Uusperheelliset, kutsutteko yhteisen lapsenne synttäreille hänen sisaruksiaan aiemmista liitoista?
En ollut aiemmin ajatellut, että joku voisi olla kutsumatta, mutta nyt tämä on sitten todistettu omalla kohdalla todeksi.
Lasteni isällä on uuden vaimonsa kanssa lapsi, joka täyttää maanantaina yksi vuotta. Vaimollaan on edellisestä liitosta tytär, joka asuu heidän kanssaan ja minun lapseni minun kanssani.
Sunnuntaina aikovat siis juhlia synttäreitä, mutta minun lapseni ovat täällä kotonaan ja vaimon tytär isällään. Soitin ja kysyinkin juhlista, mutta eivät kuulemma kutsu lapsiani, sillä juhlivat sitten seuraavana viikonloppuna pojan kymppisynttäreitä isällä.
Onko tällainen käytäntö yleistäkin ja minä vain ihmettelen kun lapset olisivat innokkaina menossa pikkusisarensa synttäreille?
Kommentit (12)
Miehen poikapuoli aina synttäreille.Eli biologisesti miehen ex-vaimon poika, joka syntyi ex-vaimon ensimmäisessä avioliitossa. Meillä kaikkia kutsutaan siskoiksi ja veljiksi.
Jos lapsella ei ole isäviikonloppu, ei mene synttäreille. Matkaa on 150 km suuntaansa, en lähde viemään, odottelemaan sitten jossain paria tuntia ja taas kuljettamaan kotiin.
Jos lapsella ei ole isäviikonloppu, ei mene synttäreille. Matkaa on 150 km suuntaansa, en lähde viemään, odottelemaan sitten jossain paria tuntia ja taas kuljettamaan kotiin.
Joten aika outoa olisi, jos ei kutsuttaisi.
Mielelläni kutsuisin mutta luulen etteivät tule. Sieltäpäin ei ole tullut koskaan yhtään kutsua, ei rippijuhliin edes ym. Äiti on hankala.
jos asuisivat lähempänä. Nyt välimatkaa satoja kilometrejä.
ja kutsutaan edelleen, nyt sisarpuolet jo aikuisia.
niille synttäreille mennään ilman muuta, ei odoteta edes kutsua.
Ehkä me sitten ollaan huonosti käyttäytyviä, mutten mä ole edes ottanut mitään muuta vaihtoehtoa huomioon. :P
en voisi ikinä aikuisena tehdä lapsilleni vastaavaa,yrittäisin päinvastoin tukea sisaruutta kaikin mahdollisin tavoin.
Harva haluaa olla tekemisissä puolisisarusten kanssa. Ne eivät kuulu perheeseen.
miksi sinun lapset pitäisi kutsua niille 1-v synttäreille? Siksikö, että sinun lapsillasi ja 1-v.lla on sama isä?
Kun sinun lapsillasi on synttärit, kutsutko tämän 1-.v:n synttäreille ja koska lapsi on pieni, sinne tulee lapsen vanhemmat myös? Ja tasapuolisuuden nimissä myös sen 1-v.n puolisisar, jolle lastesi isä = exäsi ei ole bilologinen isä, mutta joka asuu samassa taloiudessa missä lastesi puolisisar ja miehesi...
Eikö jokainen voi kutsua lastensa synttärelle ne ihmiset ja ne lapset, jotka ovat heille tärkeitä?
teillä one dessä rippijuhlat ym. elämän etapit. Kutsutko sinne exäsi koko uuden perheen? Oletko varma, että he haluavat tulla, se nainen lapsineen?
Kutsuvatko he sinun lapsiasi esim. naisen ex-liiton lapsen juhliin?
kun mieheni poika on meillä.
Ei tulis edes mieleen järjestää niitä silloin kun on äidillään, tietenkään !!!
en voisi ikinä aikuisena tehdä lapsilleni vastaavaa,yrittäisin päinvastoin tukea sisaruutta kaikin mahdollisin tavoin.