Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekeekö jonkun muun mielestä Claudia Eve väärin,

Vierailija
15.01.2013 |

kun puhuu lapsilleen näiden isästä tyyliin: ""No mistäs nyt tuulee?", "Kyselee varmaan siks kun on nähnyt nyyt nää lehtijutut", "Soittiko se, mitä se sanoi?"? Ei suoranaista haukkumista, mutta vähättelyä, manaamista, kyseenalaistamista, utelua. Minusta äidin tehtävä olisi tuossa vaiheessa tyytyä miehen ratkaisuun ja osoittaa lapsille, että ei tiedä miksi isä ei nyt ole tässä, mutta äiti ei lähde mihinkään. Kertoa että ihmiset tekevät omia ratkaisujaan ja tämä nyt oli isän ratkaisu vaikeaa tilanteeseen, ei ole osannut toimia toisin. Vakuuttaa, että lapset ovat kuitenkin rakkaita eikä äiti häviä mihinkään.

Minulle tuli poaha mieli kun katsoin Claudian ja poikansa keskustelua, kun isä oli ottanut poikaansa yhteyttä. :(

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös haukkuessaan isää. Tekee lapsille hallaa tosi paljon. Vittumainen ämmä ja huono äiti.

Vierailija
42/77 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko koskaan pelkästään yhden ihmisen näkökulmaa asioista. Se ei KOSKAAN ole koko totuus. Mitähän toinen osapuoli kertoisi, jos saisi kertoa oman näkemyksensä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiinsa liittyviä asioia, varsinkaan ikävänluonteisia, ei pitäisi tuoda julkisuuteen. Päättäkköön lapset sitten itse aikoinaan, haluvatko hakea julkisuutta. Ja ei, noin ei todellakaan ole pakko toimia jos on "julkkis". Jos ei leipä tule pöytään ilman lasten asioiden julkista ruotimista, niin aina voi vaihtaa alaa.

Vierailija
44/77 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen toisen vanhemman toimesta toisen mustamaalaaminen EI KOSKAAN johda mihinkään hyvään!

Allekirjoitan tuon, ja kerron omakohtaisesti että kun toinen vanhempi parjaa toista, lapsi sen sietää lapsena mutta yllättäen aikuisena ymmärrys antaa sijaa ja silloin tuo "parjaaja" joutuu tilille. Säästäkää lapsia älkääkä puhuko pahaa toisesta.

Vierailija
45/77 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko koskaan pelkästään yhden ihmisen näkökulmaa asioista. Se ei KOSKAAN ole koko totuus. Mitähän toinen osapuoli kertoisi, jos saisi kertoa oman näkemyksensä...

kertomassa mistä kiikasti.

Vierailija
46/77 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sekin on lapsen kannalta tosi ikävältä, että hän sanoo lapselle "sun isäs soitti". Miksi lapsille ei voi puhua kauniisti tyyliin, isä soitti. Ei korostaa sitä SUN sanaa niin hirveästi. Siinä on tosi inhottava negatiivinen kaiku.

Vierailija
47/77 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisen osata olla lapsille morkkaamatta toista...ymmärrän kyllä vihan tunteen Claudialla tässä, mutta voi sitä huutaa yksin jossain tuskaansa(kuten tolla autossa...se oli hyvä). Lasten ei tota tartte kuulla, ovat viattomia. Kun ei tosiaan kuule toisen osapuolen puolustautumista.Tangoon tarvitaan yleensä kaksi...molemmissa on sit ollu jotain koska homma ei toiminut. No 8 lasta on kyllä melkoinen saavutus...ja jättää sitten ne? Oisko isällä sit defenssimekanismi olla näkemättä lapsia, kosa se tekee niin kipeetä nähdä ne....haavat revitään auki joka kerta kun näkee ne? En tiedä....Erot eivät ole mukavia...ja vie aikaa...aika parantaa toiv haavat. Nyt kannatais Claudian pitää mölyt mahassa...vars kun ne jää nyt televisioon vielä....ja saattavat harmttaa myöhemmin....

Vierailija
48/77 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten se siis morkkas sitä isää lapsilleen?

Vierailija
49/77 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pisti jotenkin pahasti korvaan. Kuuli Claudian äänestä, että paljon käsittelemättömiä tunteita ja patoutunutta vihaa, eikä pysty lapsia huijaamaan muuten. Yritti kuitenkin siinä keskustelun lopussa olla positiivisempi.

MUTTA, sitä en ymmärrä yhtään, että tuossa elämäntilanteessa, tuollaisen perheen kanssa lähtee tällaiseen formaattiin mukaan.

Jotenkin tuli vähän sellainen olo tuon yhden jakson perusteella, että julkisuuteen on tämän naisen näköjään päästävä, hinnalla millä hyvänsä.

Vierailija
50/77 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pisti jotenkin pahasti korvaan. Kuuli Claudian äänestä, että paljon käsittelemättömiä tunteita ja patoutunutta vihaa, eikä pysty lapsia huijaamaan muuten. Yritti kuitenkin siinä keskustelun lopussa olla positiivisempi.

Vierailija
51/77 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanhemmat ole vastuussa lapsensa tunteista.

Minusta ovat. Lasta ahdistavat eri asiat kuin aikuista, ja lapsella ei ole samanlaisia valmiuksia käsitellä ahistustaan kuin aikuisella, jonka tehtävä on opettaa sietämään erilaisia tunteita, ei aiheuttaa ahdistuksen tunteita.

