Alkanut todella nyppiä tuo moneen ketjuun pesiytynyt jankkaaja.
Hyvät keskustelut menevät täysin pilalle, kun hän tulee jankkaamaan sivutolkulla sitä samaa asiaa. Eikö tätä henkilöä voi bannata?! Hyökätkää ainakin urakalla hänen kimppuunsa, jos intoa löytyy :D
Kommentit (26)
tuon asuntomaksujen sivun. Siellä kyllä oli todellinen JANKKAAJA:
Mutkin nimettiin kerran jankkaajaksi. Puolet eivät olleet lukeneet aloitustani, joten yritin oikaista heidän väärät käsityksensä myöhemmin ja tein sen ehkä parikin kertaa, koska aina vaan tuli ihan asian vierestä viestejä. Sit mua alettiin väittämään jankkaajaksi.
Mulle on siis tärkeää tulla ymmärretyksi oikein. Mä olen myös niitä ihmisiä, jotka ei saa kicksejä täällä provoiluista/trollailuista yms. joten vaistomaisesti tulee oikaistua virheellisiä näkemyksiä. Enhän oikeassakaan elämässä jää seisomaan haavi auki, kun joku luulee, että kysyin häneltä juuri lupaa naida hänen miehensä kanssa.
Jankkaajat voivat siis vain olla ihmisiä, jotka eivät kuuluisi tänne palstalle. En minäkään koe kuuluvani, mutta en ole koskaan jaksanut etsiä keskusteluja, joissa puhutaan niin kuin ihminen ihmiselle.
:D ihan oikeasti, sä TOdella olet jankkaja, kun et tätäkään tuon selvemmin osannut sanoa.
jaarin jaarin jaarin
taitaa omatunto kolkuttaa kun noin pitää selostaa
Mun mielestä jankkaaminen ei ole sitä, että kirjoittaa pitkän ja kuvailevan viestin. Se on vaan paneutunutta keskustelua. Jankkaamista on mun mielestä se, kun takoo uudestaan ja uudestaan samaa asiaa kykenemättä minkäänlaiseen oikeaan dialogiin.
Kun on jankkaaja vastassa, niin keskustelu ei etene mihinkään sen vuoksi, että jankkaaja elää niin syvällä jossain omien ajatustensa ja tulkintojensa kuplassa, ettei kykene ollenkaan vastaanottamaan saati käsittelemään sitä mitä toinen osapuoli sanoo. Jankkaajan kanssa "keskusteleminen" on sitä kuuluisaa seinille puhumista.
Olenpa mäkin joskus saanut mielisairausdiagnoosin täällä, kun perustelin vastaanväittäjälle perusteellisesti kantani. Perusteellinen argumentointi vaatii usein vähän enemmän sanoja kuin esim "vitun jankkaaja mitä väliiii!!".
ankkaaja elää niin syvällä jossain omien ajatustensa ja tulkintojensa kuplassa, ettei kykene ollenkaan vastaanottamaan saati käsittelemään sitä mitä toinen osapuoli sanoo. Jankkaajan kanssa "keskusteleminen" on sitä kuuluisaa seinille puhumista.
Tämä on tosijankkaajan määritelmä
ankkaaja elää niin syvällä jossain omien ajatustensa ja tulkintojensa kuplassa, ettei kykene ollenkaan vastaanottamaan saati käsittelemään sitä mitä toinen osapuoli sanoo. Jankkaajan kanssa "keskusteleminen" on sitä kuuluisaa seinille puhumista.
Vilkaisin tuota omakotitaloasumisen kustannukset -ketjua (tosiaan vilkaisin, en välttämättä saanut täysin oikeaa kuvaa), ja mä en ehkä kutsuisi siinä ketjussa tapahtuvaa vääntöä jankkaamiseksi. Se on enemmänkin keskustelusta harhautumista ja väittelyä. Todellinen jankkaaminen on just sitä saman asian takomista ilman, että toisen osapuolen järkevät ja perustellut vastaväitteet vaikuttaisivat jankkaajan ulosantiin millään tavalla.
t. tuo joka määritteli tosijankkaamisen :)
on jokaiselle meistä niin eri asia.
Yhtä ärsyttää se, että vastataan asian vierestä. Toista ärsyttää se, että toistetaan sama asia, ottamatta muiden neuvoja huomioon.
Kolmannen mielestä jo ensimmäinenkin perustellusti kirjoitettu teksti on jankkaamista.
Eli niitä jankkaajia on paljon - ja vielä monenlaisia.
Epäilen myös jonkinasteisia mt-ongelmia.