Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekeekö jonkun muun mielestä Claudia Eve väärin,

Vierailija
15.01.2013 |

kun puhuu lapsilleen näiden isästä tyyliin: ""No mistäs nyt tuulee?", "Kyselee varmaan siks kun on nähnyt nyyt nää lehtijutut", "Soittiko se, mitä se sanoi?"? Ei suoranaista haukkumista, mutta vähättelyä, manaamista, kyseenalaistamista, utelua. Minusta äidin tehtävä olisi tuossa vaiheessa tyytyä miehen ratkaisuun ja osoittaa lapsille, että ei tiedä miksi isä ei nyt ole tässä, mutta äiti ei lähde mihinkään. Kertoa että ihmiset tekevät omia ratkaisujaan ja tämä nyt oli isän ratkaisu vaikeaa tilanteeseen, ei ole osannut toimia toisin. Vakuuttaa, että lapset ovat kuitenkin rakkaita eikä äiti häviä mihinkään.

Minulle tuli poaha mieli kun katsoin Claudian ja poikansa keskustelua, kun isä oli ottanut poikaansa yhteyttä. :(

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"V**u mikä äijä" ole aika tökerösti sanottu? Samoin avioeron julkinen ruotiminen on lapsille takuulla traumatisoivaa. Säälin heidän lapsia.

Tarkoitushan on kuvata noiden ihmisten elämää ja tuo nyt sattuu olemaan osa sitä.

Miten itse reagoisit jos miehesi tekisi saman tempun? Tuo oli kuitenkin aika siistiä.

niin sitä ei edes suostuttaisi esittämään televisiossa. Tavallinen perheriitakin on niin kamalaa tekstiä että itseäkin hirvittää, eikä se pääsisi läpi missään formaatissa. Että siihen nähden tuo on ihan kevyttä tavaraa.

Vierailija
22/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietiskelymatkoilla Intiassa. Tais olla siellä kun vaimo synnytti kohtuun kuolleen lapsen. Eikä edes se saanut isää tulemaan kotiin.

Jos ukko saa viettää vuodesta 2-3kk lomalla perheestään niin kuinka se edelleen on niin kovin loppuunpalanut? Miksi yleensäkin aina pitää jotenkin selitellä ja ymmärtää miestä joka hylkää lapsensa noin vaan? Miksei voi vaan todeta että kusipää mikä kusipää.

Mullekin jäänyt mieleen muutama vuosi vanha haastattelu, jossa Jarkko Eve kertoi, että on aika rikkinäinen ihminen ja tarvii sen takia säännöllisesti usean kuukauden mittaisen loman perheestä. Kävi siis Intiassa. Tämä oli Claudialla (haastattelun mukaan) ihan ok. Sitten herra Evellä vissiin heittänyt ihan kokonaan... Melkoista vahvuutta Claudialta vaaditaan tuossa tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jarkko_Eve:

Jarkko Even isä on Charme Asserdalin omistajana tunnettu ravimies Timo Eve. Jarkko Even mukaan hän oli "isätön lapsi, yhden yön seikkailun tulos". Hänen velipuolensa on urheilutoimittaja Matti Eve.

Vierailija
24/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatti "selvänäkijä" ja esittelee perhe-elämäänsä kaikelle kansalle tv:ssä.

Valinnut lastensa isäksi mielenkiintoisen epävakaan juurettoman muusikon, jolla meni todella lujaa menneisyydessä.

Ilman meedionkin voimia voi sanoa, etteihän tuo isän lähtö perheestä kauheena yllätyksenä ole voinut tulla.

Kyllä lapsen kehitys täysipainoiseksi nuoreksi ja aikuiseksi ilman muuta vaatii, että isän haukkimiset esitetään julkisesti tv;ssä.

Vierailija
25/77 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan mikään helpoin ihminen.

Vierailija
26/77 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuinka vähäjärkinen ihminen voi olla kun vetää televisioon perheen riidat KUN ON VIELÄ LAPSIA!

