Mitä mieltä olet tästä kodista:
Kommentit (30)
Muuten näyttää kivalta ja sopii rintamamiestalon sisustukseksi hyvin. Mekin olemme hiljattain muuttaneet 100 vuotta vanhaan taloon (ei rintamamies mutta saman tyyppinen) ja tuosta sai ihan hyviä ideoita.
Omannäköisensä. Olohuone oli jotenkin ihanan raikas, vaikken itse varmaan ikinä sisustaisi noin. Tosi kodikkaan näköistä, paikoin ehkä liikaa tavaraa. VIihtyisin, muistuttaa lapsuudenkotiani.
Ei mun tyylistä kuitenkaan. Pidän paljon pelkistetymmästä, enkä tuollaisesta romanttisesta yhtään, omassa kodissani siis. Tuolla pn liikaa tavaraa mun makuuni ja siivousintooni mitoitettuna. Mutta oikein nättiä on!
Miinusta:
Hirveät, räikeät tapetit. Hallitsevat liikaa tilaa.
Korkakiiltoiset kaapistot ovat nyt in, mutta eivät tyylillisesti sovi mitenkään tuohon asunnon henkeen!
Liian paljon tungettu joka paikka täyteen tavaraa ja huonekalua. Mikään ei erotu, ja huonekaluilla ja huoneilla ei ole tilaa "hengittää". Avaruus puuttuu.
Tv:tä ei laittaisi keittiöön. Perhe ei siis keskustele yhdessä kun syödään, vaan kaikki istuvat ja tuijottavat tv-ruutua... Masentavaa.
Plussaa:
Värivalinnat kivoja (poislukien tapetit). Yksi pääväri selkeästi, ja sitten tehostevärejä. Raikkaat värit. Huonekalut sinällänsä kivoja, ja siistikuntoisia.
Asunnossa on potentiaalia! Kun vain noi karseat tapetit saisi pois, ja puolet tavaroista/krääsästä pois.
ja kivoja sisustusideoita. Yleisilme oli osittain hieman levoton, ehkä liikaa pientä sälää ja liikaa pienellä kuviolla koristeltua tapettia pinnoissa. Vähempi määrä talitinttejä ja ruusuköynnöksiä riittäisi ;)
Isot linjat kuten keittiön kaapit aika perustyyliä, mutta pikkujutuilla saatu kivaa maustetta mukaan sisustukseen.
Kirpparilöytöjen kunnostaminen on mukavaa ja olen itsekin DYI-henkinen. Siitä plussaa.
Miinusta:
Hirveät, räikeät tapetit. Hallitsevat liikaa tilaa.
Korkakiiltoiset kaapistot ovat nyt in, mutta eivät tyylillisesti sovi mitenkään tuohon asunnon henkeen!
Liian paljon tungettu joka paikka täyteen tavaraa ja huonekalua. Mikään ei erotu, ja huonekaluilla ja huoneilla ei ole tilaa "hengittää". Avaruus puuttuu.
Tv:tä ei laittaisi keittiöön. Perhe ei siis keskustele yhdessä kun syödään, vaan kaikki istuvat ja tuijottavat tv-ruutua... Masentavaa.
Plussaa:
Värivalinnat kivoja (poislukien tapetit). Yksi pääväri selkeästi, ja sitten tehostevärejä. Raikkaat värit. Huonekalut sinällänsä kivoja, ja siistikuntoisia.
Asunnossa on potentiaalia! Kun vain noi karseat tapetit saisi pois, ja puolet tavaroista/krääsästä pois.
Muuten olen tämän kirjoittajan kanssa samaa mieltä.
.. tuntisin oloni paljon kotoisemmaksi kuin nyt niin trendikkäässä "sairaalaympäristössä". Viihtyisää ja söpöä on.
Omaan makuuni tuolla on kuitenkin liikaa sälää. Inhoan pölyä, ja kaikki ylimääräinen tasoilla ja lattioilla lisää sitä.
