Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lähetätte pienemmät sisarukset mukaan isomman kanssa kaverille?

Vierailija
13.01.2013 |

Olen tätä ihmetellyt. Lapsellani (9 vuotta) on eräs ystävä, jota hän kutsuu aina välilä luokseen. Samalla tulee AINA eskari-ikäinen pikkusisarus, joka on itse asiassa aika vaikea tapaus. Mikä saa aikuiset olettamaan, että jos isompi lapsi kutsutaan, pienempi voi tulla mukaan?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on paketti, jos haluat lapsellesi seuraa molemmat tulee tai kumpikaan ei tule.

Meille tulee vaan isompi, se pienempi jää kotiinsa.

Vierailija
22/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään laittaa pienempää isosiskon mukaan kylästelemään, ettei vaan tulis paha mieli. Silloin tehdään pienemmän kanssa jotain kahdestaan, joka on lapsesta varmasti yhtä mukavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei toistu, koska lapseni saa sanoa ettei käy. Meille on muutenkin ikäraja 8v. En ala hoitajaksi kenenkään lapselle. Kerran ollut sisarus kylässä ja ketkään muut eivät ole edes yrittäneet tuollaista.

Vierailija
24/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on paketti, jos haluat lapsellesi seuraa molemmat tulee tai kumpikaan ei tule.

Näin saadaan aikaan ihmisiä jotka ei halua aikuisina olla toistensa kanssa tekemisissä kuin korkeintaan sukulaisten hautajaisissa.

Vierailija
25/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että laittaisin kaikki aina mukaan kun joku lapsista kutsutaan kylään ... :D

Laitatteko myös YÖKYLÄÄN koko remmin kun yksi kutsutaan... mmmm... hih...

Vierailija
26/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli Linnanmäelle, uimahalliin, leffaan ja se joka pyytää niin maksaa viulut, eikö ole ihanaa :)

Meillä yksi kaveri jonka mielestä se joka pyytää mukaan niin maksaa myös mukaan pyydetyn viulut...

Huhuu... onko ketään kotona...

Vierailija
27/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestiko te ajattelette noin?? Mun lapsuudessa ei ollut ikinä tollasta, enkä ole ikin ajatellut omien lasten kohdalla noin! Kummallakin omat kaverit, sehän ois kauheeta jos meidän 9v tytön pitäs aina ottaa mukaan 6v pikkuveli kaverilleen! Niillähän on ihan eri jutut ja eri maailmat!

Sairasta tommonen "tasapuolisuuden" tavoitteleminen.

Vierailija
28/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon ja hänellä on kyllä 3 lasta

Nyt kun sä tuon noin sanot, minäkin teen täsmälleen saman havainnon! Liekö sattumaa, mutta ihan uskomattoman hyvin osuu kohdalle!

jokainen tuntemani esikoinen, joka on joutunut huolehtimaan pienemmästä ja raahaamaan tämän mukaansa mm. kylään, on vapaaehtoisesti lapseton!

Vierailija
29/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetan näin niille kutsujille suvaitsevaisuutta ja muiden huomioon ottamista. Aika moni ihmettelee, miksei isompi pääse kavereilleen, mutta lapsi itse kokee ihan normaaliksi sen, että pikkusisarustakin tulee ajatella. Ja sama toisinpäin. Tulkoot meille leikkimään ne, jotka ei hyväksy sisaruksia.

paskat ! laiska akka olet, tajuat että saat ilmaisen lapsenvahdin, kun ajat kummatkin lapset pois kotoa. Häpeä ! Niin esikoisesikin sua häpee.

Vierailija
30/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotias saa olla kavereiden kanssa vain jos ottaa pikkusiskon (5-v) mukaan. Pikkusiskon ikäisellä ei vielä kavereita pyöri hakemassa leikkimään, ja isompi ei saa kavereilta hetken rauhaa. Toisaalta hän kulkee porukassa, jossa parilla muullakin on joskus 5-6-vuotias pikkusisarus mukana.

Pienempää en kyllä päästä kavereiden luokse sisälle ja muutenkin olen tarkka siitä, missä saa leikkiä. Oma piha on ok, joskus valoisalla aikaa annan luvan mennä läheiselle leikkikentälle ja käyn välillä tsekkaamassa tilanteen.

Mutta siis kyllä tuo isompi saa kulkea paljon yksinäänkin kavereiden kanssa.

Vierailija
31/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai se esikoinekin haluaa omaa aikaa eikä aina sitä pikkusisarta mukaan? Meillekin aina yksi tytön kaveri tulee ja pikkuveli aina mukana ja on niin pieni, että pitää vahtia ja näitä tyttöjä ei enää. Koen aika rasittavina nämä kyläilyt kun oma jo niin iso ettei tarvi vahtia...

