Meillä on ens viikolla erääntyviä laskuja 6900€ edestä
Eikä tietenkään rahaa maksaa niitä. Mun tilillä on noin 300 ja miehellä 900.
Laskut on mm. talolaina, yrittäjämiehen alveja ym. monen tonnin edestä, pienimmän hoitomaksu...
Eikä tuohon 6900:een ole vielä edes laskettu mukaan ihan kaikkia pian erääntyviä laskuja kuten miehen kuorma-auton polttoainelaskua, joka on yleensä noin 800.
Ja nämä siis sellaisia jotka erääntyy ensi viikolla. Sitten on vielä niitä, jotka erääntyy kuun vaihteessa.
Pulassa ollaan. Ite oon sitä mieltä ettei miehen olis ikinä pitänyt ryhtyä yrittäjäksi. Ihan hirveitä kuluja niinäkin kausina kun tulot jää pieniksi. Mua aina naurattaa, kun puhutaan että yrittäjät tekee muka aina pitkää päivää. Ja paskat. Yleensä se makaa päivät kotona ja odottelee jos jotain hommaa tulisi sillä aikaa, kun mä oon töissä.
Kommentit (67)
AP:n mies on todennäköisesti tehnyt huonon sopimuksen ja luullut, että toimiva ja tuottava yritys polkaistaan tuosta vaan, nimi alle alihankintasoppariin ja rahoitusyhtiön kumipyörät alle.
Ilmeisesti huonoja kk. on liikaa ja hyviä liian vähän, yhdistettynä leväperäiseen rahankäyttöön.
Lisäksi nuo hyvätkin kaudet, kun laskutus 10.000,e, niin maksuajat alihankkijoille saattaa olla tyyliin 2 viikkoa eräpäivän jälkeen.
Pääurakoitsija saattaa kylmästi käyttää alihankkijaa osa "rahoittajanaan" siis siten, että tilittää tälle rahat vasta, kun on itse saanut asiakkaalta rahat. Näillä tilityksillä ei ole mitään tekemistä sopimuksissa mainittujen maksuaikojen kanssa.
Ehkä firma kannattaa ajaa alas, ennen kuin tilanne menee huonosta vielä huonommaksi ja muuttuu katastrofaaliseksi.
Minä ihmettelen tuota samaa, että miten teidän tilit menee? Puhut teidän tileistä ja firman menoista?
Tässä selvästi joku hieroja/parturi/kosmetologi yrittää kovasti ymmärtää kuljetusalaa.
Olen tutustunut kuljetusalaan hieman pintaa syvemmin. Tilaan aktiivisesti vientikuljetuksia ja kotimaassa on sopimukset kolmen kanssa, joista vuosisopimus tehdään yhden kanssa. Rekka käy päivittäin noutamassa meidän pihasta tavaraa kotimaan kuljetuksiin. Syksyllä monena päivänä saattaa tulla parikin junaa, keväällä yleensä nupin puolikas riittää. Vienti lähtee kerran viikossa, torstaisin. Ja tosiaan, vientirekka tulee välillä vähän eri yritysten tarroissa. Viime vuonna minulla oli töissä työntekijä, jolla oli mm. luvat erikoiskuljetusten johtoautoon.
Aikaisemmin olen itse ollut töissä ja silloinkin olin melko paljon tekemisissä lähetysten kanssa. Toki lähettämössä oli alaisuudessani muutama henkilö.
Olen muuten urani alkuaikoina ollut yhdessä firmassa suunnittelijana, joka kehitti kuorma-autoja, mutta enpä yksilöi sitä sen enempää, koska yritys olisi liian helppo tunnistaa.
Yrittäjänä olen myynyt yhden firman, jonka koko tuplaantui omistukseni aikana. Nyt omistan kaksi yritystä, toinen tuotantoa, jossa olen pääosakkaana ja toinen erityisalan yritys, jossa olen ainoa omistaja.
10 000 laskutusta tulee HYVINÄ kuukausina. Huonoina tulee välillä vain 3000.
Ap
Alvin osuus on pienempi, bensaan ei mene niin paljon jne.
Kyllä me ymmärrämme, mistä tässä on kyse.
Valitettavasti miehesi ei. Ilmeisesti osaa kyllä ajaa autoa ja kuljettaa vaikka lipeää, mutta ei matematiikkaa. Eikä nähtävästi hyvin paljon euroistakaan ymmärrä.
Käsitä nyt viimein, hyvä nainen, että se urakka ns. kusee!
Mies on tehnyt virheen siinä, kun
1. osti erikoiskuljetusta varten auton, mutta
2. ei saanut sopimusta, joka olisi joka tapauksessa kattanut vähintään kiinteät kulut.
Älä nyt vaan seuraavaksi ihmettele, että mitä ne semmoiset "kiinteät kulut" ovat. Urakat pitää osata laskea niin, että pääsee aina omilleen. Tai sitten ei, mutta se taas on se yrittäjäriski, että laskelmat menevät perseelleen.
Jos sitä autoa ei mihinkään muuhun tarkoitukseen voi käyttää, niin siinä tapauksessa se kannattaa myydä. Ensin voi tarjota sillä teippaajayritykselle. Sen jälkeen yrittäjä tekee viimeiset tilit ja ilmoittautuu työttömyyskortistoon. Ei sitten enää tarvitse maksaa alvia eikä ennakkoveroa, eikä muitakaan yrityksen kuluja.
ALVia todellakin maksaa vain kuluttaja, mutta se kiertää ihan jokaisen alvillisen yrittäjän tilin kautta, ja vasta viimeisenä valtiolle sen tilittää se, jolla ei ole enää riittävästi vähennettäviä ostoja.
Nostetaanpa tätä keskustelua vähän... Meillä on suht sama tilanne kuin ketjun aloittajalla ja nyt olemme harkitsemassa lainojen yhdistämistä jollain tavalla.
Jos löytyy kokemuksia, niin kertokaa miten olette toimineet tässä asiassa. Meillä velkaa yhteensä noin 10 000 euroa ja suurin osa noista pienistä ja kalliista pikaluotoista.
Lainaanyt.fi sivustoon tutustuimme ja sieltä löytyikin muutama järkevä vaihtoehto. Onko esim. Bank Norwegianista kokemusta kenelläkään?