Meillä on ens viikolla erääntyviä laskuja 6900€ edestä
Eikä tietenkään rahaa maksaa niitä. Mun tilillä on noin 300 ja miehellä 900.
Laskut on mm. talolaina, yrittäjämiehen alveja ym. monen tonnin edestä, pienimmän hoitomaksu...
Eikä tuohon 6900:een ole vielä edes laskettu mukaan ihan kaikkia pian erääntyviä laskuja kuten miehen kuorma-auton polttoainelaskua, joka on yleensä noin 800.
Ja nämä siis sellaisia jotka erääntyy ensi viikolla. Sitten on vielä niitä, jotka erääntyy kuun vaihteessa.
Pulassa ollaan. Ite oon sitä mieltä ettei miehen olis ikinä pitänyt ryhtyä yrittäjäksi. Ihan hirveitä kuluja niinäkin kausina kun tulot jää pieniksi. Mua aina naurattaa, kun puhutaan että yrittäjät tekee muka aina pitkää päivää. Ja paskat. Yleensä se makaa päivät kotona ja odottelee jos jotain hommaa tulisi sillä aikaa, kun mä oon töissä.
Kommentit (67)
ei siis oikeasti ole L&T, se oli vaan esimerkki...
...mutta kannattaisi tosiaan alkaa etsiä muita sopimuskumppaneita. Tai sitten tosiaan heittää pyyhe kehään ja mennä vakitöihin.
on suunnitteilla kyllä. Ite pitäisin vaan kovempaa kiirettä kuin mies tuntuu pitävän. Tästä on puhuttu jo niin kauan....
ap
no sellainen sopimus, jossa voi toimia useamman firman alihankkijana. Minä olen 3 firman listoilla, ja silti työt välillä vähissä!
Ja jos tuollaisen sopimuksen menee tekemään, pitäisi siinä myös määritellä ne vähimmäistuntimäärät, joilla tulee toimeen.
Tuo ei nyt vaan toimi. Ja edelleen ootetaan vastausta siihen, mihin ne ansaitut rahat hassattiin? Jos tuosta summasta esim 2000 on alveja, on työtä ollut melkein 10 000 euron laskutuksen edestä, ja se on aika hemmetinmoinen laskutus.
Jos selviätte tästä, miehesi kannattaisi ehkä käydä joku yrittäjäkurssi tai vähintään siirtää aina rahat saatuaan erilliselle tilille alvin osuus (24%) ja lisäksi myös ennakkoveroihin menevä osuus. Yrittäjä nyt vaan ei voi elää "kaikki, mikä tulee, myös samantien menee" -periaatteella.
yrityksessä alvit erääntyy vasta ensi viikolla? Eikös yleinen eräpäivä ole aina 12. päivä, yritysmuodosta riippumatta? Ensi viikolla ei pitäisi olla muuta kuin ennakot.
yrityksessä alvit erääntyy vasta ensi viikolla? Eikös yleinen eräpäivä ole aina 12. päivä, yritysmuodosta riippumatta? Ensi viikolla ei pitäisi olla muuta kuin ennakot.
Ja jos ne ennakot vaikuttaa liiaan suurilta tulokseen nähden, kannattaa hakea niihin alennusta. Ei ole verottajankaan etu, että yrittäjä maksaa liian suuria ennakoita.
Niin siis mihin noin suuret alvit perustuvat?
ja sen saaneet eli vain hemmetin tyhmä yrittäjä käyttää alv:t ja on sitten monttu auki kun olisi tilityksen aika.
Eli sen lisäksi että töitä ei ole tarpeeksi, olette hoitaneet yritykden raha asiat huolimattomasti esimerkiksi itse ryssimällä nuo alvit.
Esimerkiksi eilen kävimme kaupassa ja mies naureskeli, että lompakossa oli käteistä yli 15 000 Euroa... Joo, ei se silti meidän käyttörahaa ole. Tilille ne tarvii viedä entisten jatkoksi, koska laskuja on reippaasti yli 10 000 Eurolla ja täytyy firmassa likviditeettiäkin olla.
en ymmärrä hölkäsen pöläystä noista alveista ja jäännösveroista, ennakoista ym. Oon vaan yrittäjän vaimo, en ite ole yrittäjä.
Mies laskuttaa hyvinä kuukausina keskimäärin 10 000, mikä ehkä kuulostaa isolta mutta isosta kuorma-autosta on myös isot kulut eikä tuo ole se määrä mitä mies "nostaa palkkaa".
En minä tiedä mitä se on niillä alveilla tehnyt! Me eletään ihan kädestä suuhun. Yhtenä syynä on se että meillä on kohtuuttomat asumiskulut enkä missään vaiheessa ole väittänyt etteikö olisi oma vika.
Toisekseen normikulujen (polttoaine, vakuutus, lainanlyhennys), joita tuosta kuorma-autosta on, lisäksi siinä on usein huoltamista ja ne laskut on aina vähintään sen 2000.
Mä en ymmärrä miten te ette ymmärrä ettei sillä autolla voi ajaa muiden firmojen ajoja? Siis kuvitelkaa mielessänne iso säiliöauto jossa on koko säiliön mittainen teippaus jonkun firman logolla ja väreillä, niin mitä muuta hommaaa sillä voi tehdä? Ja toisekseen, jos sen hirveän vaivan näkee että irrottaa sen nuppiosan säiliöstä ja lähtee toisen firman ajolle toiselle puolen Suomea, niin mitäs sitten kun työnantaja soittaa että nyt täällä olis hommia?
ap
en ymmärrä hölkäsen pöläystä noista alveista ja jäännösveroista, ennakoista ym. Oon vaan yrittäjän vaimo, en ite ole yrittäjä.
