Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lapsen ilmoittaa seurakunankerhoon jos ite ei kuulu kirkkoon?

Vierailija
16.01.2013 |

Meistä ei kumpikaan kuulu, erottiin verojen takia jotta jäis enempi käteen täs tiukas tilantees. Meijäb lähellä alkaa syksyllä srk kerho jonne voisi poika mennä, nyt käynyt päiväkodissa osahoidossa jonne monennkilsn matka. Viiko kerhoon hakea vaikka ei juuri nyt kuulutakkaa kirkkoon?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luterilaiset paikallisseurakunnat eivät käsitykseni mukaan kysele. Hienoa, että olette viemässä poikaanne seurakunnan kerhoon.

Vierailija
2/34 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luki et kerhoon voi hakea jos on seurakunnan jäsen, mut en tiiä tarkoittiko sit lasta vai vanhempaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerhossa on uskonnollisuutta (rukous, hengellisiä lauluja, kerrotaan Raamatun tapahtumia)

Vierailija
4/34 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaamatkustajuus on alhaista.

Vierailija
5/34 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

... jos ette kuulu kirkkoon. Kuntahan tarjoaa myös päiväkerhoja? Mutta voitte kyllä hakea. Omassa seurakunnassamme ryhmiin otetaan seurakuntaan kuulumattomia vain, jos tilaa on, lisäksi kerho on jäsenille maksuton ja muille maksullinen.

Vierailija
6/34 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia me valitettas hengellisistä lauluista tms. Sehön on uskonnollinen kerho tiedän! Ei meijän kirkosta eroamisella ole mitään tekemistä uskonnon kanssa. Raha tähän on syynä ja osittain myös se että äitini ei saanut seurakunnasta apua poikansa(veljeni) kuoleman jälkeen liittyvistä asioissa joihin oltiin tosi pettyneitä. Uskon silti et lapsi saa ihan kivan kerhokokemuksen ja kavereita jos tuonne pääsee.

Ap

Vierailija
7/34 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristillisen seurakunnan perusolemukseen kuuluu kertoa ja opettaa kaikille kastetuille Jeesuksesta Kristuksesta ikäkausien mukaisesti.

Seurakuntien kerhoissa käsittääkseni kuljetaan kirkkovuoden mukaisesti siten, että adventti aikana askarrellaan ja piirrellään adventin juttuja ja luetaan ja lauletaan adventiin liittyviä Raamatun kertomuksia ja niin edelleen.

Vierailija
8/34 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa viedä, siinä ei ole mitään väärää tai alhaista, se on yksinkertaisesti vaan hyvä asia.

Vierailija
9/34 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viedä kerhoon lapsen koska se kerho olisi tuossa 800 metrin päässä ja nyt joudun kävelee päiväkotiin 3km joka päivä eli yht.14km joten olisiha tuo kätevämmin. Olen itsekin kerhossa ollut ja tykännyt lapsena siitä.

Viekö kaikki srk kerhoihin olevat vanhemmat vaan sinne joku jumalankiilto silmissä ja muut sitten kunnan kerhoihin vai? Kai sitä nyt voi siellä köydä lapsi vaikka vanhemmat ois uskonnoltaan mitä vaan. Kunnan kerhoa ei ole tässä lähellä maillakaan ja vaikka olisi niin siiltiki voisin viedä srk kerhoon.

Ap

Vierailija
10/34 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy meilläkin lapsi srk kerhossa vaikka ei olla uskovaisia. Tykkää siellä olla, ja ei mua haittaa uskonnolliset jutut,laulut tai askartelit siellä, hyvä vaan kun emme kotona noita osais jutella ollenkaan. Saa lapsi uskonto tunnileki osaliistua koulussa sitten aikanaan vaikka ite emme usko. Senkun viette tai haette sinne, ei sun tarvitse sun uskontoa puolustella täällä.

Vierailija
11/34 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miten 14 on jaollinen 3:lla? Eli jos yhteen suuntaan on 3km niin menopaluu eikö ole silloin 6km, ja vaikka kävisi kaksi kertaa viikossa niin eikö se tee 6x2=12? Vai onko jalkakäytävät teillä päin yksisuuntaisia ja joudutte kiertämään jostain mutkan kautta?

Vierailija
12/34 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten että siellä käsitellään adventti tms asioita!? Tietysti lapsi niihin osallistuu toivon mukaan, uskommehan mekin. Emme halua nyt maksaa vain tuota veroa piste.

Ap

Vierailija
13/34 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapa itse pitää kerhoa lähiseudun mukuloille. Jos et kuulu seurakuntaan, älä vie lastasikaan srk:n toimintaan. Seurakunnan palvelut on tarkoitettu seurakunnan jäsenille. Jos kerran halveksit koko seurakunnan toimintaa (jumalankiilto silmissä, ei saatu apua), niin ei sinua siellä kaivata, eikä sinun lastasi.

Vierailija
14/34 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

erottuani kirkosta alkoi srk:n kerhon ohjaajat pyytelemään, että lapseni jatkaisi (ilmaisessa) kerhossa tai muuten kerho jouduttaisiin lopetamaan kyseisessä paikassa. Kovasti painottivat sitäkin, että heillä on ollut paljon ihan muihin uskontokuntiin kuuluvia lapsia kerhossa.

Vierailija
15/34 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin väärin, tarkoitin 12 km. Eli vien 3km ja kävelen takas kotiin, tekee 6 km. Sitten haen iltapäivällä pois eli toiset 6km. Hyvin oon jaksanut mut oon puoles välis raskaana ja välil alkaa seläs tuntumaan jotenki toi matka.

Ap

Vierailija
16/34 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vain kysyä että voiko sinne hakea kun itse ei kuulu kirkkoon ja lapsi kuuluu mutt me löimme vetoa miehen kanssa että saadaan tässä ehkä 4-5 asiallista vastausta ja loput sitten näitä "älä käytä srk palveluja jos et maksa siitä "kommentteja. Aika oikees oltii :)

Tän perusteel haen sinne, lapsel oikeus uskonnolliseen kerhoon ja tutustua siihen, uusiin kavereihin, kerhorytmiin jne vaikka me emme siitä kirkolle maksaiskaan :)

Ap

Vierailija
17/34 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän perusteel haen sinne, lapsel oikeus uskonnolliseen kerhoon ja tutustua siihen, uusiin kavereihin, kerhorytmiin jne vaikka me emme siitä kirkolle maksaiskaan :)

Ap

Tarviiko mun ostaa metroon lippua vaikka matkustan sillä. Maksakoot muut munkin puolesta. Mulla on sellainen oikeus.

Vierailija
18/34 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meki. Olette loisia ja pummeja. =) Muistat hymiöt ja muut, haukuutukset, joilla voi peitellä oman surkeutensa. Hihii. =)

Vierailija
19/34 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan kuitenkin että kaltaisenne itsekkäät hyväksikäyttäjät ette pääse taivaaseen

Vierailija
20/34 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi käyttää kerhoa en minä! Lapsella oikeus kerhoiluun vaikka vanhemmat ei veroja maksaiskaan. Vai pitäskö lapsen kautta kostaa!? Kyl mö vastaan omasta seurakunnattomuudesta ihan tarpeeks mut lapsen ei tarvii. Ja voin kyllä laittaa sitten kirosanoja, vihasia hymiöitä jos ne kelpaa sitten. Ei mun tarvii tääl riidellä tai ketään haukkua, asiat riitelee ei ihmiset :) :) :) että näin! Et itestänne tyhmiä teette kun tosiia haukutte.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi