IVF punktio vk48 - Piinapino
Heippa!
Ajattelin aloittaa meille piinapinon.
Tässä yhteenvetoa meistä piinailijoista:
Tipi77: Siirto 30.11. 2 x 4-sol. 2.lk, veritesti 14.12.
Eikka99: Siirto 30.11. 1 x 5-sol. 1.lk, testi 16.12.
Hetula75: Siirto 30.11. 2 x 2-sol. 2.lk, testi ?
Kurnau: Siirto 01.12. 1 x 5-sol.? 1.lk, testi 15.12.
Vilja: Siirto 01.12. 1 x 2-4 sol.? 1-2 lk? Testi?
Toivomus37: Siirto 01.12.? 2 alkiota? Testi?
Marina70: Siirto 01.12. 1 x 4-sol. ' hyvä' , veritesti 13.12.
Piinailija: Siirto 02.12. 2 x blastokysta, testi?
Niinanii: Siirto 05.12. 2 x 7+8-sol., testi 20.12.
Amalia1976: Siirto 05.12. 1 x 7-sol., testi 2 vk päästä
Toivottavasti tiedot meni oikein eikä ketään jäänyt pois listalta :)
Tsemppiä piinailuun! Toivottavasti saadaan paljon plussia aikaiseksi!
Kommentit (53)
IHANAA! Kaksi plussaa jo tähän pinoon!!! Onneksi olkoon Toivomus!!
Hetula: kohdun suusi tuntemus kertoo raskauden alkaneen :)
Itse testailin (jep, olen pöhkö) taas tänään, clearbluella selvä nega :( ja pp 11. Ajattelin tilata acon 10, että saan huomenna pissitty niihin, ne ovat mulle tutumpia ja tietty herkempiä. En ihan vielä luovuta, kaivoin esille seuraavan taulukon:
Aika hedelmöityksestä Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä
mIU/ml
1 viikko - 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa - 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa - 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa - 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa - 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa - 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa - 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000
Jos on kaksoset, niin arvot reilusti suurempia.
Muistan siskoni sanoneen, ettei hän kummastakaan lapsesta saanut viikko kuukautisten poisjäämisen jälkeen kunnon plussaa vaan oli tosi haalea viiva vaikka olikin tukevasti raskaana. Myös tuo pitää pientä toivoa yllä.
Oireita: hikoilu vars. öisin. Väsymys. Vasemmalla oireilua. Lämmöt 37,2. Ei siis välttämättä mitään raskauteen liittyvää.
Mitäs muille kuuluu?
Onnittelut vielä kerran Toivomukselle ja Hetulalle!!!
Kurnau pp 11
Onnea kauhiasti plussanneille! Omaan napaan kolahti etenkin tuo Hetulan tulos - meillä kun on molemmilla ollut tuota alkioiden jakaantumisen ongelmaa. Jospa meitäkin onnistaisi!
Vielä viikko piinistä jäljellä. Ihan samoja oireita on progesteronista kuin viimeksikin: nippailee, hiottaa, rinnat turvoksissa. Mitään eroa viime kertaan en ole huomannut.
Mieli on pahasti maassa. Epätoivo ja epäusko koko hommaan on vain kasvaneet ajan myötä. Viimeisinkin ystävistäni ilmoitti juuri olevansa raskaana. Sanoi ett " kamalasti touhotetaan siitä, että raskaaksi tuleminen olis muka vaikeeta. Oli tosi iisiä. Ei ehditty kuin vasta asiaa vähän pohdiskella ja kokeilla niin tulin heti raskaaksi!" Itku meinasi tulla kun suututti elämän epäreiluus. Sanoin että ei se kaikille helppoa ole (hän ei siis tiedä meidän tilanteestamme tai hoidoistamme mitään). Hän vastasi vaan että " no sit voi hankkia lapsen vaikka hoidoilla" .
Hohhoijaa. Olispa itsekin noin " viaton" näiden asioiden suhteen.
