Pitääkö/haluatko koko ajan ja aina tietää missä puolisosi on?
Esim. mies on kolaamassa pihamaata ja huomaat jossain vaiheessa että auto ja mies ovat tiessään?
Oletko että: Ok, mies on mennyt jonnekin vai otatko heti puhelimella yhteyden tyyliin, missä olet?
Kommentit (14)
En tiedä, enkä haluakaan. Ex-miehen kyttäys oli niin ahdistavaa, että halusin itsenäisen ja hyvällä itsetunnolla varustetun miehen, jolle riittää suurinpiirtein sovitut kotiintuloajat.
On reissuhommissa ja en tiedä edes missäpäin maata ja maa ei ole Suomi.
On vähintään viikon poissa, joskus kauemmin. Ei soitella edes joka pv.
Se nyt vaan on meidän tapa. Ihan normaalia meillä.
Todennäköisesti kuitenkin on kertonut minulle matkasuunnitelmansa ennen lähtöään, mutta unohdan ihan samantien.
minusta kummallakaan vanhemmista ei ole lupa olettaa, että toinen vahtii lapsia molempien puolesta, vaan siitä pitää sopia. Mieheni ei tätä tajua. Hän ei kysy, sopiiko minulle, että hän lähtee jonnekin. Hän vain lähtee ja on epämääräisen ajan. Olen alkanut ottaa palkkaa noista lapsenvahtitunneista :)
jos on pihalla kolaamassa, ei tietenkään lähtisi autolla mihinkään ennenkuin huikkaisi että menee käymään vaikka kaupalla/kaverilla tms.
Samoin minä sanon aina mihin menen. Olis ihan hullua että yhtäkkiä nousisin vain sohvalta ja lähtisin jonnekkin sanomatta mitään :D
Meillä tähän ei liity mitään kontrollointia tms. Tämä on vaan aina ollut tapana, jo yli 10 vuotta että ilmoitellaan missä ollaan ja minne mennään ja koska tullaan. meillä on yhteinen elämä ja toisen tekemiset ja menemiset on kiva tietää ja ottaa huomioon että tietää vaikka kuka on lasten kanssa kotona, vie harrastuksiin tms.
Ja kyllä, jos olis kolaamasta lähtenyt ajamaan autolla sanomatta mitään niin soittaisin että mihin sä meet?
Ja useimmiten nuo maat ovat eri mantereella, on aikaeroa ym... en siis todellakaan ole perillä hänen liikkeistään jatkuvasti.
Jos hän tekisi ap:n kuvauksen kaltaisen liikkeen sitten kotona ollessaan, ihmettelisin kyllä. Mutta malttaisin kyllä hyvinkin puolisen tuntia ennen kuin alkaisin soitella perään :)
että lähtisi sanomatta minne menee. Me aina ilmoitetaan toiselle menoistamme, tiedetään suunnilleen aina missä toinen on.
Mutta ei mun tidellakaan tarvii tietää missä hän milloinkin on. Enkä tiedäkään.
Maatilalla asutaan ja mies useinkin lähtee ilmoittamatta hakemaan jos jotain Agrista.
ja haluan tietää, että osaan huolestua jos jotain on sattunut. Tiettyinä kellonaikoina mies on yleensä aina kotona, ja jos ei joskus olekaan, soitan kyllä perään. Se kyllä ärsyttää että mies joskus lähtee niin että ei sano mihin on menossa, olettaa vaan että minä olen lasten kanssa kotona.
ilmaista jotenkin puolisolle jos on menossa johonkin, vaikka huikata oven raosta "käyn kiskalla" jos ei muuta.
Olen helposti huolestuvaa sorttia, esim eilen miehen piti olla puoli 5 kotona, viiden jälkeen soittelin jo missä hän on... Pelkään aina, että jotain on sattunut. Vähän vainoharhaista, mutta ei voi mitään :D
Ja haluan välillä itsekin mennä vaikkapa shoppailemaan ja mennä extempore jonkun tutun luona käymään ilman erillisilmoitus miehelle.... Käytännössä mies kertoo lähes aina jos lähtee jonnekin ja jos on työmatkalla niin soittaa illalla, ja minäkin toki sanon jos jonnekin lähden.
Eli emme kyttää tai kysele, joskus saatan soittaa että missä oot, kun mies on pitkään töissä ja haluan alkaa tehdä ruokaa tms..
suurinpiirtein missä mies on. Jos hän on töissä tai tapaamassa kavereitaan tai sanoo menevänsä "asioille" tämä on tietenkin ihan riittävä tarkkuus. Sama toimii myös omalla kohdallani. Yleensä sovitaan kuitenkin joku aika, jolloin tullaan kotiin tai ainakin soitetaan aikataulusta tarkemmin. Jos jompikumpi on työmatkalla, saatamme soittaa vain esim. joka toinen päivä. Jos olisi lapsia, soittaisimme varmaan useammin.
Pitäisin silti outona, jos jompikumpi yhtäkkiä koti-illan aikana menisi ovesta ulos, hyppäisi auton rattiin ja ajaisi pois sanomatta mitään toiselle. Vähän turhan kaurismäkeläistä.
Tuo viimeinen lause. Toinen jäisi tuijottamaan seinään ja toinen ajelisi päämäärättömästi vaikka konttisatamaan ja palaisi muutaman tunnin kuluttua sanomatta sanaakaan. Sitten taas tuijotettaisiin eri suuntiin hämärässä huoneessa.