Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko Skypeä käyttää kotimaanpuheluissa? Onko järkevää?

Vierailija
14.01.2013 |

En tiedä Skypestä mitään, siksi kyselen. Mikä siinä on se idea? Jos mulla on Mac, niin voinko soittaa tietsikkaan, joka toimii Windowsina? Kuinka Skypen saa?

Olen ihan tolvana tietoteknisissä jutuissa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi käyttää kotimaan puheluissa? Sen käyttö on ilmaista.

Vierailija
2/5 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi käyttää kotimaan puheluissa? Sen käyttö on ilmaista.

Skype-Skype -puhelut ovat ilmaisia. Jos Skypellä soittaa ns. oikeaan puhelimeen, se toki maksaa.

AP, kannattaa ihan tutustua www.skype.com, siellä kyllä selitetään mikä on Skype, mitä sillä voi tehdä ja mitä ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemisen puutteessa naputtelin nyt vähän pidemmän viestin - onnea skypetykseen, jos siihen päädyt!

Meillä miehellä on Mac, ja minulla Windows - soittelu on meidän välillä toiminut oikein hyvin, ei ole ollut ongelmaa käyttöjärjestelmien kanssa. :)

En itse käytä Skypeä "oikeisiin puheluihin", mutta mies on soitellut kotimaahansa ja hoitanut pankkiasioita puhelimitse ihan hyvällä menestyksellä! Tosin välillä on joutunut melkein huutamaan, koska mikrofonin äänenvoimakkuuden joutuu useimmiten manuaalisesti säätämään tai ainakin korjaamaan. Saldoa tosiaan joutuu ostamaan näihin puheluihin, joissa toinen osapuoli ei ole Skypellä liikenteessä.

Skypeen rekisteröityessäsi valitset käyttäjänimen, jonka voit antaa muille skypettäjille. He lisäävät sut sitten yhteystietolistalleen ja voivat olla suhun yhteydessä. Voit myös ite lisätä tietämiäsi ihmisiä skypenimellään omalle listallesi.

Seuraavaksi vähän selvennystä siihen, mikä se Skype on. Se on ohjelma, jolla voit ILMAISEKSI tehdä seuraavanlaisia juttuja:

- soittaa näköpuheluita kavereille, joilla on myös Skype, eli kaverit näkevät sut liikkuvassa kuvassa ja kuulevat myös; tarvitset tähän webkameran ja mikrofonin ja kaiuttimet/kuulokkeet

- soittaa puheluita kavereile, joilla on myös Skype, eli tavallisia puheluita sillä erotuksella, että puhut mikrofoniin etkä puhelimeen ja kuulet kaverin äänen kaiuttimesta/kuulokkeista (tarvitset kaiuttimet/kuulokkeet ja mikrofonin)

- pikaviestitellä kavereille, joiden yhteystiedot sulla on yhteystietoluettelossasi; hyvin messengermaista, jos olet koskaan "mesettänyt" :)

LISÄMAKSUSTA voit tosiaan sitten soitella niihin kotimaan tai valitsemasi ulkomaan numeroihin ja mm. kutsua kokoon ryhmänäköpuheluja, "videokonferensseja", joissa olisit kasvokkain useamman kuin yhden ihmisen kanssa.

Hintatietoa ja mm. mitä ilmaisversioon sisältyy:

http://www.skype.com/intl/fi/prices/

Pääset luomaan Skype-tilin täällä ("Aloita tänään" ja sitten yläkulmasta "Liity Skypen käyttäjäksi"):

http://www.skype.com/intl/fi/home

Jos päätät ryhtyä käyttämään, niin muistaakseni rekisteröitymisvaiheessa on aika hyvät ohjeet, minkä jälkeen nettisivut kehoittavat lataamaan ohjelman. :) Kun olet asentanut sen, niin kannattaa huolella etsiä ja sitten tutkia niitä video- ja ääniasetuksia niin, että uskallat niihinkin koskea, jos tarve vaatii. :)

Vierailija
4/5 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä Skypeä voi käyttää kotimaankin puheluihin, mutta jos haluat soittaa ns. oikeaan numeroon, joudut ostamaan krediittejä. Itse käytän skypeä vain ulkomaille soittaessa (seurustelen aussin kanssa).

Koneen valmistajalla ei tietääkseni ole suurempaa väliä kunhan vastaanottajaltakin löytyy Skype ladattuna. Olen siirtynyt käyttämään skypeä nykyisin puhelimen välityksellä, koska minulla on iPhone. Ulkomaille soitettaessa video/normipuhelut tahtovat ikävä kyllä pätkiä vähän väliä, mutta mitäs pienistä ;)

Hyödyllinen ohjelma silti, suosittelisin ehkä ennemminkin videopuheluiden käyttämiseen tai viestittelyyn toisen skypeä käyttävän puhelimenomistajan kanssa.

-Tiuku

Vierailija
5/5 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. AP, jolle nämä jutut on väännettävä rautalangasta :-)