Onko rastat jotenkin ekologiset vai miksi niin monilla ekohipeillä on sellaiset?
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:09"]
ne on säästäny vettä ja ollu pesemättä hiuksia niin ne hiukset on menny rastoille ihan itestään
[/quote]
pesemättä jättäminen ei tee rastatukkaa, vaan harjaamatta jättäminen.
Rastat tuskin sopii aktiiviurheilijalle. Vaikea kuvitella pesevänsä päänahkansa pari kertaa kuussa tai kerran viikossa, jos urheilee lähes päivittäin. Sauvakävely tai golf on toki laji erikseen.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:43"]
Rastat tuskin sopii aktiiviurheilijalle. Vaikea kuvitella pesevänsä päänahkansa pari kertaa kuussa tai kerran viikossa, jos urheilee lähes päivittäin. Sauvakävely tai golf on toki laji erikseen.
[/quote]
Tämä ja ovat varmaan muutenkin epäkäytännölliset. Mistä löytää tarpeeksi isoja pipoja rastakasalle? Entä nukkuminen, eikö sen pötkökasan päällä ole epämukava nukkua? Rumatkin ovat, enkä usko, että kaikilla työpaikoilla suvaitaan sellaista harakanpesää päässä-
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:40"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:24"]
Eipä ole muuten tullut vielä vastaan hienoja rastoja. Rumia ovat poikkeuksetta, enkä ymmärrä miksi joku sellaiset haluaa.
[/quote]
Eipä ole itsellenikään tullut vielä vastaan hienoja värjättyjä hiuksia. Rumia ovat mielestäni melkeinpä poikkeuksetta, koska minun mielestäni kauneinta on luonnollisuus ja luonnolliset hiussävyt. Mutta ymmärrän silti, että makuja on erilaisia ja ihmiset tykkäävät erilaisista asioista.
Ja viesti 40, kyllähän minä sen tiedän. En kai väittänytkään, että kaikki suoraa tukkaa pitävät käyttäisivät muotoilutuotteita? Niihin niitä kuitenkin käytetään huomattavasti enemmän kuin takkutukkiin.
[/quote]
Kylläpä sä oot loukkaantunut
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:45"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:40"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:24"] Eipä ole muuten tullut vielä vastaan hienoja rastoja. Rumia ovat poikkeuksetta, enkä ymmärrä miksi joku sellaiset haluaa. [/quote] Eipä ole itsellenikään tullut vielä vastaan hienoja värjättyjä hiuksia. Rumia ovat mielestäni melkeinpä poikkeuksetta, koska minun mielestäni kauneinta on luonnollisuus ja luonnolliset hiussävyt. Mutta ymmärrän silti, että makuja on erilaisia ja ihmiset tykkäävät erilaisista asioista. Ja viesti 40, kyllähän minä sen tiedän. En kai väittänytkään, että kaikki suoraa tukkaa pitävät käyttäisivät muotoilutuotteita? Niihin niitä kuitenkin käytetään huomattavasti enemmän kuin takkutukkiin. [/quote] Kylläpä sä oot loukkaantunut
[/quote]
Höh, en mitenkään loukkaantunut, aika harvoin loukkaannun mistään. Halusin vain ilmaista, että mielestäni kommenttisi ihan noin yleisellä tasolla oli vähän tyhmä ja asiaton -ihmisillä on erilaisia makuja ja mieltymyksiä ja on aika kapeakatseista tulla kertomaan että "minun mielestäni ihan rumaa enkä ymmärrä miksi joku haluaisi". Sen sijaan että laukoo tuollaista, olisi hyvä vaikka harjoitella sitä ymmärrystä ja koittaa nähdä asiat myös toisten näkökulmasta. Siksi siis sanoin tuon värjäysjutun tuohon; vaikka minä en tykkää värjätyistä hiuksista ja ne ovat mielestäni rumia, niin ymmärrän kyllä silti täysin miksi joku muu haluaa laittaa sellaiset.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:46"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:43"]
[/quote]
Tämä ja ovat varmaan muutenkin epäkäytännölliset. Mistä löytää tarpeeksi isoja pipoja rastakasalle? Entä nukkuminen, eikö sen pötkökasan päällä ole epämukava nukkua? Rumatkin ovat, enkä usko, että kaikilla työpaikoilla suvaitaan sellaista harakanpesää päässä-
[/quote]
Käytännöllisemmät nämä mielestäni ovat kuin suora tukkani: pesuväli harvempi, ei tarvitse laittaa mitenkään aamuisin, mutta jos haluaa niin saa persoonallisia (ja isoja! :D) kampauksia, tukka näyttää hyvältä just sängystä heränneenäkin. Näistä saa myös aina hyvän tyynyn/pehmusteen pään ja seinän väliin, jos haluaa vaikka torkkua junassa :D. Sängyssä nukkuessa jätän tukan auki tai heitän pään päälle löysälle nutturalle, ei ole mitenkään tiellä ja ihan mukava on nukkua. Pipoja löytyy kyllä erikoistuneista liikkeistä ja omat pipot on ainakin itse neulottu.
Minusta takut eivät ole rumat (no, on niitäkin jotka ovat tosi epäsiistejä, mutta omani eivät ole) vaan ovat hienommat kuin suora tukkani oli, ja mielestäni se on pääasia: eihän minun tukkani, tyylini ja muun ulkonäköni ole tarkoitus miellyttää ketään muuta kuin itseäni.
Työpaikka-asiasta: en kyllä itse edes haluaisi mennä sellaiseen työpaikkaan, jossa en saisi olla oma itseni rastatukkani kanssa. Jos työpaikalla arvostetaan enemmän ulkonäköä kuin persoonaa ja sitä mitä osaan tehdä ja miten sen teen, niin valitsen mielelläni toisen työpaikan.