Vierailija
52/77 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän puhui siinä isyydestään ja isättömyydestään. Kertoi miten biologinen isä oli sanonut Jarkolla, että sinä et saa koskaan tulla tänne tai lähelle minua, tajuatko?

Mä itkin tuolloin silmät päästäni. Nyt itken vielä enemmän, kun ajattelen miten se minua kosketti ja nyt tämä nuija on tehnyt samat ellei pahemmat jutut omille lapsilleen.

En ymmärrä Jarkon uutta kihlattua, joka on itselleen noin munattoman miehen ottanut.

Claudia rules!

Vierailija
53/77 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapselle voi sanoa oman painavan mielipiteensä isän hylkäämistempusta. Muutenhan lapselle tulee käsitys, että vika oli hänessä! Lapsellakin on oikeus vihata isää hylkäämisen vuoksi. Jos isästä (hänen teoistaan/tekemättä jättämisistään) ei saa puhua negatiiviseen sävyyn, saadaan aikaan vaan sen, että lapsi tuntee syyllisyyttä.

Kyllä oikea syyllinen pitää tehdä lapsellekin selväksi! Teeskentely ja hyssyttely traumatisoi entisestään.

Vierailija
54/77 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustamaalaus tapahtuu siinä, ystävä hyvä, että hajonneiden ihmisten elämää revitellään tosi-tv:ssä. Vaikka tuska olisikin totta, niin ei ole oikein tehä tällaista julkisesti pönkittääkseen omaa paremmuutta vanhempana. Mitä ilmeisimmin kyseessä on jo lapsuudessa itse traumatisoitunut perheen isä, joka ei pysty hoitamaan kiintymyssuhdetraumaltaan omaa perhettä. Kun toisen näkökulma jää puuttumaan tarinassa, silloin on kyse mustamaalaamisesta.

Vierailija
55/77 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän "nämä niin mene", että viimeistään Korkojen Kera talk-showssa tai muussa vastaavassa asiaa puida (mahdollisesti) toisenkin osapuolen suulla?

Ja toisaalta olihan tuo kovin yksipuolista ripitystä aiheesta. Toki aihe on ikävä ja arka.

Vierailija
56/77 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti jutteli teininsä kanssa ihan normaalisti siitä että lapset hylännyt isä oli soittanut, ja te kuulette äänestä ties mitä morkkaamista ja vääriä äänenpainoja... voi huh huh!

Varmaan se poika nyt sai kauheen trauman ku äiti sanoi että sun isäs soitti, korostaen liikaa sun isäs... öööö??? Sehän on sen isä, miks se pitäis sanoo hienommin että isä soitti? Mitä eroa? Jos äiti sanoo että isä soitti, hän tarkoittaa että hänen isänsä soitti, nyt oli kyse pojan isästä.

Vierailija
57/77 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itkin, että mehän veljien kanssa rakastetaan sua, niin isä vain ilmoitti, että Joo, mutta mulle te olette ihan ilmaa.

Tässä kohtaa, jos äiti olisi vain ollut neutraali, niin olisin varmasti sairastunut. Tilanne oli kamala ja järkyttävä, ja minä ja veljet olimme ihan neuvottomia.

Äiti sanoi silloin, että nyt isä oli todella tyhmä ja teki viimeisen temppunsa. Lisäksi ilmoitti, että mikäli isä haluaa vielä joskus tavata, niin edetään vain meidän ehdoilla.

Mutta se, että äiti haukkui railakkaasti isää tyhmäksi, sai meidät lapset tajuamaan sen, että meissä ei ollut vikaa. Isässä oli.

Vanhempien välillä tapahtuneista asioista kannattaa olla hiljaa, mutta kun viha kääntyy lapsiin, on heitä puollustettava.

Vierailija
58/77 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka tekeekin väärin niin tuskin tarvitsee julkisuudessa henkilökohtaisia perheensisäisiä asioita puida, vaikka ihan lasten takia.

Hassua myös kun lyyli yrittää antaa vaikutelman, että välttelee julkisuutta ja sitten kuitenkin hakee ohjelmaan jossa paljastetaan kaikki ja koko perhe. Bisneksillehän se ei yleensä tee hallaa.

Sanonpa vielä, että käsittääkseni näihin huuhaa-hommiin eli ennustajiin uskovat lähinnä naiset. Veikkaan, että 90% tuon hömpän asiakkaista on naisia.

Ei tainnut hakea. Pyydettiin ja harkitsi pitkään.

Vierailija
59/77 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä jaksa uskoa, että claudia olisi estänyt isää tapaamasta lapsiaan.

Vierailija
60/77 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä jotka ei ole mitään vastaavaa koskaan itse kokenut.

Näkevät omia harhojaan tilanteesta.

Mun mielestä Claudia puhui täysin normaalisti ja neutraalisti, sanoi jopa että toivoo että isä pitäisi yhteyttä lapsiinsa. Se että hän kyseli mitä isä sanoi, niin, kuvitelkaapa itse itsenne siihen tilanteeseen, ettekö muka kysyisi mitä sillä isällä mahtoi olla asiana, haluaako kenties tavata kaikkia lapsiaan tai jotain.

Kyllä vanhemmat saa näyttää lapsilleen tunteitaan, muutenhan lapset ei opi itsekään tunteista mitään ja heistä tulee tunnevammaisia, ja juuri oikein Claudia teki kun ei pahinta järkytystään pienemmän pojan aikana näyttänyt lapsille. Tietyt asiat on aikuisten asioita, mutta ei se tarkoita sitä että kaikki tunteet pitäisi salata.