Vierailija
32/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosisko ei päässyt kenekään synttäreille ellei kolme vuotta nuorempi sisko päässyt mukaan. Vähän päästä ei tullut synttärikutsuja ja tuttuni on ihmeissään - ihan aikuisten oikeesti ihmettelee miksi hänen lapsiaan dissataan... Kyseli minulta että annanko tosiaan lapsen mennä yksistään kaverisynttäreille

Vierailija
33/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä laitan 5 vuotiaan sisaruksen mukaan kun kaksi isompaa kutsutaan jonnekkin tuttuun paikkaan ulkoilemaan. Mutta kysyn kyllä luvan ja tuo meidän 5v on rauhallinen ja kulkee hyvin mukana pihaleikeissä.

Tällöin saamme joskus hetken vanhempien keskeistä aikaa mutta vielä suurempi syy on että jos tuo 5 v jää kotiin niin me vanhemmat joudutaan ulos lapsen kaveriksi kun tavallisesti on sisarusten kanssa ulkona. Toki on välillä meidänkin kanssa ja varsinkin jos meillä on ulkona sopivia töitä joihin voi pienimmänkin ottaa mukaan.

Sitäpaitsi kun isommilla on kavereita niin usein juuri ulkoleikeissä tuo 5 v menee sujuvasti mukana. Joskus jätän sisään ettei aina olisi "riesana" mutta silloin saatta kylässä olevat naapurin isommat pojat tulla kysymään jos tämä nuorinkin tulisi kun tarvittaisiin leikkiin mukaan.

Vierailija
34/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sillä vanhemmallakin lapsella on oikeus omiin leikkeihin ja kavereihin.

Se on aikuisen kyvyttömyyttä, kun lykätään isomman sisaruksen harteille. Ei viitsitä tehdä itse lapsen kanssa ja sittenhän se kyllästyy.

Miksei eskari-ikäisellä ole jo omiakin kavereita, joilla vierailla ja päinvastoin.

Vierailija
35/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi edes kysyt ? tokihan laitan oman 13v tyttären mukana hänen kaverilleen 5, 7, 12, 15 ja 18v sisarukset. Muutoinhan heille saattaisi tulla paha mieli.

MUTTA toisinaan hellyn ja annan isänäällekin luvan mennä joukon jatkoksi. Hän kun tuppaa välillä valittamaan että suurperheen isukki kun ei koskaan pääse mihinkään.

Samoin toki vaadin että ihmiset ostavat muillekin kuin päivänsankarille lahjan. Tiedättehän että muutoin muille tulee paha mieli kun eivät saa lahjaa vaan päviänsankari nostetaan muiden yläpuolelle !

Yksi hyvä vinkki : kannattaa ostaa mahd. tarkka keittiövaaka. Kun jaatte jäätelöä tms. niin sillä saa joka lapsukaiselle milligramman tarkkuudella samankokoiset annokset.

T: oikeasti suurperheen äiti ;)))

Vierailija
36/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä ei ole kutsuttu ja sitäpaitsi teette isommalle karhunpalveluksen; jokainen tuntemani esikoinen, joka on joutunut huolehtimaan pienemmästä ja raahaamaan tämän mukaansa mm. kylään, on vapaaehtoisesti lapseton! Syynä nimenomaan tuo, että ihan tarpeeksi saivat hoitaa ja huolehtia pienemmästä/pienemmistä silloin kun olivat itsekin vasta lapsia.

Mä jouduin ottamaan veljeni joka paikkaan mukaan pentuna, siis ihan joka paikkaan. Ja kun me oltiin tyttölauma ja tolla oli toi POIKA mukana.. Vanhemmiten ei se velikään enää nauttinut, että me alettiin sopia omia kikkakolmosia, livettiin omille teille ja sovittiin aika missä tavataan, että mennään yhdessä kotiin. Ei koskaan jääty kiinni.

Mä olin aikuisena kauan lapsivastainen, olin tehnyt päätöksen, ettei lapsia mulle ikinä! Sitten vaan tuli semmoinen mies vastaan, jonka kanssa oltiin yhdessä seitsemän vuotta ja mietiskeltiin, että mitäs nyt tapahtuu.. mies alkoi puhua lapsista ja mä pikku hiljaa lämpeni ajatukselle. eli kaksi ihanaa koululaista nyt tuossa. en vaihtais pois. :)

Vierailija
37/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jos kutsun jonkun mukaan, maksan myös hänen kulunsa.

Tämä myös ystäväpiirissä normi tapa.

Jos lapsi menee kavereidensa perheiden mukana, tietysti laitan rahat mukana, jos siis tämä perhe ei meidän tuttavaperhe.

Joskus rahat tulee takaisin.

Vierailija
38/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sen vähintään yhtä paljon vanhemman sisaren pitää aina roikkua mukana joka paikassa.

Vierailija
39/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne myös naimisiin saman miehen kanssa????????

No johan oli komentti ..

Vierailija
40/62 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis myös ne 5 muuta sisarusta jotka kulkevat mukana... esim. Huimalaan maksaa yksi lapsi 16e

ja ruuat päälle niin n. 30e / lärvä , äkkiä laskettuna 7x30 = 210e No, jos sen kerran saa takaisin niin....

Tai linnanmäki , ranneke... hintaa... kertaa ... ja ruat päälle... juu... :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän