Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF punktio vk48 - Piinapino

06.12.2005 |

Heippa!

Ajattelin aloittaa meille piinapinon.

Tässä yhteenvetoa meistä piinailijoista:

Tipi77: Siirto 30.11. 2 x 4-sol. 2.lk, veritesti 14.12.

Eikka99: Siirto 30.11. 1 x 5-sol. 1.lk, testi 16.12.

Hetula75: Siirto 30.11. 2 x 2-sol. 2.lk, testi ?

Kurnau: Siirto 01.12. 1 x 5-sol.? 1.lk, testi 15.12.

Vilja: Siirto 01.12. 1 x 2-4 sol.? 1-2 lk? Testi?

Toivomus37: Siirto 01.12.? 2 alkiota? Testi?

Marina70: Siirto 01.12. 1 x 4-sol. ' hyvä' , veritesti 13.12.

Piinailija: Siirto 02.12. 2 x blastokysta, testi?

Niinanii: Siirto 05.12. 2 x 7+8-sol., testi 20.12.

Amalia1976: Siirto 05.12. 1 x 7-sol., testi 2 vk päästä

Toivottavasti tiedot meni oikein eikä ketään jäänyt pois listalta :)

Tsemppiä piinailuun! Toivottavasti saadaan paljon plussia aikaiseksi!

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitähän on kivasti piinaamassa. Itse koin ivf/icsi hoidon hyvänä, ei minusta ollut niin raskas mitä odotin. Tottakai ne lääkärissä joutuivat sanomaan, että mitä kaikkea voi tulla eteen, mutta minulle jäi kyllä hyvä mieli koko tästä hoidosta.

Kiva nähdä moniko meistä plussaa, kaikilla suht samanlaiset alkiot siirretty.

Vierailija
2/53 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas meitä paljon piinailemassa, kiva juttu. Mites on muilla piinailu sujunut? Itsellä on alkanut tämä omien oireiden tutkailu. Välillä pitää oikein kokeilla rintoja että ovatko ne vielä kipeät vai onko se jo vähenemään päin (tämä on aina ollut menkkojen merkki tuo rintojen aristuksen loppuminen). Vielä ei ole tarvinnut käydä vessassa 5min välein mutta sekin varmaan alkaa viimeistään ensi viikonloppuna.... eli kaikenkaikkiaan on mennyt tosi hyvin ;-)

Toivottavasti myös muilla.

Tiedoksi tuon listan perään että mulla veritesti määrätty 14.12. elikä tasan viikon päähän. Nyt alkaakin todellinen piinaviikko.

Pitkää pinnaa meille kaikille!

T:Hetula75 +Huli&Vili pp7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, meitä on tosiaan iso porukka piinailemassa. Hirvittää kuitenkin ajatella, että meistäkin kymmenestä toiveikkaasta tilastojen valossa plussaisi vain kolme...

Eikan tapaan en ole myöskään kokenut IVF hoitoja (tehty kaksi tänä vuonna) kovin raskaiksi.

Piinailu on sujunut hyvin ja aikakin on mennyt aika nopeasti.

Itselläni ei ole oikeastaan mitään oireita. Rinnat ovat vähän arat ja pinkeät mutta se johtunee lugeista. Edes nippailua vatsanpohjassa ei ole tuntunut muuta kuin siirtoa seuraavana päivänä. Mites muilla?

Vierailija
4/53 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Marinan kanssa pyöritellään ajatuksissa samoja asioita. Juuri eilen mietin kun IVF:n onnistumisprosentti on n. 30 niin 10:stä kolme saa hyviä uutisia. Oliko se niin että normaalissa luomukierrossa/luomuraskaudessa onnistuu noin 20-25% pariskunnista saamaan raskauden aikaiseksi? Saa oikaista jos olen väärässä, muistelen että olisin joskus lukenut jotain sellaista. Silloinhan meillä täällä on paremmat mahdollisuudet kun normaalisti, jee!

