Mikä 6v tyttöäni
vaivaa? Ennen reipas ja seurallinen lapsi on alkanut itkeskelemään, ja jumittumaan kotiin. Päiväkotiin meno on vaikeaa, ja välillä kavereidenkin luokse meno. Perustelee tätä sillä, että tulee äitiä ikävä. Ei ole viitteitä kiusaamisesta ym. Olen aivan ymmälläni. Äskenkin vatkasi naapurin kaverin luo menoa pitkään, ja lopulta jäi kotiin. Ulos lähtee mielellään omaan pihaan kavereineen. Muutos on suuri entiseen, vuielä hetki sitten sai pidellä kotona, kun jatkuvasti9 oli menossa johonkin.
Kommentit (4)
Hei taas!
Laitoin just väärän nettiosoitteen. Nyt oikea nettiosoite: http://www.meidanperhe.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/113787/6_vuott…
Loppuu kun menee kouluun.
Meillä on ollut kaikilla tuo, kouluun meno pelottaa, kaverit tulevat vaihtumaan, kasvaminen pelottaa. Anna olla kotona ja tehdä turvallisia pesiä sohvalle. Muista tähdentää hänen pienuuttaan, älä mainitse ikinä että olet jo noin iso plaa plaa.
Tyttäreni saa päättää itse että haluaako hän mennä mummilaan yöksi. Mutta tyttäreni vietti nykyään mieluummin minun kanssani kotona. Onneksi tyttäreni suostui mennä harrastukseen isän kanssa ilman minua. Tyttäreni pelkäsi eniten päiväunen aikana, jos hoitaja nukkui,eikä äiti voi hakea tyttärtäni.Hauska hänen mielikuvitus laukkasi.
Minuakin jännittää miten hän pärjää koulussa tänä syksynä. Koulumaailmassa on paljon muuttunut. Minua pelottaa myös.Toivotaan kaikki sujuu hyvin syksyllä.
Hei! Tyttärelläni on nyt sama ongelma kun teidän tyttärenne. Tyttäreni on myös 6 v. Sain selville netin kautta että tyttärelläni taitaa olla eroahdistusvaihe menossa kun kovasti välillä ikävöi äitiä ja eikä aina halua mennä päiväkotiin tai muualle esim. yöksi mummilaan, jos joutuu olemaan erossa äidistä. Ei taida olla huolestuttava tilanne. Eroahdistus alkoi noin kuukauden sitten ja kuulemma voi kestää ainakin muutamia kuukausia tai puoleen vuoteen asti. Minun on vain tehtävä tyttärelleni siis olla kärsivällinen, antaa riittävästi rakkautta, keskustella pelosta ja tukea. :)
Kopioin nettiosoitteen netistä, jossa äidit kertoivat samoista kokemuksista. Voit lukea sitä enemmän ja saat vertatuen. :) http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1761677/mika_6v_tytt…