Huomasitteko raskaaksi tulleet mitään eroa oireissa aiempiin hoitoihin nähden? Siis ennen testiä?
Kävin äsken pisulla ja pyyhkiessä tuli paperiin kirkasta verta :( Se siitä sitten.
Olin yhteydessä lääkäriini ja hänen mielestään vielä ei voi tehdä johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen.
Mielenkiintoinen juttu: äsken nousin koneelta ylös, niin jotain lorahti housuun. Ei ollut verta vaan jotain vaaleaa nestettä. Ei varsinaista limaa siis. Lääkärini mukaan voi johtua korkeasta estrogeenipitoisuudesta.
Yritän siis sinnitellä vielä mukana...
t. nopea liikkeinen kurnau
Tein mäkin sit eilen pp 11 aconin 25 testin,, ja negaahan se tietty oli.. Tunne on, että menkat alkaa, suorastaan vituttaa. Kaipa plussan olisi jo pitänyt tuossa testissäkin melkein näkyä, herkkä kun on.
Onnea plussanneille. Monesko hoito tuotti tuloksen teillä?
Niinaniille: olen itsekin täysin äimänä että näinkin huonoilla/hitailla alkioilla voi onnistua (ainakin tapahtuu jotain yritystä...) eli teilläkin on toivoa! Pidän peukkuja sulle että plussaat sitten kun testaat.
Meillä tuntuu nyt tämä 3. IVF tuovan tuloksen. Tänä vuonna tehty kaikki kolme. Viime vuonna tehtiin laparoskopia, ovulaation induktio ja kaksi inseminaatiota. Ensmmäisessä IVF:ssa ei päästy siirtoon asti koska tuloksena oli vain 5 munasolua joista 2 hedelmöittyi eikä kumpikaan jakaantunut normaalisti vaan tuhoutui. Seuraavassa hoidoss 14 hedelmöittyneestä munasolusta vain kaksi lähti jakaaantumaan muut tuhoutuivat. Nämä kaksi jotka siirrettiin olivat 3- ja 4-luokkaiset hiukan fragmentoituneet eikä paljoakaan toivoa annettu. Tämä 3. IVF tehtiin nyt hieman eri lääkkeillä ja munasoluja hedelmöittyi 16 ja näistä siirretiin siis 2 2-luokkaista 2-soluista alkiota. Pakkaseen meni 3 alkiota (1 2-luokkainen ja kaksi 3-luokkaista). Tämän hoidon piti olla viimeinen ennen meidän siirtymistä lahjamunasolujonoon. Siksikin tuon plussan näkeminen tikussa oli aivan ihanaa! Jo sen tietäminen että mun kropassa voi tapahtua jotain oikein, on jo ihana asia!
Tässä hoidossa en oikeastaan tuntenut mitään muita oireita enempää kuin sen että rintojen kipeys ei hävinnyt. Mulla aina rintojen kivistys häviää ennen menkkoja mutta nyt ei niin tapahtunut. Lisäksi kovat hikiaallot ja välillä palelu ovat erilaista. Tänään on jomotellut kovasti alavatsaa ja vihlonutkin. Vähän hirvittävää kipua.... Ja sitten ei nukuta yhtään. Olen hirvittävän pirteä. Aamulla heräsin jo puoli kuusi vessaan enkä saanut enää unta.
Taidanpa testata huomenna aamulla ihan vaan mielenrauhan säilyttämiseksi.
Plussa-tuulia sinnepäin ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
T:Hetula kera Hulin ja Vilin tai Hulivilin pp12
Kuukautisvuoto alkoi erittäin runsaana tänä aamuna ja minut herättäen. Kiva alkaa ekasi siivoamaan petaria.
Heips kahden kuukauden päähän ja onnea piinailijoille!
kurnau
Tsemppiä uuteen hoitokiertoon. Pidän peukkuja!
T:Hetula
PP 11 ja nega aamulla ClearBluella, vieläkö voisi muuttua?
Olen niin maassa.
Piinailija
jo lauantaiaamuna tiesin, ettei tämäkään hoito tuo tulosta. Merkit ovat aina samat: rinnat lörpähtävät. Jokaikisessä hoitokierrossa pp7-9 tämä sama ilmiö. Nyt vuotoakin hieman. Raskaustesti pitäisi mennä ottamaan verestä vielä torstaina, mutta tuntuu niin turhalta.
Mieli toivottoman surullinen ja masentunut.
Hei
Jos jaksat, odota vielä pari päivää ja testaa sitten .. en tunne clear-blue testiä.
Jos lopputulos on negatiivinen, olen todella pahoillani.. tiedän miltä sinusta tuntuu.
Eilen tuli pyyhkiessä vähän verta, sain paniikin ja heti kotiin tultuani tein uuden testin... edelleen hailakka viiva.
Verta ei ole tullut lisää.
t.toivomus
Tämä oli siis meille jo kolmas ivf, joten en tiedä onko enää mitään järkeä jatkaa. Eka ivf tehtiin " päivystysluonteisena" ,kun oli tarkoitus tehdä inssi ja rakkuloita olikin kasvamassa yli 10. Toinen ivf meni kuitenkin ihan onnistuneesti, mutta raskaus ei alkanut. Samoin tämäkin ivf meni muuten ihan hyvin. Lisäksi tehty 3 PASsia. Nyt soluja pakkasessa 7. Olen vasta 25- vuotias mutta mitä olette mieltä kannattaako enää jatkaa? Onko vielä uusilla hoidoilla mahdollisuuksia?
Olen niin pettynyt, surullinen ja masentunut.
Piinailija ja pp12, nega pp11
Tämä meidän kolmas IVF / ICSI myös...
Kysymykseesi kannattaako jatkaa, voit vain sinä itse lääkärin kanssa päättää... tiedän että tämä vastaus ei lohduta.
Toisaalta olet vielä nuori ( itse täytän toukokuussa 40v) ja ehkäpä pieni tauko olisi paikallaan?
Lisäksi on olemassa lapsettomuuteen erikoistuneita psykologeja. Oletko miettinyt sellaisen luo menoa? Minä kävin keskenmenon jälkeen loppukeväällä kun en saanut ajatuksiani jäsennettyä. Riitti kun joku kuunteli...
Anteeksi että en keksi parempia lohdutuksen sanoja..
ja olen erittäin pahoillani puolestasi
Toivomus ja Hetula: Onnea kovasti plussista!
Sinullakin Toivomus näyttää ikää jo olevan, joten upea juttu, että nyt onnisti!
Ja Hetula: nyt tuli todistetuksi se, että 2-soluisillakin voi plussata :)
Ja arvaatkas mitä: liityn teidän plussajunaanne!!!
Olin eilen verikokeessa ja hoitaja soitti tuloksen iltapäivällä:
Plussaa, hcg 167. Ultra jo 4. tammikuuta! Silloin raskausviikkoja kasassa 7+2. On ihan epätodellinen olo, että se plussa tosiaankin nyt napsahti... Meillä tämä oli nyt 2.IVF.
Kurnau ja, Eikka: olen tosi pahoillani negoista :(
Toivottavasti huurunenillä sitten tärppäisi.
Piinailija: Pahoittelut negasta. Älä luovu vielä toivosta! Sinulla saatiin onneksi 7 blastokystaa pakkaseen, joten toivottavasti niistä tulisi se kauan kaivattu plussa!
Vilja: oletko jo testannut?
Niinanii: tsemppiä piinailuun! Sinulla on toivottavasti nyt hyvä mahdollisuus plussaan kun kaksi monisoluista alkiota siirrettiin.... Pidän peukkuja!
Täälläkö te kaikki olette? ja ONNITTELUT kaikille plussanneille.
En ollut ollenkaan huomannut tätä pinoa ja vanhassa huhuilin jo teitä :D
Verikoe oli tänään ja hcg huikeat (?) 1172. Tein illalla ja aamulla myös kotitestit, joiden mukaan selvä + Ihan uskomattoman hyvä tuuri; meillähän tämä on eka IVF.
