Millaista seutua on Espoon Ymmersta? Kannattaako ostaa yksiötä 500m päässä junaradasta?
Kertokaa kokemuksia ja onko kyseessä ns. hyvä vai huono seutu!
Kommentit (9)
Eli rauhaisaa seutua on. Puoli kilsaa junalle ei ole paha. Mites siitä menee junia, osa junistahan ei tule niin pitkälle ja toiset eivät pysähdy siinä.
Voisin itse harkita asuvani, kunhan vaan pois pääsee useammin kuin kerran pari tunnissa.
Kauniainen ja Kuurinniityn okt-alue vieressä. Erittäin rauhallista seutua.
Itse asun täällä eteläisemmässä Espoossa, eikä nimi Ymmersta kyllä rehellisyyden nimessä sano minulle yhtään mitään... :)
...Mutta siis jos muuten mukavan asunnon lähellä 500 metrin päässä on jokin juna-asema (ja jos ne Helsinkiin menevät junat jopa pysähtyvätkin siellä silloin tällöin), niin kyllä se minusta ihan hyvältä idealta kuulostaa, ensiasunnoksi ainakin. Ainakin kulkuyhteydet Helsinkiin ovat silloin hyvät, eikä tarvitse hampaita kiristellen "odottaa " tulevaa Länsimetroa...
...Olettaen siis, että kyseessä on rauhallisempi asuinalue ilman kummempia sosiaalisia tms. ongelmia (ja olettaen että asunto on muuten hyväkuntoinen ja kaunis). :)
tosiaan juna menee vierestä Helsinkiin (silloin kun VR päättä kulkea). Ainut miinus on, että kauppaa ei ole ihan vieressä. Kauniaisten ostarille autolla noin 5min ja Sellohan on junamatkan päässä.
Junaradan varressa on kaupungin taloja ja niissä asuu paljon smuguja ja maahanmuuttajia. Ei siinä mitään, mutta aiheuttavat joskus vähän häiriötä.
En ole rasisti, vaan ko kaupunginosassa 2 v asuneena havaitsin tämän.
Ymmerstassa on aivan loistava punttis/liikuntakeskus Move. Okt paljon ja Graniin kävelymatka.
Hyvät puolet pesee 6-0 huonot puolet.
kerrostaloalue. Asun itse pientaloalueella, mutta ei minulla ole mitään pahaa sanottavaa myöskään kerrostaloalueesta. Rauhallista seutua, palvelut hiukan syrjässä (Kauniaisissa), mutta alueella on aivan mahtava koulu ja päiväkoti! Ihmisiä muuttaa koulun perässä kauempaakin. (Tosin sinulla ei liene lapsia, kun kerran yksiöön olet muuttamassa.)
Suosittelen!
Onko tuoreita kokemuksia Ymmerstasta? Onko kovin sekavaa sakkia kun paljon vuokrataloja vai uskaltaako harkita asunnon ostoa?
Ymmerstan voisi jakaa kahteen eri alueeseen vanhaan Ymmerstaan ja Koivuhovin aseman alueeseen.
Vanha Ymmersta on arvostettua, rauhallista omakotitaloaluetta, jossa on todella harvakseltaan taloja myynnissä.
Olemme asuneet täällä vanhalla puolella jo useita vuosia ja täällä pysymme! Meille Ymmerstan kotimme tarjoaa fiiliksen maaseudusta ja samaan aikaan tiedämme, että voimme ottaa junan Koivuhovin asemalta Helsingin rautatieasemalle alle 25 minuutissa. Tämä on meille tärkeää, sillä molemmat työskentelemme Helsingissä. Emme välttämättä tarvitsisi autoa! Myös bussit kulkevat hyvin esim. Tapiolaan.
Ymmerstan koulu on tasokas ja päiväkodit lähellä.
Mitä taas Koivuhovin alueeseen tulee, alue on rauhallinen, ihan tavallinen kerrostaloalue, emmekä ole koskaan kokeneet, että se olisi millään lailla ongelmallinen "slummi". Kävelemme alueen läpi päivittäin Koivuhovin asemalle ja asemalta kotiin. Ystävällisiä ihmisiä, suomalaisia ja maahanmuuttaneita siellä asuu.
Puolisoni ajattelee, että oma kotiseutumme vanha Ymmersta on ehkä vähän keskiluokkainen mutta niinpä taidamme olla mekin. Ymmersta merkitsee meille kotia, täällä on hyvä elää.
Koska siinähän se on Kauniaisten kyljessä ja on ainakin hyvät julkisetkin kulkuyhteydet.