Voiko lapsen ilmoittaa seurakunankerhoon jos ite ei kuulu kirkkoon?
Meistä ei kumpikaan kuulu, erottiin verojen takia jotta jäis enempi käteen täs tiukas tilantees. Meijäb lähellä alkaa syksyllä srk kerho jonne voisi poika mennä, nyt käynyt päiväkodissa osahoidossa jonne monennkilsn matka. Viiko kerhoon hakea vaikka ei juuri nyt kuulutakkaa kirkkoon?
Kommentit (34)
Tän perusteel haen sinne, lapsel oikeus uskonnolliseen kerhoon ja tutustua siihen, uusiin kavereihin, kerhorytmiin jne vaikka me emme siitä kirkolle maksaiskaan :)
ApTarviiko mun ostaa metroon lippua vaikka matkustan sillä. Maksakoot muut munkin puolesta. Mulla on sellainen oikeus.
Eikö lapsi yleensä kastettaessa liity seurakunnan jäseneksi ja sillon sillä oikeus niihin palveluihin?
Tän perusteel haen sinne, lapsel oikeus uskonnolliseen kerhoon ja tutustua siihen, uusiin kavereihin, kerhorytmiin jne vaikka me emme siitä kirkolle maksaiskaan :)
ApTarviiko mun ostaa metroon lippua vaikka matkustan sillä. Maksakoot muut munkin puolesta. Mulla on sellainen oikeus.
Eikö lapsi yleensä kastettaessa liity seurakunnan jäseneksi ja sillon sillä oikeus niihin palveluihin?
Vai onko lapsi syntynyt sen jälkeen kun vanhemmat ovat eronneet kirkosta?
säästätte niin hirvittävästi erottuanne kirkosta, viekää lapsenne muualle maksulliseen kerhoon. Varmaan jää sitten vielä rahaa muuhunkin. Lasten seurakuntatoiminta rahoitetaan vanhempien maksamalla kirkollisverolla, jos et sitä oivaltanut. Jos sinä et maksa veroa, ei lapsesi ole moraalisesti oikeutettu kerhoon. Häpeä!
niin samalla reissulla käyt kysymässä, jos se kerho siinä matkan varrella kerran sijaitsee. Tai sitten etsi kerhoa järjestävän seurakunnan nettisivut ja katsot asian sieltä. Ok?
Lapseni kastettu ja kuuluu kirkkoon. Erottiin joulukuun lopussa kun laskettiin kuinka paljon meillä menee siihen rahaa. Eli olen sitä vero maksanut jo koko aikuisikäni. Meillä on kaupungin kerhoon 10 km joten jos vaihtoehtona 800 m päässä srk kerho niin en mieti edes noiden väliltä. Mutta se siitä. Kiitos vastauksista.
Tai mielipiteistänne.
Ap
Erottiin joulukuun lopussa kun laskettiin kuinka paljon meillä menee siihen rahaa. Eli olen sitä vero maksanut jo koko aikuisikäni.
varmaan ajattelet, että jos olet ajanut satasen alueella joskus kuuttakymppiä, voit myöhemmin vastaavasti ajaa kuudenkympin alueella sataa?
säästätte niin hirvittävästi erottuanne kirkosta, viekää lapsenne muualle maksulliseen kerhoon. Varmaan jää sitten vielä rahaa muuhunkin. Lasten seurakuntatoiminta rahoitetaan vanhempien maksamalla kirkollisverolla, jos et sitä oivaltanut. Jos sinä et maksa veroa, ei lapsesi ole moraalisesti oikeutettu kerhoon. Häpeä!
Luulisi, että olisitte iloisia jokaisesta lapsesta, joka saa kuulla Jumalasta ja hänen valtakunnastaan, vaikka vanhemmat olisivat mitä lie pakanoita. Ties vaikka tuosta lapsesta tulisi Jeesuksen pikku palvelija.
vaikka emme ole moneen vuoteen kuuluneet kirkkoon.