Tämä "selvännäkijä" on huijari. Katsokaapas korkojen kera jakso, jossa hän "ennustaa"! Salli mun nauraa mitä p*skanjauhantaa.

Vierailija
27/77 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miksi lapsille pitäisi esittää että kaikki on ihan ok, jos toinen vanhempi käyttäytyy täysin normien vastaisesti.

Pojille oltais vaan, että eipä tässä mitään, on ihan normaalia että teidän isä ei tahdo nähdä teitä enää, mitäpä minä äiti tähän kommentoimaan. Sit jätkät on ihan hukassa, nyt ja aikuisena, kun luulevat, että on ihan ok hylätä lapsensa.

Vierailija
28/77 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ei kuitenkaan uskottais ihan kaikkea.

Koko tämäkin ketju ja sen suuret tunteet nojaa siihen, että "isä on sanonut isyytensä irti". Mistä tiedetään että EDES se on totta. Sehän on vain Claudian kertomaa ja voi olla täyttä valhetta.

Vierailija
29/77 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun katsoin kyseisen pätkän. Ei se ole Claudian asia udella, mistä teini-ikänen poika ja isä ovat jutelleet. Olisi kysynyt vaikka että haluaako poika jutella puhelusta. Silloin poika ois saanu itse päättää, kertooko. Sen sijaan alkoi kauhee tinkaaminen "mitä se sanoi" "mitä sä sanoit".

Selväksi on tullut se, että Claudia on katkera, ehkä syystä. Mutta ei ole hänen paikkansa manipuloida lapset uskomaan, ettei isä välitä. Terve aikuinen ei tee niin.

Terve aikuinen, ei sano lapsilleen myöskään että jos äiti ei ole kotona niin lastensuojelu hoitaa. Tuskin se isä hirvästi on siinäkin tilanteessa välittänyt!

Vierailija
30/77 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkä takia Claudian pitäisi valehdella lapsilleen ettei tiedä missä ja miksi isä on. Hänhän tietää että isää ei kiinnosta. Joskus se totuus satuttaa. Voin vaan kuvitella(oksettaa) ajatella millainen sinun lastesi tulevaisuus on. Valehtelet asioita sen takia ettei lapsesi pahoita mieltä.

Miksi tuonkin ikäiselle pitäisi vielä tuollaista lässytellä, "ettei äiti häviä mihinkään ja rakastaa" jne... Ei se kertomalla mene perille, vaan sillä että toimii asioiden puolesta, ja antaa lapsille hyvän itsetunnon.

Vierailija
31/77 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oksettaa koko nainen. Ei ole mulle koskaan mitään tehnyt eikä sanonut, mutta mä en vain voi sietää häntä (mm. käytöstä). Ilmeisesti meidän feng shui ei käy yhteen.

Vierailija
32/77 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
33/77 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä voin kertoa omakohtaisesti miten lapseni isä katkaisi lapseen välit, ei halunut tavata, jos lapsi soitti käski olla soittamatta jne

Silti, en koskaan lähtenyt Eevn linjoille, en koskaan. Olen odottanut että lapsi kasvaa ja osaa itse muodostaa mielipiteensä, ja näin onkin tehnyt. Tosin nyt nuori käy terapiassa jotta pystyy käsittelemään tapahtuneet, ja se onkin ainoa asia mikä harmittaa etten hakenut apua lapselleni jo vuosia sitten. Mutta siis, tuollainen toisen vanhemman toimesta toisen mustamaalaaminen EI KOSKAAN johda mihinkään hyvään. Jos toinen vanhempi on kusipää, niin toisen tulee olla vahva ja Tukea lasta eikä omassa katkeruudessaan vain kasvattaa lapsen pahaaoloa!

Vierailija
34/77 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekseen saa hokea voi vittua ihan kuinka paljon vaan.

Vierailija
35/77 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehityspsykologia nyt paikalla samaan aikaan!

