Koira nielaisi eilen aika ison palan luuta. Milloin pitää huolestua ellei tule itse ulos
Oli sellainen pingispallon kokoinen mötikkä, hieman teräväkin yhdestä kulmasta. On aina syönyt nätisti, nyt hotkaisi kokonaisena :(
Vai voiko se sulaa mahassa kokonaan?
Kommentit (11)
Eihän sillä muuten mitään väliä ole!
Eihän sillä muuten mitään väliä ole!
Lisään vielä että aika pieni koira kyseessä :(
Jos maha turpoaa ja koira on kipuinen, kannattaa viedä eläinlääkäriin. Olen seurannut yhtä suolitukostapausta lähemmin, ja oireet oli juuri tuo mahan turpoaminen palloksi ja kipu. Muistaakseni joku öljy voi auttaa tavaraa liikkumaan suolessa paremmin. Varmaan semmoista öljyä löytää apteekista jos kyselee.
Jos maha turpoaa ja koira on kipuinen, kannattaa viedä eläinlääkäriin. Olen seurannut yhtä suolitukostapausta lähemmin, ja oireet oli juuri tuo mahan turpoaminen palloksi ja kipu. Muistaakseni joku öljy voi auttaa tavaraa liikkumaan suolessa paremmin. Varmaan semmoista öljyä löytää apteekista jos kyselee.
Oireita alkaisi varmaan nyt jo ilmetä, jos jotain on jäänyt jumiin.
kultainennoutaja nielas pallon ja se tuli 3 vkon päästä vasta ulos! Oli muovautunut pötkylän malliseks.
Vierailija kirjoitti:
vastaisuudessa jos koira nielee jotain sopimatonta,niin kannattaa tunkea koiran kurkkuun suolapallo(käsien välissä pyörität hienoa ruokasuolaa palloksi)
Sillon koiran pitäisi oksentaa nielty esine pois.Mun ranskiksenpentu nieli kerran 2 persikankivea ja tää niksi auttoi.
Vanhentunut neuvo!
SUOLAA EI SUOSITELLA oksennuttamiseen suolamyrkytysriskin takia. Eli jos koira ei oksennakaan suolaa ulos!
Sen sijaan 3% vetyperoksidi, jota saa apteekista, on turvallinen aine oksennuttamiseen.
Suolaa saa käyttää jos vetyperoksidia ei ole saatavilla, esim. ollaan juhannuksen vietossa jossain hornan tuutissa eikä päivystävää apteekkia ole lähimailla. Oksetus pitää vaan osata tehdä kerralla oikein, sitä ei saa toistaa tai sitten tulee suolamyrkytys. Oksetusta voi yrittää aika kauan vierasesineen syönnin jälkeen, eli jos koira vaikka illalla syö lelun niin vielä seuraavana aamuna voi ajella apteekkiin ostamaan vetyperoksidia ja oksettaa.
Vetyperoksidilla on lyhyt säilyvyysaika, joten on ihan ymmärrettävää jos ei sitä löydy kaikilta ensiaputarvikkeista.
Noin isoa palaa ei kannata oksennuttaa sehän tukehtuu siihen 😱
Vierailija kirjoitti:
Noin isoa palaa ei kannata oksennuttaa sehän tukehtuu siihen 😱
Jos se on mahtunut menemään alas, mahtuu se tulemaan ylöskin. Pingispallon kokoinen pala on aika pieni isolle koiralle.
vastaisuudessa jos koira nielee jotain sopimatonta,niin kannattaa tunkea koiran kurkkuun suolapallo(käsien välissä pyörität hienoa ruokasuolaa palloksi)
Sillon koiran pitäisi oksentaa nielty esine pois.Mun ranskiksenpentu nieli kerran 2 persikankivea ja tää niksi auttoi.