Kuukupin arvostus nousi taas monta pykälää
Vuoto alkoi yllättäen, kuppi jota olen vuosia tyytyväisenä käyttänyt, kotona. Piti juosta kauppaan ja ostin sitten imukykyisempiä OB:n tamponeja, mitä löysin. Ja kas. Tunnin välein läpivuotoa!
En oo tajunnutkaan, miten runsas vuoto mulla on, kun oon vaan tyytyväisenä tyhjännyt kuppia aamulla, lounaalla ja kotiintullessa. Suosittelen siis muillekin runsasvuotoisille elämänlaadunparantajaksi.
Kommentit (35)
treenaa kotona sen käyttöä ja sit yhtäkkiä huomaat, että muut suojat ei enää kelpaakaan.
siteiden ja tamponien ohivuotosotkut ne vasta sotkuisia onkin. Mutta kukin tyylillään. Pääasia, että MINÄ saan käyttää kuppia. :)
on parasta mitä naisille on keksitty! Ikinä en vaihda enää pois.
Kakkoselle: yleensä vessakopeissa on myös lavuaari eli huuhtasee siinä kupin. Tai jos on pelkkä pönttö niin kataa sinne ja pyyhkii paperilla enimmät pois. Tosin mulla tarvitsee vain ekana ja tokana päivänä tyhjentää myös päivällä (ja sen teen kotona työpäivän jälkeen), muuten riittää aamulla ja illalla tyhjennys.
Mielestäni hormonikierukka on parasta mitä naiselle on keksitty, kun jää kuukautiset ja sen myötä kuukautiskivutkin pois!
Kuukuppia en ole koskaan käyttänyt, mutta en kipujen vuoksi voi itselläni kuukautisia pitää.
yksittäispakattuja kosteuspyyhkeitä, joita on helppo pitää käsilaukussa/taskussa ja sillä pyyhkäistä kuppi puhtaaksi. Tietysti mikä tahansa intiimialueelle suunniteltu kosteuspyyhe ajaa saman asian (jos siis ei ärsytä limakalvoja).
Minä tyhjennän kupista vuodon vessanpyttyyn pöntöllä istuessani, ja pyyhin kupin siinä samalla. Jos esim. työpaikan lavuaarissa alkaa sitä pestä, niin runsaan vuodon aikana siivo on aikamoinen.
en ole kuukuppia käyttänyt, mutta miten se tyhjennys onnistuu siististi muualla kuin kotona? jotenkin pelkään aloittaa kuukupin käytön kun hätäilisin nimenomaan töissä sen tyhjentämistä
Kyllä mulla välillä runsaina päivinä siitä tyhjentäessä tulee vuotoa ulos, mutta kun ottaa sen kupin ulos pöntön yläpuolella puolikyykyssä, niin sinne vessanpönttöönhän ne vaan menee eikä sotkemaan lattioita tai omia vaatteita. Sitten vaan vessan hanan alla huuhtaisu ja kuppi takaisin. Meillä ainakin töissä on myös sellaisia vessakoppeja joissa kopissakin on pieni lavuaari, ja valitsen kuukautisten aikana aina sellaisen.
Mun tosin tarvii töissä tyhjentää kuppi vain 1-2. vuotopäivänä, muuten menee koko 10 tuntia eli työpäivä + matkat ilman tyhjennystä.
on parasta mitä naisille on keksitty! Ikinä en vaihda enää pois.
Kakkoselle: yleensä vessakopeissa on myös lavuaari eli huuhtasee siinä kupin. Tai jos on pelkkä pönttö niin kataa sinne ja pyyhkii paperilla enimmät pois. Tosin mulla tarvitsee vain ekana ja tokana päivänä tyhjentää myös päivällä (ja sen teen kotona työpäivän jälkeen), muuten riittää aamulla ja illalla tyhjennys.
Mielestäni hormonikierukka on parasta mitä naiselle on keksitty, kun jää kuukautiset ja sen myötä kuukautiskivutkin pois!
Kuukuppia en ole koskaan käyttänyt, mutta en kipujen vuoksi voi itselläni kuukautisia pitää.
hormonikierukka on parasta mitä naiselle on keksitty, jos yrittää raskautua? Ja harvoin se ensimmäisestä kerrasta kaikilla tärppää.
