Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun paistat jauhelihaa

Vierailija
16.01.2013 |

yritätkö saada siitä mahdollisimman pientä?

Leikkaatko lastalla "poikittain" vai pitkittäin?

Haittaako sinua, jos jauhelihaan jää suurempia nökäreitä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman pientä. Kypsyy nopeammin ja varmemmin. Mun äiti teki ennen maailman parasta jauhelihakastiketta ja sitten hänestä tuli vanha. Ei jaksa pienentää jauhelihaa tarpeeksi ja kerrankin kun oltiin siellä, niin mulla oli lautasella raakaa jauhelihaa.

Vierailija
2/10 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

testaa , ei kaikkee tarvi aina tehdä helpoimman kautta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

testaa , ei kaikkee tarvi aina tehdä helpoimman kautta

ollut kyse siitä, ettenkö niinsanotusti osaisi, haluan tietää kuinka muut tekevät.

ap

Vierailija
4/10 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siis pienennä

Vierailija
5/10 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua kauhean isoja kökköjäkään mutta en jaksa kyllä ihan pieniksikään nyhrätä niitä.

Jatkokysymys... Kaadatko paistetusta jauhelihasta kertyneen ylimääräisen rasvan pois ennenkuin teet siitä kastikeen tai lisäät sen laatikkoon yms.. ?

Mä en ikinä ollut edes ajatellut tehdä niin mutta eräs ystäväni tekee aina.

Vierailija
6/10 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua esim. bologneseen tai keittoihin nökäreitä.

Vierailija
7/10 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritätkö saada siitä mahdollisimman pientä?

Leikkaatko lastalla "poikittain" vai pitkittäin?

Haittaako sinua, jos jauhelihaan jää suurempia nökäreitä?

en yritä mahdollisimman pientä mutta vähän siinä lusikalla tökin sitä pienemmäksi paistaessa pienemmäksi. Lastaa en ole ikinä käyttänyt, ihan iso lusikka käy hyvin ja on jämäkämpi käteen.

Vierailija
8/10 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua kauhean isoja kökköjäkään mutta en jaksa kyllä ihan pieniksikään nyhrätä niitä.

Jatkokysymys... Kaadatko paistetusta jauhelihasta kertyneen ylimääräisen rasvan pois ennenkuin teet siitä kastikeen tai lisäät sen laatikkoon yms.. ?

kaataa pois, se rasva ei ole kauhean hyvälaatuista. Eri asia jos ihan lihanpaloja paistaa pannulla/uunissa. On lihaisampi maku.

Vierailija
9/10 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hakkaan" puisella paistinlastalla kaikkiin suuntiin. En halua esim. bologneseen tai keittoihin nökäreitä.

Vierailija
10/10 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kaadan aina ylimääräisen rasvan pois. Nuorempana jaksoin jopa huuhdella jauhelihan paistamisen jälkeen ts. kaadoin rasvat pois, laitoin pannulle vettä, huljuttelin jauhelihaa josta irtosi vielä tosi paljon rasvaa, kaasin veden ja rasvan sekotuksen pois ja jatkoin soosin tekoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä