Voidaanko lapseni huostaanottaa
Olen mt-ongelmien vuoksi sairaslomalla (masennus ja bipo II)
Saikku loppuu toukokuussa siis kaikki 300 päivää tulee täyteen. Psykiatrin mielestä mulla ei ole tarvetta kuntoutustukeen.. olisin itse ollut kiinnostunut vaihtamaan ammattia, mutta käsky kävi, että kesäkuussa töihin.
Töihin en mene tuolle vanhalle alalleni. Niin, jos nyt sitten kesäkuun alusta jään työttömäksi ehdoin tahdoin voidaanko lapseni huostaanottaa sen vuoksi, etten pysty menemään töihin?
Olen valmis vaikka kuolemaan enemmin kuin tekemään koulutustani vastaavaa työtä
Kommentit (37)
Ihankun ap väkisin keksisi huostaanoton syitä ja syitä masentuneena olemiseen! Ei masennuksesta voi päättämällä päästä eroon. Mistä tiedät, että olet masentunut siihen asti kun saat uuden työn?
Sanoiko se psyk. hoitsu, että sinun pitää siivota vähemmän? Vai kertoiko se vaan siitä mikä on normaalia siivousta ja milloin lipsahtaa oireen puolelle? Siivouksestakin pitäisi pystyä keskustelemaan!
Ihan uteliaisuudesta: mikä on niin hirveä ala, että et suostu menemään takaisin? Voisitko hakeutua töihin, jossa ei tarvita koulutusta? Tai johon vanha koulutuksesi soveltuu, vaikkei ole samaa työtä?
kerroin siinä päivärytmini ja satuin mainitsemaan, että imuroin päivittäin. Tähän hän tarttui ja kysyi, että olenko aina imuroinut päivittäin, johon vastasin että olen.
Sen jälkeen loppuaika menikin miettiessä, että miksi koen tarvetta imurointiin joka päivä? Olenko väsynyt siivoamisen jälkeen? Miksi siivoan? ketä varten siivoan?
Tätä rataa minun "hoitoni" on kulkenut kuukausia. Turhauttavaa ja surullistä. Aivain kuin minusta hakemalla haetaan vikoja tai puutteita.
Ei ole helppo olla hullu, kun mikään ei mene oikein. kaikkeen voidaan puuttua.. liikunnasta lähtien.
ai mikä ala on näin vaikea? hoitoala...
ap
Ihankun ap väkisin keksisi huostaanoton syitä ja syitä masentuneena olemiseen! Ei masennuksesta voi päättämällä päästä eroon. Mistä tiedät, että olet masentunut siihen asti kun saat uuden työn?
nyt sairaana ollessa, kun ei "uskalla tehdä" mitään, kun se on heti hypomaanista.
Pointtini on se, että tässä taudissa on aina joko liikaa tai liian vähän.
En enää tiedä mikä on normaalia ja mikä epänormaalia.
Johan toi tämän päiväinen siivousjuttu osoitti sen, että jos selviä sairaanpiirteitä ei ole osoitettavissa, niitä voidaan sitten vaikka keksiä.
kesäkuussa, niin kannattaisi irtisanoutua jo nyt sairasloman aikana, esim. maaliskuun alussa. Näin vältät 3 kk karenssin ja kesäkuun alusta alkaen olet oikeutettu työttömyyskorvaukseen.
Ja lapsia ei tietenkään huostaanoteta työttömyyden takia, mt- ongelmat sen sijaan voivat olla huostaanottoperuste, etenkin jos olet yksinhuoltaja...
Silloin kun minä imuroin tämän 65 neliöisen asunnon kevyesti, menee minulla siihen aikaa vähintään tunti.
Kun hoidan sen imuroinnin todella hyvin (sohvat, sohvatyynyt, mattojen alta, matot molemmin puolin jne) menee siihen aikaa 3h.
Ehkäpä hoitaja ei ymmärrä, että ne pahimmat eläinten karvat voi imuroida siinä 10 minuutissa?
Sanoiko se psyk. hoitsu, että sinun pitää siivota vähemmän? Vai kertoiko se vaan siitä mikä on normaalia siivousta ja milloin lipsahtaa oireen puolelle? Siivouksestakin pitäisi pystyä keskustelemaan!
Ihan uteliaisuudesta: mikä on niin hirveä ala, että et suostu menemään takaisin? Voisitko hakeutua töihin, jossa ei tarvita koulutusta? Tai johon vanha koulutuksesi soveltuu, vaikkei ole samaa työtä?
kerroin siinä päivärytmini ja satuin mainitsemaan, että imuroin päivittäin. Tähän hän tarttui ja kysyi, että olenko aina imuroinut päivittäin, johon vastasin että olen.Sen jälkeen loppuaika menikin miettiessä, että miksi koen tarvetta imurointiin joka päivä? Olenko väsynyt siivoamisen jälkeen? Miksi siivoan? ketä varten siivoan?
Tätä rataa minun "hoitoni" on kulkenut kuukausia. Turhauttavaa ja surullistä. Aivain kuin minusta hakemalla haetaan vikoja tai puutteita.
Ei ole helppo olla hullu, kun mikään ei mene oikein. kaikkeen voidaan puuttua.. liikunnasta lähtien.
ai mikä ala on näin vaikea? hoitoala...
ap
Hyvistä, ahkerista ja tunnolisista siivoajista on pulaa.
(Ihan aidosti ehdotan, arvostan siivoajien työtä kovasti.)
mielummin olen työtön ja rauhassa, kuin sairaspäivärahalla (mt-toimiston asiakas ja juttelen puutaheinää peläten lasteni huostaanottoa)
Ja vielä kehdataan sanoa, ettei mt-ongelmat ole nykypäivänä leimaavia.
En ikinä enää missään tilanteissa ajaudu tähän suohon. Niin huonosti ei tule menemään.
Opiskelen sitten vaikka työttömyyspäiväraha-ajalla.
Kukaan ei varmasti ymmärrä sitä häpeää ja pelkoa, mikä syntyy ollessa mt-toimiston asiakas?
On aivan toista maata olla työtön ja nostaa päivärahoja.
Parantuminen alkaa siitä päivästä, kun sairaslomapäivätkin loppuu.
ap
Joku kertoi imuroivansa puoli tuntia. Minulla on 70-neliöinen asunto ja kaksi isoa koiraa. Ei siihen imurointiin kymmentä minuuttia enempää mene. Ei vaikka tekee homman todella huolella.
ikäiset lapset sinulla on? Vaikuttaako sairautesi myös lasten hyvinvointiin? Jaksatko masennuksen takia hoitaa lapsia tarpeeksi hyvin ja vastata heidän tarpeisiinsa? Toivottavasti saat elämästä kiinni jo ennen sairaslomapäivien loppumista :-)
kai sä voit vaikka heti hankkia itsellesi työpaikan ja lopettaa saikuttelun? Jos se kerran on omasta mielestäsikin vastaus!
jotta tosta porukasta pääsee eroon eikä tarvitse selitellä joka askeltaan ja puuronkeittoa.
Ikävä kyllä masennus on vaan kaverina, mutta eiköhän se olosuhteita muuttamalla katoa?
Jatkossa ihan mitä muuta tahansa, muttei enää mt-toimiston kanssa asiointia.
Kamalaa tässä on se, ettei väsyneenä ja masentuneena saa olla voimaantumassa..
ap
ikäiset lapset sinulla on? Vaikuttaako sairautesi myös lasten hyvinvointiin? Jaksatko masennuksen takia hoitaa lapsia tarpeeksi hyvin ja vastata heidän tarpeisiinsa? Toivottavasti saat elämästä kiinni jo ennen sairaslomapäivien loppumista :-)
Sillä kun itselläni on ollut masennus niin en ole jaksanut keskittyä keneenkään muuhun kuin itseeni. Onko sulla mies hyvänä tukena ja "terve"?
kesällä olinkin aika huonossa kunnossa jolloin vain pystyin nukkumaan.
Nyt jaksan jo siis viedä lapset kouluun, käydä kaupassa ja katsella telkkaria.
mies on ihan normaali ja terve.. on jaksanut pitää hyvää huolta lapsista. mies on myös jaksanut huolehtia minusta ja hoitaa asioitani.
Eihän tässä auta muu kuin lopettaa saikuttelut ennen aikojaan ja lähteä töihin.. tai ainakin hakeutua työttömäksi ja sitä kautta kouluttaa itsensä uuteen ammattiin.
Jos jatkan mt-toimiston asiakkaana, on varmaa etten ikinä nouse tästä suosta, koska tuollainen järjetön höpö puhe, kyllä tappaa ihmisen.
Aika hyvät suodattimet saa olla, jos tosissaan ottaisi kaiken tuolla hölistyn.
ap
Ihan kuin kahden eri ihmisen vastauksia noi viestiketjun alkupään vastaukset ja sitten tämä viimeinen vastaus. Onko oikeasti sama henkilö kyseessä?
mies on ihan normaali ja terve.. on jaksanut pitää hyvää huolta lapsista. mies on myös jaksanut huolehtia minusta ja hoitaa asioitani.
Eihän tässä auta muu kuin lopettaa saikuttelut ennen aikojaan ja lähteä töihin.. tai ainakin hakeutua työttömäksi ja sitä kautta kouluttaa itsensä uuteen ammattiin.
Jos jatkan mt-toimiston asiakkaana, on varmaa etten ikinä nouse tästä suosta, koska tuollainen järjetön höpö puhe, kyllä tappaa ihmisen.
ap
Jokin ei nyt täsmää.
ap
Jokin ei nyt täsmää.
nythän vointini on parempi.. siitähän tämä lähtikin liikkeelle, kun psyk.sh kiinnitti huomiota minun liialliseen siivousvimmaani.
Enkä minä ole palaamassa alani hommiin, en todellakaan. Koulutan itseni uuteen ammattiin tai sitten otan jonkin siivousduunin tms