Relatkaa! Ihminenhän sekin vaan on. Ja toi on inhimillistä. Lapsikaan ei ole tyhmä eikä kaikkia omia tunteita pidä suodattaa lapselta. Tuskin tolla lausunnollaan nyt mitään elinikäsiä traumoja teki...Huh

Multa ainakin hatunnosto Claudialle, että jaksaa noin monen lapsen kanssa noin hyvin ja musta näyttäs et lapset on etusijalla. Ei jokaista hetkeä lasten kanssa voi miettiä niin, että meneekö nyt psykologisesti nappiin. En tiedä miten täydellisesti itse toimisin jos jäisin yh:ksi YLLÄTTÄEN ja vasten tahtoani.

Vierailija
36/77 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kusipäisestä ukosta erottuani sain lastensuojelun ihmisiltä neuvon, että lapsille voi puhua näiden isästä REHELLISESTI. Mitään siis kaunistelematta, mitään pahentamatta.

No, eri asia on se että pystyykö eronnut puhumaan exästään neutraaliin sävyyn - varsinkaan silloin kun haavat ovat auki. Tokihan se itsellekin oli kovin vaikeaa, semminkin kun exä pelleili elatusmaksujen, vastuunkannon, lapsista huolehtimisen jne. asioiden kanssa ja kuskasi lapset aina uuden löytämänsä naikkosen luokse omaa isänrooliaan alleviivatakseen.

Mielestäni se kaikkein pahin vaihtoehto lasten kannalta on kuitenkin se, että poissa olevasta vanhemmasta ei puhuta lainkaan, vaikka sitten solvaamisen tms. "mopon karkaamisen" pelossa. Ajan mittaan lapsi kyllä hoksaa milloin lähivanhemman juttelu menee panettelun puolelle, ja aivan pieni lapsi taas ei ymmärrä solvaamista.

Vierailija
37/77 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten isä oli tuonut lapset ja irtisanonut isyyden? 6-vuotiaan huolestuneeseen kysymykseen siitä että mitä jos äiti ei ole kotona, isä vastasi että lastensuojelu hoitaa.

Jos isä on lasten kuullen isyytensä sanonut irti niin eiköhän asioista voi puhua sen jälkeen aika suoraan.

Vierailija
38/77 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun katsoin kyseisen pätkän. Ei se ole Claudian asia udella, mistä teini-ikänen poika ja isä ovat jutelleet. Olisi kysynyt vaikka että haluaako poika jutella puhelusta. Silloin poika ois saanu itse päättää, kertooko. Sen sijaan alkoi kauhee tinkaaminen "mitä se sanoi" "mitä sä sanoit".

Selväksi on tullut se, että Claudia on katkera, ehkä syystä. Mutta ei ole hänen paikkansa manipuloida lapset uskomaan, ettei isä välitä. Terve aikuinen ei tee niin.

Vierailija
39/77 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei ole hänen paikkansa manipuloida lapset uskomaan, ettei isä välitä. Terve aikuinen ei tee niin.

Eihän se mitään manipulointia ole, jos toteaa ettei isä välitä... sen jälkeen kun isä on itse sanonut isyytensä irti.

Vierailija
40/77 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ystäväni sanoo että he eivät koskaan edes riitele kotona (tai muuallakaan) ettei lapset ahdistu. Patoaako ne 20 vuoden tunteet ja sitten kun lapset lähtee kotoa niin sitten sanotaan kaikki se mitä pidäteltiin hyvän perhe-elämän nimissä. (Jos ei siihen mennessä ole sairastuttu syöpään tms). Ei vanhemmat ole vastuussa lapsensa tunteista. Ahdistuminenkin oli normaali tunne siihen asti kun lääkeyhtiöt keksi alkaa sillä rahastamaan. Ei siihen kuollut. Nykyään kaikki pitää olla tasaista vaan. Ei saa olla mitään tunnemyrskyjä.