Vierailija
5/53 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Oireet tähän mennessä hieman noussut aamulämpö. Normaalilämpö minulla on 36,6, ja nyt aamuisin on ollut 36.9-37.0 lämpöjä. Tiedän kylläkin että progesteroni tal lugesteroni nostaa lämpöä. Eli en osaa sanoa vielä puoleen tai toiseen.

Testipäivä minulla on torstaina 15.12. Olen antanut itselleni luvan testata tiistaina 13.12, ellei vuoto ala ennen sitä.

Vierailija
6/53 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja terveisiä sairaalasta. Jep, hyperi paheni su/ma niin paljon, että kävin näyttämässä itseni ja sairaalakeikkahan siitä tuli :(

Yrittivät VL:ssa lohduttaa, että tää voi olla hyväkin hyperi, kun pahentuminen sattui mahdollisen kiinnittymisen kanssa samoihin aikoihin. No, se onkin ollut ainoa pieni toivonsäde, jonka varassa sairaalassa sinnittelin.

Nestettä on edelleen sellaiset 4 kg ja vatsan sen näköinen kuin odottaisin lasta! Ei kiva.

Oireista en osaa sanoa oikein mitään kun tuo hyperi vähän sekoittaa tilannetta. Vatsassa tuntuu ajoittain niinkuin nipistyksiä (vesi siellä velloo) ja rinnat ihan tajuttoman turvonneet + arat (uusi tukilääkitys lugen tilalla). En paljon valehtele kun sanon, että rintaliivit ahdistavat, tuntuvat pieniltä. Tosin rintojen kipuilu alkoi jo ennen punktiota ja muuten päivää ennen pregnylin laittoa? No, hyvä puoli on se, että mieheni on aivan innoissaan rinnoistani ;)

Olo on vähän sekava vielä enkä jaksanut lukea edellistä pinon enkä tämän pinon juttuja alkua pidemmälle.

Palaan, kun olen taas vähän enemmän itseni.

++++ kaikille!

kurnau ja pöpö pp 7

ps. ajattelin testata sunnuntaina....

Vierailija
7/53 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähdössä lauantaina kavereiden kanssa ravintolaan ja harkitsen tässä, että josko testaisin jo lauantaina. Tosin tuloshan ei silloin vielä ole luotettava... Aikaisempien siirtojen jälkeen olen kärsivällisesti odotellut verikokeeseen asti kertaakaan testaamatta.

Toivomus: Laitettiinko sinulle 2 alkiota? Mitä luokkaa olivat ja jäikö monta pakkaseen?

Kurnau: Ikävä juttu, että hyperi meni noin pahaksi. Onneksi olet ilmeisesti jo toipumaan päin. Ihmettelinkin jo kun sinusta ei kuulunut mitään, kun olet yleensä niin aktiivisesti kirjoitellut :)

Missähän muut piinailijat luuraavat?

Vierailija
8/53 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut piinailijat piinailevat ehkä hieman rauhallisemmin (ja siitä olen kade ;-) koska voivat olla kirjoittamatta tälle palstalle joka päivä...

Tervetuloa takaisin sairaalan pedistä kurnau ja pikaista paranemista. Kuulostaa hyvältä tuo hyperin ajoitus. Toivotaan että se oli hyvää hyperiä.

Mulla on menossa pahamaineinen pp8 koska viime hoidossa samaisena päivänä alkoi menkkapäänsärky. Sitä ei tosin ole vielä tänään ollut havaittavissa mutta alaselkää on kyllä juilinut ikävästi. Sillä lailla menkkamaisesti. Lisäksi nukun tosi huonosti (varmaan tästä piinajännityksestä johtuen) ja siksi väsyttää ja silmiin sattuu. Välillä luulen että olen tulossa kipeäksi. Ja sitten hikoiluttaa välillä todella kovasti ja välillä palelee. Tosin tuo voi johtua siitä että meillä on kotona tosi kylmä ja sitten laitan villaa ylle... eli mistään ei voi vetää mitään johtopäätöksiä.

Minä ajattelin sinnitellä pp13 asti eli tiistaille ennekuin testaan, jos edes sinne asti päästään.

Hyviä hermoja toivottaen,

Hetula

Vierailija
9/53 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...piinailemaan. Mä olen maailman huonoin piinailija. Siis etsin itsestäni koko ajan oireita ja ellei niitä löydyn itkeskelen ja mietin jo negatestiä. Välillä on nippaillut mahassa, tosin ei tänään. Tänään on taasen pissattanut mutta mutta mutta myös päätä särkee. Eilen oli aamulla tosi kuvottava olo ja illalla närästi. Tissit on pulleat, mutta ei kovin kipeät.

Tää piinailu on niin hermoja raastavaa, että voimat kuluu täysin siihen. Onneksi on vähän löysempi työviikko. Ja onneksi kohta on viikonloppu.

Pakasteeseen meillä meni 7 blastokystaa/morulaa.

Piinailija ja PP 6

Vierailija
10/53 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

meille siirrettiin kaksi top luokan alkiota. Pakkaseen meni 11 alkiota.

Tänään tosi turvonnut olo. Erittäin väsynyt. Lämpö aamulla 37,1. Menkkamaisia tuntemuksia on. Ekassa IVF hoidossa vuoto alkoi pp9. Nyt pp8, joten jännitetään...

Vierailija
11/53 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikä eilen illalla olit tuttua hartia-päänsärkyä mikä tietää menkkoja.

Aamuyöllä heräsin menkkamaiseen jomotukseen vatsassa, mutta vielä ei ole mitään vuotoja tullut. Edelleenkin on sellaista pientä menkkamaista tuntemusta vatsassa ja ristiselkä kipeänä.

Viime IVF:ssa tuhruvuoto alkoi pp10 ja runsastui niin että pp12 alkoi kunnon vuoto.

Eli tämä piina on nyt muuttunut aivan hirveäksi ja pöksyihin tuijotteluksi. ;-(

Masentavaa.

T:Hetula

Vierailija
12/53 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Juu, muut piinailevat ehkä hieman rauhallisemmin eivätkä tosiaankaan roiku täällä koko ajan :) Itse käyn päivittäin piipahtamassa täällä töiden lomassa.

Olen vaan jotenkin niin " innostunut" kun on taas mahdollisuus tulla raskaaksi ja innoissani käyn lukemassa muiden fiiliksiä ja ajatuksia täällä palstalla.

Olen ollut aina siirtojen jälkeen optimistinen mutta silti jalat maassa ja varautunut myös pettymään. Olen siinä mielessä ehkä vähän

" poikkeava" , että en ole esim. koskaan itkenyt vaikka olen kuullut huonoja uutisia. Ylipäätänsä en ole itkenyt tätä lapsettomuuttamme vielä oikeastaan ollenkaan - pari kertaa on tullut kyyneleet silmiin. Mutta jos hoidot epäonnistuvat jatkuvasti, niin ihan varmasti fiilikset muuttuvat.

Eilen tuli sellainen tunne, että jospa tämä nyt onnistuisikin tällä kertaa!

Koko viikon aikana ei ole nippaillut kertaakaan (lukuunottamatta siirtoa seuraavaa päivää mutta silloinhan kiinnityminen ei vielä ole mahdollista) MUTTA eilen illalla nippaili muutaman tunnin ajan vasemmalla puolella vatsaa ja sen jälkeen ei ole tuntunut enää nippailua. Jospa se alkio olisi nyt sitten kiinnittynyt eilen :)

Hetula: toivottavasti oireesi eivät tarkoita menkkoja... olen kuullut, että menkkamaisia oireita voi olla vaikka olisikin raskaana...

Piinailija: tsemppiä sulle piinailuun - onneksi on tosiaan viikonloppu tulossa.

