Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä on ens viikolla erääntyviä laskuja 6900€ edestä

Vierailija
16.01.2013 |

Eikä tietenkään rahaa maksaa niitä. Mun tilillä on noin 300 ja miehellä 900.

Laskut on mm. talolaina, yrittäjämiehen alveja ym. monen tonnin edestä, pienimmän hoitomaksu...

Eikä tuohon 6900:een ole vielä edes laskettu mukaan ihan kaikkia pian erääntyviä laskuja kuten miehen kuorma-auton polttoainelaskua, joka on yleensä noin 800.

Ja nämä siis sellaisia jotka erääntyy ensi viikolla. Sitten on vielä niitä, jotka erääntyy kuun vaihteessa.

Pulassa ollaan. Ite oon sitä mieltä ettei miehen olis ikinä pitänyt ryhtyä yrittäjäksi. Ihan hirveitä kuluja niinäkin kausina kun tulot jää pieniksi. Mua aina naurattaa, kun puhutaan että yrittäjät tekee muka aina pitkää päivää. Ja paskat. Yleensä se makaa päivät kotona ja odottelee jos jotain hommaa tulisi sillä aikaa, kun mä oon töissä.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää osata ennakoida se asia. Toisaalta, jos ei kerran ole ajoja, ei voi olla huolto- ja polttoainekulujakaan.

Kuka hoitaa yrityksen kirjanpidon?

T. yrittäjä

Vierailija
42/67 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten paljon tai vähän mä ymmärrän yrityksen pyörittämisestä, ei ole mitään merkitystä. Mies on ollut yrittäjänä 10 vuotta, eiköhän se tiedä jotain siitä. Vai mitä luulette että mies voisi ottaa opikseen tällaiselta ihmiseltä joka ei itse ole toiminut päivääkään yrittäjänä?

Se, että nyt ollaan ahdingossa, johtuu siitä kun töitä ei yksinkertaisesti ole. Niitä tehtäisiin vaikka kellon ympäri, jos olisi.

OT, mutta tarjouduin tekemään täällä mun työpaikalla viikonloppuisin siivoushommia (yrittäjänä!!!:D) ja sain kuulla miljoona hyvää syytä mun työnantajalta, että miksi se ei ole hyvä idea ja nyt mun työnantajan vaimo tekee täällä siivoukset ja ottaa niistä ihan kiskurihintaa!!! %&%¤%&%%, mua raivostuttaa tämäkin asia!!!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan viestin perusteella ap maksaa omat ja miehen yrityksen laskut mutta ei tiedä mihin yrityksen rahat ovat menneet, ei tiedä mistä alvit ja ennakot muodostuu.

Ja OT, jos työnantajasi haluaa maksaa kiskurihintaa vaimolleen niin se on hänen asiansa tai siis hänen yrityksensä asia. Se on sama kuin miehesi maksaisi sinulle kirjanpidosta - sama raha vaan kiertää perheen sisällä. On jotenkin ymmärrettävää että hän maksaa sen mielummin vaimolleen kuin ulkopuoliselle.

Vierailija
44/67 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en maksa miehen yrityksen laskuja.

Ja tuon siivousjutun selitin huonosti eli tarjosin siivouspalveluja noin vuosi sitten ja nyt viimeisen kuukauden verran on työnantajan vaimo tehnyt siivoukset. Mun palvelut ei kelvanneet silloin vuosi sitten ja täällä kävi täällä kävi toinen firma tekemässä siivoukset. Nyt sitten siivoukset tekee pomon vaimo ja ottaa oikeasti ihan kiskurihintaa siitä. Tiedän tän koska käsittelen ostolaskut.

ap

Vierailija
45/67 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on? Paljonko veloittaa tunnilta?

Vierailija
46/67 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tee itse töitä, niin ei tee kukaan muukaan, ja silloin ei rahaa tule. Helposti luullaan, että yrittäjä saa omaan pussiin kaiken mitä tienaa. Omien laskujeni mukaan jos tienaan 100€, niin tästä "palkkaan" jää noin 20€. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Kyllä niitä kuluja riittää.

Vierailija
47/67 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet tutut on järkyttyneet, kun kävelen miehen firmaan ja nappaan 100-200 Euroa kassasta suoraan. Tai otan rahalippaasta illalla. Ne on varmoja, että tässä on jotain pimeää ja hurjaa huijausta, kun eihän kukaan voi ottaa "tuolla tavoin" rahaa kassasta, kun kirjanpito jne.

Toiminimi ja mies 100% omistaja, niin todellakin saa kassasta napsia rahaa taskuunsa. Ei sillä ole verojen ja kirjanpidon kanssa mitään ristiriitaa. Omia rahojaan saa käyttää rauhassa ja kirjanpitäjä huolehtii, että verot tulee maksettua. Nämä ns. kassavajeet kirjautuvat sitten könttinä "käteisnostoiksi" firmasta ja niistä maksetaan sitten myös veroja.

Vierailija
48/67 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on? Paljonko veloittaa tunnilta?

250,00€ lasku. Kukaan ei todellisuudessa edes tiedä kuinka monta tuntia hän tekee töitä, koska laskussa lukee vain "konttorin siivous, 1 kpl, 250,00€".

ap

Vierailija
49/67 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

autonssa Haanpään teippaukset?

Vierailija
50/67 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, miehesi ei todellakaan ymmärrä yrittämisestä yhtään mitään, jos on sitoutunut tekemään OMALLA kalustollaan VAIN YHDELLE yritykselle töitä.

Ei kyseessä ole silloin alihankintaa tekevä yritys, vaan veronkiertoa kun käytännössä tämä henkilö, tässä tapauksessa miehesi on yhden yrityksen työntekijä.

Oma oli pöljyytensä, kun semmoisen sopimuksen teki. Olisi edes ollut joku takuu, että joka kuukausi tulee vähintään vaikka 5000 euron edestä maksua, niin korvaisi teippaukset ja sen, ettei voi ajaa muita ajoja.

Ihan oikeasti, nyt on edessä väistämättä yrityksen lopettaminen ja palkkatyöhön = työttömyyskortistoon siirtyminen. Yrittäjä kun ei saa edes työttömyysturvaa. Toivottavasti autosta pääsee helposti eroon, ettei siinäkin tule takkiin.

Yksityisiä autoja ei todellakaan teipata toisen ajojen antaja logoilla. Ei esimerkiksi ole liikenteessä ainuttakaan "Metsähallituksen" tukkirekkaa, kyllä niissä on aina yrittäjän nimi.

Se Metsähallinnon logo on kyllä jossakin erikseen.

Vierailija
51/67 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tietenkään rahaa maksaa niitä. Mun tilillä on noin 300 ja miehellä 900. Laskut on mm. talolaina, yrittäjämiehen alveja ym. monen tonnin edestä, pienimmän hoitomaksu... Eikä tuohon 6900:een ole vielä edes laskettu mukaan ihan kaikkia pian erääntyviä laskuja kuten miehen kuorma-auton polttoainelaskua, joka on yleensä noin 800. Ja nämä siis sellaisia jotka erääntyy ensi viikolla. Sitten on vielä niitä, jotka erääntyy kuun vaihteessa. Pulassa ollaan. Ite oon sitä mieltä ettei miehen olis ikinä pitänyt ryhtyä yrittäjäksi. Ihan hirveitä kuluja niinäkin kausina kun tulot jää pieniksi. Mua aina naurattaa, kun puhutaan että yrittäjät tekee muka aina pitkää päivää. Ja paskat. Yleensä se makaa päivät kotona ja odottelee jos jotain hommaa tulisi sillä aikaa, kun mä oon töissä.

jos joku pitää jättää maksamatta olkoon se lapsen hoitomaksu. Asuntoasia teidän pitää miettiä sitten uudestaan, vastaamaan todellista taloudellista kantokykyä.

On ihan normaalia että yhden miehen firman laskutus vaihtelee välillä 3000-10000 e/kk. Siihen pitää varautua ennakolta.

Sitä en ymmärrä ollenkaan että mietit sekaisin teidän ja miehesi yrityksen talousasioita. Siis jos sinun tililläsi on x euroa ei se mitenkään liity siihen onko miehen firman tilillä rahaa. Kai yrityksellä (jos on jo kymmenen vuotta pyörinyt) on oma tili? Ilman muuta yritys joka alv-velvollinen kannattaa muuttaa oyksi. Jos miehelläsi on oy, ette lainkaan mukaa saa tuolla tavalla sekoittaa finanssejanne.

Verottajankin kanssa VOI neuvotella, aina se ei toimi, mutta kannattaa yrittää. Nyt on päässyt käymään aika paha moka kun verokarhun rahat on hassattu omiin kuluihin (ja omat hlökoht verotkin vielä ilmeisesti näistä "yksityisotoista" maksamatta) ja tulorahoitus on ehtynyt. Vahingoista viisastuu, mutta puhaltakaa nyt äkkiä peli poikki ennenkuin on liian myöhäistä. Onko teillä kirjanpitäjä? Sieltä neuvoa kysymään vikkelään!

Vierailija
52/67 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai vaan miehesi tee lumiurakontia?

Se jos mikä ei kannata,kokemusta on..

Vierailija
53/67 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti maksaa jo. Eräpäivä on 12.

Ap pissii kaikkia silmään oikein urakalla.

Vierailija
54/67 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"piti".

ap

Vierailija
55/67 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että nyt ollaan ahdingossa, johtuu siitä kun töitä ei yksinkertaisesti ole. Niitä tehtäisiin vaikka kellon ympäri, jos olisi.

Jos teippausten firmassa ei ole töitä, tottakai teidän pitää saada töitä muualta! Ilmoitus lehteen tai puhelin käteen.

Minä olen yrittäjä ja en ymmärrä, mikä yrittäjä miehesi on, jos hän omistaa auton, mutta ei joidenkin teippien takia mieti muita asiakkaita. Siinä tapauksessa, että niistä teipeillä ei ajete muualle, teipeistä maksetaan se käyttämätön tuntimäärä. Jos päämies ei maksa, silloin ajetaan niillä teipeillä tai ilman mitä tahansa muuta ajoa, jolla saadaan ajoaika täyteen.

Sen päämiehen investointi teippeihin on vain satasissa, jos silläkään tasolla. Teidän investointi autoon tarkoittaa, että auton on liikuttava ja sen on tuotettava!

Kuvailemasi pohjalta miehesi ei todellakaan ole yrittäjä. Häntä on vain joskus onnistanut saada yksi tilaus. Yrittäminen tarvitsee paljon enemmän.

Vierailija
56/67 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teippausten firmassa ei ole töitä, tottakai teidän pitää saada töitä muualta! Ilmoitus lehteen tai puhelin käteen.

Minä olen yrittäjä ja en ymmärrä, mikä yrittäjä miehesi on, jos hän omistaa auton, mutta ei joidenkin teippien takia mieti muita asiakkaita. Siinä tapauksessa, että niistä teipeillä ei ajete muualle, teipeistä maksetaan se käyttämätön tuntimäärä. Jos päämies ei maksa, silloin ajetaan niillä teipeillä tai ilman mitä tahansa muuta ajoa, jolla saadaan ajoaika täyteen.

Sen päämiehen investointi teippeihin on vain satasissa, jos silläkään tasolla. Teidän investointi autoon tarkoittaa, että auton on liikuttava ja sen on tuotettava!

Kuvailemasi pohjalta miehesi ei todellakaan ole yrittäjä. Häntä on vain joskus onnistanut saada yksi tilaus. Yrittäminen tarvitsee paljon enemmän.

Sillä autolla ei nyt tosta vaan ajella mitä vaan. Jos on olemassa vaikka se säiliöauto (iiiiso auto), jolla on kuljetettu lipeää pitkän matkan päähän, niin miten sillä autolla voi tuosta vaan lähteä kuljettamaan jotain muuta ainetta sinne pitkän matkan päähän.