Ja itselläni on hormonikierukka käytössä, mutta kuukautiset tulevat silti. Eli se miten sinulla on, niin ei päde kaikkiin muihin.
t.3
Itsellänikin on ollut kuppi kymmenisen vuotta, ja joskus tajuaa kavereiden "mä en voi mennä nyt uimaan, mullahan on menkat"-kommenteista tai noista satunnaisista kuppi kotona-tilanteista, miten erilaista kaikki on nyt.
Muistan, että aiemmin menkat tarkoitti sitä, että piti miettiä eri vaatteetkin, ettei vuoto näy.
Itse yritin epätoivoisesti siirtyä tamponeista kupin käyttäjäksi. Kokeilin kahta eri mallia, tuunasinkin niitä. Sinnikkäästi meni vuosi ja yritin saada hommaa toimimaan, mutta ei. Monet viestin lähetin kuukuppipalstalle ja sainkin hyviä vastauksia, mutta niistä ei sitten kuitenkaan ollut apua. Ilmeisesti kohdun nipukka on mulla jotenkin huonossa kohtaa ja kuppia ei vaan saa sellaiseen kohtaan etteikö se painaisi ihan älyttömästi.
Mutta kuukuppi on varmasti tosi loistava niille, joille se sopii.
Se taitaa olla se ikävä totuus. Mut paljon enemmän taitaa olla niitä, jotka ei uskalla/halua kuppia kokeilla, kuin niitä, jotka yrittävät ja silti ei sovi.
Ja edelleen, eläköön valinnanvapaus. Tää on todellakin asia, mistä ei kannata kiistellä. :)
t. ap
Itse yritin epätoivoisesti siirtyä tamponeista kupin käyttäjäksi. Kokeilin kahta eri mallia, tuunasinkin niitä. Sinnikkäästi meni vuosi ja yritin saada hommaa toimimaan, mutta ei. Monet viestin lähetin kuukuppipalstalle ja sainkin hyviä vastauksia, mutta niistä ei sitten kuitenkaan ollut apua. Ilmeisesti kohdun nipukka on mulla jotenkin huonossa kohtaa ja kuppia ei vaan saa sellaiseen kohtaan etteikö se painaisi ihan älyttömästi.
Mutta kuukuppi on varmasti tosi loistava niille, joille se sopii.
kuin minne kuppi tulee niin sitten ei varmaan kyllä sovi mitenkäänpäin. Yleensähän kuppi ei tule lähellekään kohdunnipukkaa, kun se jää siihen emättimen alaosaan ja kohdunnipukka on kaukana kupin yläreunasta.
Mä saatan nykyisin jopa välillä unohtaa, että mulla on menkat, mitä ei ennen kuppia kyllä tapahtunut. Aina se oli jossain mielen perällä ja oli epämukava olo. Siteet oli aina huonosti ja niin edelleen. Kuppia mun ei tarvitse tyhjentää kuin aamuisin ja iltaisin, ohivuotoja ei ole kun olen oppinut asettamaan kupin kunnolla. Ja se on ehdottomasti plussaa, että roskaa ei synny.
Mä tyhjennän kupin pönttöön. Teen ensin vessapaperista "laskuvarjon", ja kaadan vuodon sen vessapaperin päälle. Veri kun painuu helposti sinne pöntön pohjalle, ja sitä jää sinne sitten vetämisen jälkeen.
Ja vaikken yhtään lyhentänyt sitä antennia, en meinannut millään saada sitä ulos!
En ylittänyt painamaan kupin pohjaakaan että alipaine helpottaisi. Painajaismaista!
Lopulta mieheni sai sen vedettyä irti, ja aivan hemmetimoisella uurastuksella sekin. Että ei enää kuukuppia meikäläiselle.
Ja vaikken yhtään lyhentänyt sitä antennia, en meinannut millään saada sitä ulos!
En ylittänyt painamaan kupin pohjaakaan että alipaine helpottaisi. Painajaismaista!
Lopulta mieheni sai sen vedettyä irti, ja aivan hemmetimoisella uurastuksella sekin. Että ei enää kuukuppia meikäläiselle.
Sun pitäis treenata niitä lihaksia, jolloin kupin saa pois ilman käsiä. Vähän sama tekniikka kuin synnytyksen ponnistuksessa. En mä ainakaa tunge käsiäni sinne syvälle vaan lihasten avulla siirrän kupin ihan alas ja sitten vaan otan pois.
voin aloittaa käytön. En ennen. Sen verran inhottavaa ja sotkuista puuhaa.