Myöntääkö kukaan syyllistyneensä white flight -ilmiöön?
Kommentit (8)
Monikulttuurisuus oli ihana idea, kunnes aloin miettiä, että haluanko todellakin lapseni osaksi sitä. Se ei toiminutkaan alueellamme ihan niin suloisesti kuin mitä olin ajatellut.
Monikulttuurisuus oli ihana idea
Mitä ihanaa ideaa siinä on? Mielummin matkustan ulkomaille katselemaan eri kulttuureja. Vertaa vaikka siihen että jos asuisit Pariisissa et voisi koskaan mennä käymään Pariisissa.
sekä Espoon keskuksen alueelta että Kallahdesta! En kuitenkaan paennut niitä ja toiseen olen sittemmin paluumuuttanut ns paremmasta osoitteesta.
..kantasuomalaisten ongelmat, mamujen määrän (ja laadun) lisäksi. Voisi siis sanoa, että alue jolla ennen asuimme, ghettoutui pikkuhiljaa vuosien aikana mutta pelkät mamut eivät olleet ongelmana siellä. Asuntopolitiikka oli ihan pimeää eli iso osa alueen taloista kuului kaupungille, joka puolestaan vuokrasi niitä paitsi tuilla eläville mamuille mutta myös ongelmaisille kantasuomalaisille. Kun nämä kaksi ryhmää laittaa yhteen, yhdelle alueelle muodostuu väkivaltaisia ryhmiä sekä kurjuutta eri muodoissaan. Emme jaksaneet katsella tätä ja muutimme pois.
talo alueelle jossa ei somaleita eikä mustalaisia takuulla asu.
Kannatti -täällä on siistiä ja rauhallista.
Ei minua nämä mamut haittaa, mutta syrjäytyneet syntyperäiset suomalaiset sen sijaan kyllä.
Lapset käyvät ala-astetta täällä, koulu on ihan hyvä, mutta niin vain esim. A2-kieli jäi tänä vuonna toteutumatta, kun ryhmiä ei saatu kasaan. Ylimääräistä vaivaa lapsille, nääs... Kun katson esikoisen A2-kielen luokkaa, siellä on paljon enemmän mamuja kuin luokilla keskimäärin eli nuo maahanmuuttajaperheet kyllä ovat kannustaneet lastaan ottamaan ylimääräisen 4. luokalla alkavan kielen - syntyperäiset suomalaisperheet sen sijaan menevät siitä yli mistä aita matalin (kärjistäen siis toki).
Yläasteelle lapset menevätkin sitten jo muualle kuin lähiön omalle yläasteelle. Siellä on nimittäin ihan sama ongelma: 8:lta alkavia kieliä ei voida toteuttaa, kun teinit karttavat kaikkea ylimääräistä vaivaa. Siis nimenomaan nuo suomalaisteinit.
Olen myös vakaasti sitä mieltä, että sinänsä maahanmuuttajista ei ole riesaa. Tulevaisuudessa heitä on aina vain enemmän - ja luonteva suhtautuminen erilaisiin etnisiin taustoihin on PÄÄOMA ja taito. Meidän lapsilla se on, ja olen siitä iloinen.
paettiin tosi kauas noita em. paikkoja.