Mieheni ei usko, että oikein käytetty ehkäisy voi pettää.
Hän on vakaasti sitä mieltä, että e-pillerit ja kondomi oikein käytettynä eivät petä. Jos kortsu on rikki, sitä ei ole käytetty oikein (=on vanha tai tahallaan hajotettu esim. hampailla avaamalla). Samoin jos pillerit on otettu kellontarkasti, on raskaaksi tuleminen mahdotonta. Kierukan pettämisen ymmärtää, samoin sterilisaation.
Mies uskoo, että ne, jotka väittävät pillerien pettäneen, eivät vain ole ottaneet niitä oikein. Että nämä naiset eivät vain kehtaa myöntää omaa virhettään.
Kyselin mieheltä, että mites sitten, kun mikään ehkäisy ei ole 100% varma. Tämä kuulemma johtuu juuri näistä väärinkäyttötapauksista, sen takia täytyy merkitä ehkäisyteho esim. 99-prosenttiseksi.
Mitä mieltä? Itse uskon kyllä, että pillerit voivat pettää. Mitä syytä kellään olisi esim. netissä anonyyminä väittää ottaneensa pillerit oikein ja silti raskautuneensa?
Kommentit (15)
vaikka sitä ei voi kukaan manipuloida. Ei sterilisaatiokaan ole täydellisen varma ehkäisymenetelmä. Mitä mies näihin tähän sanoo?
täysin samaa mieltä miehesi kanssa.
Kondomeissa voi olla valmistusvirhe ja e-pillerit eivät vain kaikilla tehoa. Myös oksennustauti e-pillerin oton jälkeen voi laskea tehoa.
Olen ottanut pillerit kellontarkasti joka päivä, nyt kamalat raskausoireet.. Huomenna testaan.
Oikeasti vain selibaatti tai kohdun poisto ovat 100%.
Muut ehkäisyt eivät ole oikein käytettyinäkään.
Aina se mahdollisuus on.
Hän on vakaasti sitä mieltä, että e-pillerit ja kondomi oikein käytettynä eivät petä. Jos kortsu on rikki, sitä ei ole käytetty oikein (=on vanha tai tahallaan hajotettu esim. hampailla avaamalla). Samoin jos pillerit on otettu kellontarkasti, on raskaaksi tuleminen mahdotonta. Kierukan pettämisen ymmärtää, samoin sterilisaation.
Mies uskoo, että ne, jotka väittävät pillerien pettäneen, eivät vain ole ottaneet niitä oikein. Että nämä naiset eivät vain kehtaa myöntää omaa virhettään.
Kyselin mieheltä, että mites sitten, kun mikään ehkäisy ei ole 100% varma. Tämä kuulemma johtuu juuri näistä väärinkäyttötapauksista, sen takia täytyy merkitä ehkäisyteho esim. 99-prosenttiseksi.
Mitä mieltä? Itse uskon kyllä, että pillerit voivat pettää. Mitä syytä kellään olisi esim. netissä anonyyminä väittää ottaneensa pillerit oikein ja silti raskautuneensa?
Yleensä kyllä virhe on käyttäjässä. Pillerit pitää ottaa ohjeiden mukaan. Yleensä juuri niistä lipsuminen on syynä raskauteen. Ne voivat pettää vaikka ottaisi ne oikein, mutta todella todella harvinaista.
Kondomi ei petä. Jos se on oikein käytetty niin se ei petä ellei se ole maanantai kappale. Mutta silloinhan mennään heti hakemaan jälkiehkäisypilleri.
Mutta näitä pitäisi käyttää aina samaan aikaan. Pillereitä ja kondomia jos lapsia ei halua
Kondomeissa voi olla valmistusvirhe ja e-pillerit eivät vain kaikilla tehoa. Myös oksennustauti e-pillerin oton jälkeen voi laskea tehoa.
sitten ei pidä harrastaa seksiä jos on oksentanut.
niistä ehkäisyä OIKEIN käyttäneistä. Ne väärinkäyttäneet on ihan oma tilastonsa.
Eli miehesi tosiaan on väärässä, ehkäisy voi pettää vaikka sitä käyttäisi 100% oikein. Ihmisen keho ei ole kone, joka aina toimisi samalla tavalla.
paitsi tietty liuskan vaihdon aikaan joka kolmas kuukausi.
Silti tulin raskaaksi.
Minulla soi hälyytys joka päivä samaan aikaan ja saman tien otin pillerin, kun mahdollista. Joten aika eroa max 3 minuuttia.
tai sterilisaatio voi pettää, mutta muut eivät?
Olen käyttänyt 24 vuotta pillereitä, raskaustestejä tänä aikana puhdas 0. Koskaan ei ole tarvinnut edes epäillä että ehkäisy olisi pettänyt.
voi vaikuttaa mm
- ylipaino
- maksan keskivertoa tehokkaampi toiminta (synnynnäinen ominaisuus)
- imeytymishäiriöt (joista ei välttämättä ole itse tietoinen)
Mikään ehkäisymenetelmä ei ole sataprosenttisen varma. Tietenkin voi olla, että ap:n mies tietää nämä asiat paremmin kuin asiantuntijat, lääkärit, lääkkeiden kehittelijät ja testaajat ja ne noin miljardi naista jotka pillereitä jossain vaiheessa elämäänsä syövät.
sitten ei pidä harrastaa seksiä jos on oksentanut.
entäs ripuli? Jos on vähän löysällä monta kertaa kuussa ? Riittääkö se miehelle syyksi, ettei voi käyttää pilsuja?
tai sterilisaatio voi pettää, mutta muut eivät?
Nainen voi tulla raskaaksi, vaikka hormonikierukka on oikein paikoillaan. Miksi sitten ei suun kautta otettavien hormonien aikana?
sä taidat harkita ehkäisyn poisjättämistä salaa mieheltä? Älä tee sitä.