Mies laskuttaa hyvinä kuukausina keskimäärin 10 000, mikä ehkä kuulostaa isolta mutta isosta kuorma-autosta on myös isot kulut eikä tuo ole se määrä mitä mies "nostaa palkkaa".
En minä tiedä mitä se on niillä alveilla tehnyt! Me eletään ihan kädestä suuhun. Yhtenä syynä on se että meillä on kohtuuttomat asumiskulut enkä missään vaiheessa ole väittänyt etteikö olisi oma vika.
Toisekseen normikulujen (polttoaine, vakuutus, lainanlyhennys), joita tuosta kuorma-autosta on, lisäksi siinä on usein huoltamista ja ne laskut on aina vähintään sen 2000.Mä en ymmärrä miten te ette ymmärrä ettei sillä autolla voi ajaa muiden firmojen ajoja? Siis kuvitelkaa mielessänne iso säiliöauto jossa on koko säiliön mittainen teippaus jonkun firman logolla ja väreillä, niin mitä muuta hommaaa sillä voi tehdä? Ja toisekseen, jos sen hirveän vaivan näkee että irrottaa sen nuppiosan säiliöstä ja lähtee toisen firman ajolle toiselle puolen Suomea, niin mitäs sitten kun työnantaja soittaa että nyt täällä olis hommia?
ap
Huono soppari. Ja jo siinä vaiheessa, kun alkaa näkyä sitä alamäkeä pitäisi alkaa toimia.
Kaikista ei ole yrittäjäksi.
Jos on laskutettavaa niin on myös kuluja.
Pitää osata huomioida ne kaikki alvit + muut.
Firman tilillä liikkuu firman asiat. Ei omat.
Kuorma-auto on teipattu työnantajan logolla eikä sitä saa käyttää muiden firmojen ajoihin. Ja kuten sanoin tällä tietyllä teollisuudenalalla ei vain ole tarpeeksi hommia, ei muillakaan firmoilla.
ap
Laskutus 10 000 mutta ei töitä??? Alv 0% vai sis alvin?
Kuorma-auto ei huolleta kuukausittain 2000 euron edestä eikä vakuutusmaksujakaan mene joka kuukausi.
Toisaalta, jos mies kerran vain makaa sohvalla eikä ole ajoja, ei voi olla polttoainekulujakaan.
Vaikka tuo 10 000 olisi alvillinen laskutus, jää siitä alvien jälkeen 8000 euroa rahaa. Vaikka olisi huollot 2000, polttoaine 1000, vakuutus 500, laina 1000, jää vielä 3500 euroa jäljelle.
Suosittelen menojen tarkastamista sillä; ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot.
T. yrittäjä
Eli kun rahaa tulee tilille vaikka kymppitonni, siitä siirretään tulevien maksujen määrä toiselle tilille. Miehesi pitäisi tietää, paljonko summista menee alvia ja ennakkoveroa ynnä muuta. Sitten varataan rahaa esim. polttoaineeseen ja mitä kuluja nyt onkaan. Vasta siitä lopusta hän nostaa itselleen palkkaa, ja siirtää sen palkan omalle henkilökohtaiselle tililleen.
Jos kahteen vuoteen on tullut huonosti töitä, niin miehesi pitäisi etsiä uusi sopimuskumppani ja jättää entinen, jos töitä ei kerran ole. Ettei vaan olisi kaljakuski, niillä on vaikeaa yleisemminkin.
Ei olla yrittäjiä ja on varaa maksaa. Huono juttu jos ette pysty edes sopimaan uutta maksuaikaa, oletteko edes yrittäneet?
että hankkii kunnon lakimiehen ja purkaa sen kanssa sopparin päämiehen kanssa. Se ei selvästikään ole oikeudenmukainen eikä anna mahdollisuutta pärjätä.
Noita sopimuksia on maailma täynnä, mutta niistä voi päästä eroon jos pystyy osoittamaan ettei se ole oikeudenmukainen ja ettei tosiaan ole mahdollista pyörittää liiketoimintaa sen sopimuksen varassa.Yrittäjälle on ikävää jos joutuu tekemään pitkää päivää, mutta katastrofi jos ei ole töitä. Sitä ei yksikään yrittäjä kestä. Eikä varsinkaan yrittäjän talous.
10 000 laskutusta tulee HYVINÄ kuukausina. Huonoina tulee välillä vain 3000.
Ap
Kerro nyt sille miehellesi nämä asiat mitä sulle on täällä selitetty ja käske sen ottaa selvää asioista ja varsinkin niistä maksuajoista yms.
Sitä paitsi fiman kulut pitää olla visusti erillään teidän talouden kuluista. Eli fiman tilille tulee rahat ja sieltä maksetaan firmaan liittyvät kulut. Ei niin että teillä pyörii kaikki rahat miehen tilillä.
Ja se auto juttu on huonon soppimuksen tulos, ei mitään muuta.
ap tiedä ovatko ensi viikolla erääntyvät alveja vai ennakoita, eikö nyt olisi korkea aika ottaa selvää? Vaikka yritys on miehesi, vaikuttaa asiat näemmä myös sinuun, kun täällä aiheesta valitat. Jos firmalla menee huonosti, hakekaa oikeasti sitä ennakoiden alennusta. Sitten kun firmalla alkaa mennä paremmin, haette niihin ennakoihin korotusta. Ihan simppeliä.
Yksityset ajaa täälläkin kaupungin ajoja alihankkijana ja laittavat vaan tuulilasiin plakaatin "Stara".
Sitten kun kaupungin ajoja ei ole, ajetaan muiden töitä.
...mutta kannattaisi tosiaan alkaa etsiä muita sopimuskumppaneita. Tai sitten tosiaan heittää pyyhe kehään ja mennä vakitöihin.