Plussaonnea kaikille! J

Vierailija
13/53 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää käydä näin viikonloppuna nostamassa tätä pinoa ylöspäin ettei häviä tuonne bittiavaruuteen.

pp10 menossa eikä onneksi vielä ole tuhrua havaittavissa. Inhottava oikeanpuoleinen hartiasärky on vaivannut eilisestä saakka ja jouduin yöllä ottamaan Panadolin ja illalla otin jo Panacodia ja haudoin kauratyynyllä yms. mutta ei se vaan häviä. Rupesin jo miettimään kaikenlaisia kauhukuvia kohdunulkoisesta raskaudesta ja muusta sellaisesta mutta voihan tämä olla ihan epäergonomisesta työasennostakin johtuvaa. Toivotaan ainakin. Nyt ei ole ollut mitään mahatuntemuksia sen eilisen jälkeen ja toivon todellakin että ne epäedulliset sellaiset pysyvätkin poissa.

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!

T:Hetula

Vierailija
14/53 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

PP 10 tosiaan menossa, mitään tuntemuksia ei ole oikeastaan ilmaantunut. Tänä aamuna pelotti vain mennä WC:n, oli tunne että menkat voisivat olla alkamassa. Vielä ei ole vuotoa näkynyt. Oireena oikeastaan vain se, että välillä paleltaa ja välillä on todella kuuma.

Aiemmin oli kirjoitusta siitä onnistumisprosentista. On ihana ajatella, että kolme meistä on onnensa kukkuloilla viikon päästä tähän aikaan, jos prosentit pitävät paikkansa tällä kertaa.

Itsellä testin teko pe, taidan tehdä jo to, en jaksa odottaa perjantaihin. Nyt alkaa jännittää ja toisaalta pelottaa.. Onneksi pakkasessa on tosiaan ne huurupäät odottamassa. Meillä meni kaikki hyvin, mutta pelkään vain että limis oli liian ohut, johon alkio ei voi kiinnittyä. Lääkäri ei tosin mitään maininnut, mutta minusta se oli vain noin 8 mm.

Laskukin tuli eilen, reilut 1600 euroa. Äkkiä piti maksaa pois niin sai unohtaa koko summan.

Plussasäteitä kaikille..

Vierailija
15/53 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Kivaa nähdä, että muillakin tää piina-aika on OIKEASTI piinaa :)

Hyperi helpottaa, paino tippunut jo kolmisen kiloa.

Oireita on -runsaastikin, mutta en tiedä johtuvatko hyperistä vai progesteronista. Minunhan piti testata jo huomenna, mutta sairaalareissun takia jäi acon10 tilaamatta eikä apteekeissa ollut yhtä herkkää testiä. Mitään testiä ei tarttunut sitten loppujen lopuksi matkaan? Olen siitä aika ihmeissäni, ei todellakaan tapaistani. Yleensä tässä vaiheessa piinaa on pari testiä jo testattuna :)

Mutta oireisiin: ajoittaista nippailu vars. vasemmalla puolella. Sitten eilen sängyssä ojentautuessani nopeasti suoraksi tuli järkyttävän kova kipu vatsaan. Rinnat turvonneet ja kipeät. Uni maistuu 13 h ja päikkärit päälle. Yöllä palelen ja sitten hetken päästä herään aivan läpimärkänä hiestä. Jatkuvaa palelua ja sellainen olo, että olisi kuumetta. Kurkku välillä karhea ja sellainen sitkeä limaklöntti vielä kurkun päällä. Lämmöt koholla n. 37-37,2 astetta (norm. lämpöni 35,2).

Kuullostaa lupaavalta? No sitten tiputusta taivaasta alas: Crinone aiheuttaa väsymystä ja kuumia aaltoja, kystani siellä vatsassani vielä oirehtivat, hyperin yksi oire on rintojen kipeytyminen. Jatkuva paleltuminen johtuu lämpöilystä eli Crinonen oireita sekin.

