruokansa, mutta toi on vaan niin raivostuttavaa!

Mies sitten onkin hyvin usein valmis jo nousemaan pöydästä ennen kuin muut ovat tyyliin omaa ruokaansa aloittaneetkaan.

Mä koen että toi on kamalan huonoa käytöstä jos ruokaa on kaikille tehty, pöytä katettu ja kaikki huudetaan yhteen aikaan syömään.

Diagnosoikaa ja kertokaa onko teillä samanlaista, vai ärsyynnynkö tästä vaan turhaan?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ainakin laitan lapsille ruuat valmiiksi pöytään hiukan jäähtymään ja sitten kutsun syömään. Ihan vain sen takia kun lapset eivät suostu ihan kuumaa ruokaa syömään, joten ei tarvitse pöydässä odotella ruuan jäähtymistä.

Lapset syö koska ja mitä niille sanoo. Tietenkään ei liian kuumaa saa antaa, mutta ei lapset sitä määrää mitä ne syö

Vaan syövät sitä mitä on tarjolla, mutta eivät tahdo tulikuumaa ruokaa syödä. Joten sen sijaan että istuttaisin pöydässä odotuttamassa ruuan jäähtymistä, laitan annokset valmiiksi ja kutsun sitten syömään. Ruoka ehtii sopivasti jäähtyä kun lapset lopettaa touhut, pesee kädet ja istuu pöytään.

Näin ollen minun ruokailuni ei mene heidän ruokien puhalteluun ja valitukseen liiasta kuumuudesta (vanhin lapsi 4 ).

5 minuuttia ja ota ruoka pois. Et anna ruokaa kuin seuraavalla aterialla. Sama taas. Ei siinä ehdi kauaa odottelemaan. Kyllä nälkä laittaa syömään

Lapset syövät ruuan, kyse ei ole siitä että eivät tahdo syödä ruokaa, vaan ruuan kuumuudesta, ei siitä että ruoka olisi pahaa tai ei ole nälkä. Vaan lapset pääsee heti pöydässä syömään, ilman odottelua.

Taisit kyllä vaan haluta päästä jankkaamaan asiasta kanssani, tehkööt muut niinkuin itse parhaaksi ovat havainneet, niin mekin teemme :)

Vierailija
42/43 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein kaikki ruat ja on suorastaan raivostuttavaa odottoo "syömään" kutsun jälkeen porukkaa pöytään. Siinä sitten pidät ruokaa lämpimänä ja lapset ja vaimo raahautuu pöytään kun "ehtivät".

Aika usein aloitankin syömään itse, siivoan mitä pystyy ja lähden pois.

Se niistä perhe lounaista. No onneksi välillä kuitenkin onnistuu.

vaikka 15 min ennen ruokailua? Minunkin mielestäni on ärsyttävää jos syömään tuleminen kestää kohtuuttoman kauan. Ruoka jäähtyy ja tulee tunne ettei minun ruuan laittoani arvosteta. Mieheni tulee aina ajoissa, mutta lapset saatoivat välillä vitkutella, kunnes selvitin heille kuinka tympeää se on. Ymmärrän jos on jotain tärkeää kesken, mutta varoittamalla ajoissa saadaan tätäkin minimoitua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toimisi samoin kahvi/ruokapöydässä?

Olisi siis ekana siellä lapioimassa evästä ja poistuisi räpelöimään vaikka puhelinta kun muut ovat vielä pöydässä.

Sitäkin mietin.

Itse ainakin katsoisin että yök, onpa itsekkään oloinen ihminen.

Kertookohan ruokailutavat ihmisestä muutenkin?

Onko kukaan huomannut?

Meillä mies puhuu toisten päälle ja on liikenteessä aika rage.

En käsitä että miten on mahdollista ettei tätä käytöstä muka huomaa itse ollenkaan.

AP (35 oli myös ap)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän