Kahvipöydän suosikkisi?
Mikä tarjottavista on kahvipöydässä ehdoton lempparisi? Mitä toivoisit pöydässä olevan tarjolla ja mitä otat aina? Onko se suolaista? Makeaa?
Mitä olisi tarjolla jos sinä saisit päättää tarjoiluista?
Kommentit (20)
Joku ihana suolainen piirakka (esim. lohi tai feta) tai sit voileipäkakku!! Suolaista mielellään kahta lajia ja sitten makeaksi vaikka juustokakkua tai perinteinen kermakakku. Nyt tuli muuten himo...
En tiedä olenko jotenkin poikkeava mutta itse en tykkää suolaisesta kahvin kanssa. Kahvin kera menee jotain suklaista tai kuivakakkua. Mutta kiva suolainen on mielestäni "sarvet" joissa sisällä kinkkua ja sulatejuustoa. En tiedä tajusiko kukaan mitään tarkoitin :D
Toinen on fetapiirakka. Makeasta ei niin väliä.
Hyvää kahvia, hyvää teetä (ei ainakaan keltaista liptonia pussissa tms. mahdollisimman halpaa pussiteetä), piirakoita, voileipäkakkua tai voileipiä, pullaa, jonkinmoista kakkua vähän vuodenajasta riippuen, ehkä pikkuleipiä. Kaikki leivonnaiset toki itsetehtyjä ehkä voileipäkakun leivät poislukien ;) Voileipäkakku on juhlavampaa kuin voileivät, toisaalta voileipiin saa enemmän vaihtelua ja ovat helppotekoisempia.
Mut juu, jotain suolaista ja jotain makeaa, on mielestäni hyvä sääntö jos juhlien kahvipöydästä on kyse. Jos sitten enemmän jälkkärikahvista niin sitten riittää makeakin, esim. marjapiirakka, pulla tai hyydytetty torttu.
sen kanssa jotain hyvää maustekakkua ja jäätelöä, ehkä reilu viipale leipäjuustoa..
suolaiseksi ohuita ruisleipäviipaleita joiden päällä voita ja graavilohta
Suolaisista vaikka karjalanpiirakat munavoilla, fetapiirakka tms, mutta ei missään nimessä voileipäkakku! Voiko pahempaa ollakaan!
Makeista paras on pannukakku mutta harvoin sellaista makeaa tarjottavaa onkaan, mitä en maistaisi.
Ja ehdottomasti kalavoileipäkakku, nami! Jos on hyvin tehty, pitopalvelujen voileipäkakut eivät ole ikinä olleet minun makuuni, mausta erottaa heti onko itse tehtyä vai tilattua, jää syömättä jos on tilattua, mauttomia ovat. Itsetehty on ihan ehdottomasti paras!
Makeista sitten hyvin tehty juustokakku, niitä osaa harva tehdä hyvin, mutta kun osaa, niin silloin myös osaa tehdä törkeän hyvää!
jotain sellaisia esim. kinkulla tai juustolla täytettyjä sarvia, tai jos on itse tehtyjä karjalanpiirakoita niin niitä munavoin kanssa.
Minulle kelpaisi kahvin kanssa juustokakku tai maustekakku kaikista parhaiten.
Suolaisista feta tai sipulipiirakka ruispohjalla.
Kahvin kanssa syön mieluiten makeaa, teen kanssa suolaista.
Karjalanpiirakat munavoilla. Mutta vain itse leivotut, leipomoiden teolliset tuotokset paksuine kuorineen ovat ihan kamalia.
Makeista tykkään perinteisistä kuivakakuista ja marjapiirakoista. Vanhanaikainen maku mulla :)
kanssa. Rahkapiirakka/rahkapullat, omenapiirakka, mustikkapiirakka, maustekakku, kaneliässät, kauralastut ja joulupiparit ovat suosikkejani. Kotona otan usein pakastimesta jätskiä kahvin seuraksi.
kasvis/ lohipiirakka
suklaakakku tai raikas juustokakku (vaikka mangojuustokakku)
saisi toivoa, niin saisipa edes kunnollista kahvia! Ei aina sitä samaa vaaleapaahtoista lirua, joka on väriltään kuin teetä.
Syötävistä suolaiset maistuvat hyvin samoin suklaa ihan sellaisenaan tai leivonnaisissa, annoskoko pienemmäksi niin voi maistella useampaa lajia. Suomessa on tapana laittaa kaikki tarjolle valtavina paloina, ettei sellaisia kukaan normaalikokoinen saa ahdettua montaa mahaansa -ja emäntä vetää herneet nenään kun ei joka lajia maistettu.
Aina otan riisipiirakoita, etenkin niitä mini-kokoisia JOS on myös munavoita.
Mut kahvipöydän luksusherkku on kyl ne sellaset suklaapallot jois on vähän kookosta koristeena pinnalla. Mm. Kakkutukun äidin suklaapallosia ostan varastoon aina kun joku luokka tai joukkue niitä myy.. http://www.kakkutukku.fi/Tuotteet/Aidin_Suklaapalloset
Samantyylisiä saa myös S-ryhmän kaupoista muistaakseni kuuden pakkauksissa.
ja tilkkanen maitoa, kiitos