Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko (suunnitellun) sektion jälkeen joutuu olemaan sairaalassa?

Vierailija
15.01.2013 |

Ilmeisesti siis kauemmin verrattuna alatiesynnytykseen?

Entä sektion jälkeiset kivut ja rajoitteet? Kai sitä omaa vauvaa saa nostella kuitenkin vai onko sekin kielletty?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa on oltava vähintään pari päivää jos kaikki pn ok. Kivut on tosi yksilölliset, mulla oli ekan sektion jälkeen ihan hirveät ja tokan jälkeen ei melkein mitään kipuja. Joka tapauksessa kipulääkkeitä saa ja toipuminen on nopeaa. Vauvaa saa ja pitää hoitaa ihan normaalisti.

Vierailija
2/5 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavana päivänä kotiuttaneet, mutta en suostunut.

Lääkäri sen päättää, riippuu voinnistasi.

Omaa lasta saa nostella, paljon muuta sitten et.

Onhan se kipeä mutta aika nopeaan paranee kun hoitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivänä sektion jälkeen sanottiin että aikaisintaan voi kotiutua, kolmantena yleensä. Itse olin molemmilla kerroilla pidempään vauvasta johtuvista syistä (jotka ei liittyneet sektioon).

Vauvaa saa nostella,ei juuri sitä painavampaa. Kipulääkkeitä olen tainnut syödä reilun viikon kotiutumisen jälkeen, pikkuhiljaa vähentäen voinnin mukaan. Onhan se haava tietysti alkuun kipeä, lääkkeitä kannattaa kuitenkin pyytää sen verran että pääsee liikkeelle niin toipuminen nopeutuu.

Vauva on kyllä aikamoinen kipulääke :). Läksin heräämöstä tilanteessa jossa kipulääkkeen vaikutus oli heikkenemässä ja haavaa jomotteli aikalailla. Kun osastolle pääsin ja sain vauvan kainaloon niin en huomannut koko kipua :).

Onhan ne isoja leikkauksia, mutta itsellä ainakin olleet positiivisia kokemuksia ja kaikki mennyt hyvin. Oisin valmis uudestaan milloin vaan =D (ja edellisestä kerrasta vasta 8vkoa aikaa).

Vierailija
4/5 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään vauvaa painavampaa ei saa nostella ekaan kuuteen viikkoon tai kunnon mukaan pitempäänkin.

Vierailija
5/5 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin esikoisesta neljä päivää (paha raskausmyrkytys) ja toisesta kolme päivää. Sektion jälkeen napsitaan buranaa ja parasetamolia vuoron perään, kipu pysyy kyllä kurissa. Vauvaa saa nostaa tai mitä tahansa noin nelikiloista ja vauvan saa kyllä hoidettua, sektiohaava kipuilee lähinnä kun nouset ylös tai istut alas. Oikealla tekniikalla tämänkin saa heti haltuun.

Sektion jälkeen heti samana iltana pystyyn ja pesulle, suihkuun seuraavana päivänä. Katetri pois heti kun pääset itse vessaan. Voit myös pyytää kipupumpun leikkauksen jälkeiseksi yöksi, mulla se toimi paremmin kuin hyvin.