Tässä syy, miksei tee mieli testata. :(

Kurnau pp 9

Vierailija
16/53 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toive plussata tässä kierrossa pienenee kokoajan sen mukana kun menkkaoireet lisääntyvät. Valkovuotoa on, pääkipu alkoi tänään, masussa menkkamainen tunne ajoittain. Eli en jaksa toivoa paljoakaan torstailta, jolloin testin meinasin viimeistään tehdä.

Pelottaa vain, että oma pikkuinen jää ainiaaksi haaveksi ja unelmaksi meille.

Vierailija
17/53 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta testiin tuli äsken haalea +++!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Selkeä viiva mutta haaleampi kuin kontrolliviiva. Testinä Apteekin oma. Niitä sattui olemaan kaksi kpl kaapissa ja joku ihme vietti vei vessaan vaikka olin päättänyt etten testaa ennen tiistaita eli pp13. Heti harmitti kun olin ehtinyt pissiä siihen tikkuun mutta testiajan puitteissa piirtyi haaleanpunainen viiva. Olen aivan äimänä koska ennen en ole moista nähnyt.

Nyt täytyy laittaa jäitä hattuun ja keskittyä odottelemaan sitä veritestiä joka on keskiviikkona. En tajua miten jaksan odottaa sinne asti!

Plussaonnea meille kaikille!

T:Hetula + Huli&Vili?

Vierailija
18/53 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tulin tänne kurkistamaan kuulumisia näin viikonloppuna.

Hetula: haalea plussa kuulostaa lupaavalta !

Ovatko muut jo testailleet?

Minä maltoin mieleni enkä testannut eilen vaikka niin suunnittelinkin... Olin illalla baarissa ja uskaltauduin juomaan yhden oluen ja pari siideriä.

Välillä on tosi toiveikas olo ja tuntuu siltä, että nyt se plussa napsahtaa! Niinkuin jo aikaisemmin kirjoittelinkin niin minusta tuntui kuin alkio olisi kiinnittynyt torstaina... Perjantai-iltana mittasin huviksen lämmön ja sitä oli 37,22 C. Onkohan se hyvä merkki vai johtuukohan se lugeista?

Tänään on tuntunut vähän siltä, että menkat voisivat alkaa mutta mitään vuotoa ei ainakaan vielä ole.

Meillä oli tänään kylässä pariskunta, jotka odottavat parhaillaan toista ' IVF-vauvaa' ja kaverini sanoi, että menkkamaisia oireita voi hyvinkin olla vaikka on raskaana (hänellä oli ollut ja samaa olen kuullut muutamalta muultakin raskaana olleelta ystävältäni).

Toivotaan, että meistä mahdollisimman moni saisi hyviä uutisia ensi viikolla!

Vierailija
19/53 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEKSI OLKOON!! Taitaa olla molemmat kiinnittyneitä, kun näyttää plussaa näin varhaisessa vaiheessa :)

Itsekin testailin, mutta en aamuvirtsasta ja Predicor oli puhdas nega. Tosin nyt pp 10 ja eikö sen herkkyys ollut jotain 50? Eli ei kuuluisikaan vielä näkyä, pakko oli silti testata ;)

Saas nähdä, voinko olla huomenna-ylihuomenna-yliylihuomenna vielä testaamatta, kun torstai on se virallinen päivä.

Äh, unohdin jo kenellä oli valkovuotoa: mulla on kanssa!? Ja alkoi tänään, aika reilustikin tulee :( Muuten menee paremmin, paino laskee edelleen, lämmöt laskeneet ja tissit edelleen kipeät. Siis suomeksi mensut ovat tulossa...

Kertokaahan tilannettanne ja plussajonoon mars!

kurnau pp10

Vierailija
20/53 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin minäkin testaamaan tänään pp11.

Tuloksena hailakka mutta selvä plussaviiva.

Teen vielä virallisena testipäivänä torstaina uuden testin, ja ilmoitan sitten klinikalle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi