Kolmevee ei suostuisi yhtäkkiä kerhoon - mitä tehdä?
3 v 8 kk ikäinen tyttömme on käynyt syksystä asti kerhossa 2 x vko kolme tuntia kerrallaan. On tähän asti mennyt sinne oikein mieleellään.
Pari viimeistä kertaa hän on laittanut ns. liinat kiinni kerhoon menemisestä: itkeskelee, sanoo, että tulee ikävä.Olen yrittänyt selittää, että kerho kestää melko lyhyen aikaa ja sitten taas nähdään. Olen aloittamassa työt elokuun alusta, ja toisaalta tuntuisi hyvinkin järkevältä pitää tytöt kerhossa, sillä onhan kolme tuntia 2 x vko huomattavan paljon lyhyempi aika harjoitella ikävän kanssa pärjäämistä kuin syksyllä alkava pk ja täydet päivät siellä.
Vai pitäisikö kuitenkin ottaa lapsi kokonaan kotiin ja aloittaa syksyllä taas sitten päiväkoti? Kerhossa ei ole tytön mukaan tapahtunut mitään kurjaa ja opekin on kiva.
Mitä teksisit?
Kommentit (3)
tyttö kiukuttelee aikansa, mutta kerhossa on varmasti mukavaa ja kivaa. Sitten hän saattaa kiukutella kerhon jälkeen sinulle. Pidä pintasi äläkä anna periksi.
sillä aikaa kun hän on kerhossa. Anna jäädä yhden kerran pois ja sitten rämmit kauppaan sohjossa tai seisot odottamassa jossain kulisessa nurkassa. Tämä toimii.
Se kuuluu tuohon ikään.
Itselläni samanikäinen , eikä halua perhekerhoon lähteä vaikka minä ja sisko ollaan mukana.
Ei halua lähteä muskariin eikä jumppaan. Joka kerta ollaan kuitenkin lähdetty, en ole antanut muuta vaihtoehtoa.
Kotona ollan muuten päivät pitkät.