Minäkään en myöskään tajua noita keittiön kaapistoja. Kontrasti voi olla hyväkin juttu, mutta tämä on sitä huonolla tavalla. Jos on kerran laitettu uusiksi, miksei ole voitu valita jotain tyyliin sopivampaa? Jotain kaunista.
mutta seinille laitetetut hyllyt, taulut ja tavarat hukkuvat tapettien kuvioihin. Kaikkea on pikkusen liikaa, esim. sohvalla taisi olla peräiti neljän eri värisiä tyynyjä! Tämä tavaramäärä vaatiii yksiväriset seinät ja tapetteja korkeintaan tehosteena esim. yhdellä seinällä - ja ei mitään hyllyjä tai tavaraa sille seinälle. Talossa on myös huonekaluja, jotka eivät ole välttämättä mukavia istua.
vai oliko tuolla ihan järjettömän lihava pinseri? Voi koiraparkaa. Toivottavasti oli tiineenä oleva narttu...
ei tosin ole nämä valkoista valkoisella -koditkaan. Omalla tavallaan todella viehättävä ja kodikas ja tyylikäskin kuitenkin. Pikkusälääkään ei minusta ollut niin paljon kuin tämän ketjun jutuista päättelin, useimmilla kun on kirjoja, lehtiä, koriste-esineitä, leluja yms. esillä eikä siivottuna jonnekin kaappiin kuten useimmissa sisustusblogeissa tuntuu nykyään olevan.
Ainoa asia joka negatiivisesti pisti silmään oli ne monet pöytälamput keittiössä, niitä en tajunnut ollenkaan.
samaa mieltä nuo kiiltävät kaapit eivät sopineet yhtään sinne keittiöön.
Lisäksi tavaraa oli liikaa. Ja oliko ne sohvat ikeasta, ei nekään sopinut sinne, valitettavasti.
Oli uutta, vanhaa, romanttista, modernia yms. Joku selkeämpi linja olisi pitänyt ottaa.
Ja osa tauluista oli huomattavan rumia. Ja miksi ihmeessä se yksi taulu oli telkkarin päällä.
Telkkari keittiössä on ihan turha, varsinkin tuossa paikassa, mitä ihmeen järkeä.
Olohuoneen lampun hökötys on hirveä. Sitten se olohuoneen kello oli joku muovinen halpiskello, kamala. Kynttilänjalat lattialla, what?
Liikaa tavaraa, varmasti siellä oli kivojakin juttuja, mutta nyt ne vaan hukkuu sinne tavaran paljouteen.
Ei ollut siis minun mieleeni.
kivasti.
Mutta pikkuisen tuli semmoinen olo, että noista perintökalusteista ja tauluista on tullut jo vähän riesa, kun kaikille on pitänyt löytää paikka. Talon omistajan lapset saavat sitten kaikki perinnöksi ja heille siirtyy "suvun kalusteista" riesa.
Pelkään nimittäin itsekin, että kun mieheni vanhemmat kuolevat, niin meidän talo ympätään täyteen perintöhuonekaluja. Jokainen nurkka joka on vapaana, niin sinne ilmestyy "ihana pikku pöytä" :)
Kodikasta, naisellista, romanttista, kivoja huonekaluja ja esineitä, vanhaa ja uutta, sopivasti persoonallista. Erilaisia tapetteja (tms. kuvioita) ja pikkukamaa minun makuuni hieman liikaa. Oma tyylini on astetta pelkistetympi, mutta talon omistaja / sisustaja saa olla ylpeä luomuksestaan.
romanttisesta sisustuksesta, mutta minusta tuo on sen tyylin sisällä tosi kiva ja tyylikäs.
en pitänyt yhtään niistä pöytälampuista keittiössä. Ja noita kauheita lamppuja oli näköjään ripoteltu muuallekin asuntoon.
Kaikista eniten kuitenkin häiritsi Lenin huomattava ylipaino. Leni laihikselle!
Muuten häiritsee tuo käsittämätön roinan määrä. Ihan suoraan jostain hamstrausohjelmasta.
Jos tuolta veisi yhden roskalavallisen pienesineitä ja muuta romua pois, jäisi jäljelle kiva talo vaikka kesäasunnoksi!
Onhan siellä jotain kivoja ideoita. Mun makuuni hieman liian romanttinen(aika paljon kukkakuvioita) ja liikaa pikkusälää. Kivoja huonekaluja bongasin.
Mutta sitä mä mietin, et onks korkeakiiltoiset keittiönkaapit nyt niin romanttiset sit. Mä laittasisin vanhemman tyyliset keittiön kaapit(tähän auttais siis jo maalin vaihto vähemmän kiiltävään) ja muuta kämppää vähän modernisoisin.
Ei se kyllä 50-luvun tyyliä oikein ollut vaikka talo siltä ajalta onkin.