Jos nähdään se jumalaton vaiva että irrotetaan säiliö nupista ja pestään kaikki lipeänjämät kahdesta jumalattoman isosta säiliöstä ja lähdetään ajamaan toisen firman teipeillä varustetulla autolla toisen firman aineita jonnekin jumalan selän taakse ja sitten tulee puhelu pomolta että olis ajo, niin ohhoh. Eipähän tarviis sen jälkeen murehtia, onko töitä vai ei, kun niitä ei olis sit enää päivääkään!

Mutten jaksa enää vääntää ratakiskoa. Morjens.

ap

Vierailija
57/67 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nähdään se jumalaton vaiva että irrotetaan säiliö nupista ja pestään kaikki lipeänjämät kahdesta jumalattoman isosta säiliöstä ja lähdetään ajamaan toisen firman teipeillä varustetulla autolla toisen firman aineita jonnekin jumalan selän taakse ja sitten tulee puhelu pomolta että olis ajo, niin ohhoh. Eipähän tarviis sen jälkeen murehtia, onko töitä vai ei, kun niitä ei olis sit enää päivääkään!

ap

ei siitä yrittämisestä tule mitään. Minkä ihmeen takia ne toiset teipit pitäisi olla autossa, jos se on teidän auto? Kartoittakaa nyt ihmeessä mitä ajoja pystyy hoitamaan ja jos ei samalla firmalla riitä ajoja, miksi sitä surra, että menettää yhden ajon, kun on toinen ajo päällä? Jos molemmat ajot saa järjestymään, silloin järjestää. Itse käytän työajan aina ensisijaisesti varmoihin tilauksiin, varallaolo josta ei tule korvausta ei tarkoita muuta kuin tilausten odotusta puhelin lähettyvillä.

Jos auton siistiminen "varallaololla" tullutta tehtävää varten vaatii tunnin-kaksi meneillään olevan ajon jälkeen, silloin ilmoitetaan sinne tilaajalle, koska auto on käytettävissä. Muu varallaolo aiheuttaa laskutusta, AINA. Tilaukset otetaan sisään tietenkin siinä järjestyksessä kuin ne tulevat.

Teipit eivät todellakaan ratkaise päämiestä, vaan auton omistussuhteet ratkaisevat kuka päättää missä auto on menossa. Teipit on vain sen yhden firman mainos.

Vierailija
58/67 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mistä niitä alveja oikein tulee. Jos myytte palveluita alihankintana toiselle firmalle, niin eihän siinä kai mitään alveja liiku?

Kertokaa nyt hölmölle, kun luulin, että alvit syntyvät vasta, kun jotain myydään kuluttajalle.

Vierailija
59/67 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

ei siitä yrittämisestä tule mitään. Minkä ihmeen takia ne toiset teipit pitäisi olla autossa, jos se on teidän auto? Kartoittakaa nyt ihmeessä mitä ajoja pystyy hoitamaan ja jos ei samalla firmalla riitä ajoja, miksi sitä surra, että menettää yhden ajon, kun on toinen ajo päällä? Jos molemmat ajot saa järjestymään, silloin järjestää. Itse käytän työajan aina ensisijaisesti varmoihin tilauksiin, varallaolo josta ei tule korvausta ei tarkoita muuta kuin tilausten odotusta puhelin lähettyvillä.

Jos auton siistiminen "varallaololla" tullutta tehtävää varten vaatii tunnin-kaksi meneillään olevan ajon jälkeen, silloin ilmoitetaan sinne tilaajalle, koska auto on käytettävissä. Muu varallaolo aiheuttaa laskutusta, AINA. Tilaukset otetaan sisään tietenkin siinä järjestyksessä kuin ne tulevat.

Teipit eivät todellakaan ratkaise päämiestä, vaan auton omistussuhteet ratkaisevat kuka päättää missä auto on menossa. Teipit on vain sen yhden firman mainos.

Tässä selvästi joku hieroja/parturi/kosmetologi yrittää kovasti ymmärtää kuljetusalaa.

Vierailija
60/67 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yrittäjä. en koskaan käytä alv osuutta omiin menoihin, koska se on valtiolle maksettavaa velkaa, ei minun käyttörahaa. Opetelkaapa sitä rahan käyttöä.