Meille siirrettiin 2 , joten voisiko tuo korkea hcg-pitoisuus olla merkkinä siitä, että molemmat ovat tarrautuneet kiinni :) vai vaikuttaako siihen?
Teidän plussanne antavat toivoa myös meille, jotka emme plussanneet tällä kertaa. Minä olin veritestissä tänään, huomenna tulos, mutta menkat jo alkaneet tuhrutella lugeista huolimatta.
Eikalle ja piinailijalle pahoittelut negoista. En vielä luovuttaisi, koska hyviä soluja kuitenkin pakkasessa vielä on.
Niinanille vielä tsempit piinailun loppusuoralle. Toivotaan että liityt joukkoon tummaan.
marina70: Hieno homma että plussasit. Saatiin parhaat joululahjat mitä voi toivoa.
Minäkin kävin tänään veritestissä ja tulos tuli iltapäivällä ja hcg oli 297 eli ihan hyvä. Sain ultra-ajan jo päivälle 6+2 koska olemme lähdössä 2 viikon matkalle ja ultra olisi muuten siirtynyt vasta puoleenväliin tammikuuta. Saas nähdä onko siellä mitään ja onko yksi vai kaksi.... eli jännitys jatkuu.
tipi-77: Todella mahtava arvo, kyllä on varmaan kaksi tulossa kun nyt jo tuommoinen arvo. Onko mikä pp otettu tuo testi? Onnea plussasta ja onnellista odotusaikaa!
Vilja: Odotamme testitulosta!?
Palaillaan taas paremmalla ajalla!
T:Hetula ja Huli&Vili? 4+0 (onpa hurjaa kirjoittaa nuo viikot...)
Hokasin juuri, että teillä muilla plussanneilla onkin kaikilla jännät paikat kun vasta ultrassa selviää onko siellä yksi vai kaksi kiinnittynyt!
Tipi: Sinulla varmaankin on kaksi kiinnittynyt kun tuo hcg arvo on noin huikea! Ja upeata, että jo 1.IVF tuotti tulosta! Aika jännä, että sinulle laitettiin kaksi alkiota jo heti 1.IVF:n tuoresiirrossa.
Mukavaa joulun odotusta!
Onnea teille plussanneille, saitte parhaimman joululahjan mitä toivoa ja tottakai toivoa meille perässä tulijoille. Kiva olisi tietää monesko hoito teillä toi toivotun tuloksen?
ja toivottavasti muut seuraavat perästä piakkoin! Plussajuna odottaa asemalla pitkään.
Kurnau: en olisi Predictorin negast niin huolissani koska sehän oli kaiketi se epäherkin testi mitä apteekissa on. Eli ehdit vielä plussata.
Ajattelin testata vielä huomenna aamuvirtsasta eli silloin pp13 ja kokeilen vain ettei se testi ollut viallinen ja että plussa tulisi vielä uudestaankin...
Keskiviikkoaamuna on sitten veritesti ja tuloksen saa iltapäivällä. En tiedä pystyykö arvosta sanomaan onko siellä yksi vai kaksi mutta sillä nyt ei ole suurempaa väliä. Pääasia että on jotain! Sitten on edessä seurava piina kun odottaa ultraa että onko se muutakin kuin tuulimuna. Eli ei se lopu.
Omaa napaa sen verran että rinnat ovat edelleen arat ja todella alhaalta alavatsasta nippailee ja välillä vihloo ja painontunnetta. Kovat hikiaallot puskevat aina ajoittain päälle. Sitten lugeja laittaessa huomasin että kohdunnapukka on hirveän alhaalla ja kiinni eli kova. En tiedä onko tuo oire mutta kun en ole aiemmin huomannut niin laitanpa senkin tähän.
Hauskaa työviikon alkua kaikille ja toivotan plussarikasta viikkoa meille!
T:Hetula+ Huli&Vili? pp12