Jos on paksut takut (-rastat on muuten niitä ihmisiä siellä jamaikalla) niin kantsii föönata.
Itselläni takut on suht ohuet eikä super pitkät vielä, joten saavat kuivua luomuna.
Tavallinen itsestään huolta pitävä ihminen osaa myös pestä ne takkunsa tarpeeksi usein. Onhan niitä avonaisellakin tukalla eläviä, joiden fleda silti haisee ihan kellarille. Meitä on moneksi...
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:58"]
Itse pesen takkuni noin 3 viikon välein silloin kun en urheile, mutta liikuntaa säännöllisesti harrastaessa pesen kerran viikossa, samalla kun käyn kuntosalilla saunassa. Eivät haise tai ole mitenkään likaiset. Rastoittunut tukka käyttäytyy tämän suhteen hieman eri tavalla kuin suora hius + päänahkakin tottuu pitkään pesuväliin. Ihan aluksi oli kyllä tosi rasvainen ja likainen päänahka ja tukka, kun aloin pidentää pesuväliä.
Läpikastuttuaan tukka kuivuu kokonaan noin 12-24h, mutta kyllä sen pintakuivaksi saa nopeammin pyyhkeellä ja tarvittaessa föönaamalla vähän. Mutta yleensä ajoitan pesun viikonlopulle, jotta saavat kuivua rauhassa ja auki -jos kostean tukan laittaa ponnarille/nutturalle/muuten kiinni, niin kuivuu hitaammin ja varmasti sitten myös homehtuu herkemmin. Ja jos menee märällä tukalla nukkumaan, niin on kyllä aamulla vielä ihan kostea, joten mieluummin pesen aamulla ja kuivattelen niitä päivän.
Ekologisuudesta en tiedä, ekologisin hiustyyli lienee ihan rehellinen kalju/siilitukka, mutta itselläni on takut, koska tykkään niiden ulkonäöstä, helppohoitoisuudesta ja persoonallisuudesta. Ovat mielestäni kaikista persoonallisin hiustyyli, koska kaikkien takut on aina erilaiset ja yleensä just niin kantajansa näköiset. Lisäksi itselleni takut on myös osa mun henkistä kasvuprosessia, ne on opettanut tosi paljon kärsivällisyyttä ja sitä, että kaikkea elämässä ei vaan voi hallita. Ja ylipäätään tykkään hieman huolettomasta ja luonnollisesta ulkonäöstä :).
Itse en oo värjännyt takkuja, mutta jos niitöä värjää niin aika monta väripurkkia saa kulutettua. Ne kuitenkin ihmee itseensä nestettä aivan hemmetisti, niinkuin pesusienet; niissä on kuitenkin monen vuoden hiukset, myös ne irronneet, mukana! Kun suoralla tukallahan päänahasta irtoava hius vaan tippuu pois, niin rastatukassa se ei tipu vaan jää sinne rastaan.
[/quote]
Musta tää oli hieno viesti ja avasi mukavasti "locksipäiden ajatusmaailmaa". Vaikka tietysti kaikki ovat yksilöitä ja viehättyvät eri asioista eri syistä, mutta toi puhe siitä, kuinka kaikki takut ovat uniikkeja, ja hiusten rastoitus on ollut osa sun kasvua ihmisenä, kolahti muhun. Mulla ei ole ikinä ollut suurempaa mielipidettä lockseista, itselleni en sellaisia haluaisi (oon hiustenpesu- ja suoristusrautafriikki), mutta en koe niitä luotaantyöntävinäkään.
Mikäli haluaa takkujen olevan jatkuvasti hyvännäköiset, on niissä melkoinen työ. Hiusten kasvaessa tulee ne pesun jälkeen kunnostaa, eli tupeerata ja kiertää vahan kanssa. Käy muuten sormien päälle...
Onhan se ekologista, että ravintopyramidin monta eri porrasta voi kuljettaa päässään (selässään, takamuksellaan jne., miten pitkälle ne jouhet nyt sit ulottuvatkin)
Mulla pesuväli vaihtelee miten sattuu, jos oon värjännyt juurikasvun saattaa mennä muutama päivä että pesen, ja välillä muutama viikko:D ikinä ei oo homehtunu, eikä kyllä päässy haisemaankaan pahalta kun ei oo sellaset megapaksut ja megatiukat, puhdistuu siis paremmin. Harvemmin käytän hiustenkuivaajaakaan koska mulla noi pisimmät ja paksuimmatkin kuivuu muutamassa tunnissa :D ikinä ei vaan kannata permanenttiaineella yrittää tehä rastoille mitään, kaveri pisti vahvimmat mömmöt noihin tuoreimpiin jotka ei pysyny kiinni, nyt ei oo niitä enään päässä :D
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:24"]
Eipä ole muuten tullut vielä vastaan hienoja rastoja. Rumia ovat poikkeuksetta, enkä ymmärrä miksi joku sellaiset haluaa.
[/quote]
Eipä ole itsellenikään tullut vielä vastaan hienoja värjättyjä hiuksia. Rumia ovat mielestäni melkeinpä poikkeuksetta, koska minun mielestäni kauneinta on luonnollisuus ja luonnolliset hiussävyt. Mutta ymmärrän silti, että makuja on erilaisia ja ihmiset tykkäävät erilaisista asioista.
Ja viesti 40, kyllähän minä sen tiedän. En kai väittänytkään, että kaikki suoraa tukkaa pitävät käyttäisivät muotoilutuotteita? Niihin niitä kuitenkin käytetään huomattavasti enemmän kuin takkutukkiin.