Oikeastaan olen jo miettinyt uudelleen liittymistäkin välillä, mutta tämän keskustelun perusteella taidan unohtaa koko homman.
Jos näitä palveluja tarjotaan kaikille niin kaikille on yhtäläinen oikeus niitä käyttää. Pummilla matkustamiseen tätä ei voi verrata. Seurakunnat voisivat kyllä rajata kävijäkuntaa, jos haluaisivat.
Näitä moittijoita oikeesti harmittaa vaan se et ite eivät oo tajunnut säästää tässä asiassa, ei niit
Mikään uskonto kiinnosta.
Oikea uskovainen ottas avosylin vastaan lapsen kun lapsen srk kerhoon eikä arvostelis sen vanhempia täällä !
Ihan vaan tiedoksi kirkollis vero on paljon, laskekaa itse erokirkosta sivuistoilla paljon se teillä tekee. Mä maksan täl hetkel 201 e vuodessa ja mies 765e vuodessa . Joten se on paljon siitä et meillä menis vaikka lapsi kerran elämäs vuodeksi srk kerhoon kun muuten ei palveluja tarvittas. Et aika kallis kerho tulis vuosikymmenien aikana huh huh. Taidanpa erota heti!
Lähimpään paikkaan, eli srk-kerhoon.
Meilläpäin ainakin ollaan eri uskontokunnat sulassa sovussa perhekerhossa, myös niissä joihin pitää ilmoittautua ja otetaan vain rajallinen määrä.
Espoon srk perhekerhoissa on ollut muslimeita, mormoneita, vapaisiin suuntiin kuuluvia, uskonnollisia ja myös uskontoon välinpitämättömästi suhtautuvia. Aina on tultu hyvin juttuun enkä ole ainakaan huomannut että ketään kieroon katsottaisiin tai selän takana puhuttaisiin.
Oma lapsi ei tällä kertaa päässyt päiväkerhoon vaikka jäseniä ollaan....
Lasten seurakuntatoiminta rahoitetaan vanhempien maksamalla kirkollisverolla, jos et sitä oivaltanut. Jos sinä et maksa veroa, ei lapsesi ole moraalisesti oikeutettu kerhoon. Häpeä!
Kirkko saa myös yhteisöveroa ja yritykset, joiden omistaja ei kuulu kirkkoon, joutuu maksamaan kirkollisveroa. Oletko aivan varma, ettei lasten kerhoja ylläpidetä tällä yhteisöverolla?
Erottiin joulukuun lopussa kun laskettiin kuinka paljon meillä menee siihen rahaa. Eli olen sitä vero maksanut jo koko aikuisikäni.
varmaan ajattelet, että jos olet ajanut satasen alueella joskus kuuttakymppiä, voit myöhemmin vastaavasti ajaa kuudenkympin alueella sataa?
Minä ajattelen kuten ap.
Erosin kirkosta, koska lapsia ei voi kastaa ilman kummeja.
Käytiin kuitenkin perhekerhoissa, lapsemme olivat päiväleireillä ja srk:n sponsoroimilla Puuhamaan retkillä. Olimme maksaneet vuosikaudet, mutta emme käyttäneet palveluita. lällällää.
Mun pappakin haudattiin seurakunnan maalle hautuumaalle vaikka ei kuulunut kirkkoon. Siis ajatelkaa kuinka pummimaista ja loismaista maata mullan alla vaikka ei maksanut eläessään seurakunnan palveluista!! Huh!
Oiski aika hauska näky taivaan portilla evätä ap.lta pääsy sinne , etpääse tänne koska et maksanut veroja ja lapsesinkävi vuoden silti kerhoreppu selässä pummina kerhoilemassa.. . Just joo miettikää vähän! Ei tää niin vakavaa ole!
Tervetuloa kerhoilemaan vaan