Vauva vierastaa miehen lapsia. Kiva vkl tulossa.
Vierastus pahimmillaan eikä meinaa rauhoittua kuin tissille, muuten huutaa pää punaisena. Vierastaa nyt sitten noitakin, jee :(
Kommentit (37)
Kannattaa pyytää sisaruksia käymään useimmin.
sinne omaan palatsiinsa niin ehkä hän ei perheenjäseniään kammoksuisi.
Lapset nimittäin ovat isänsä luona kodissa varmaan ihan säännöllisesti. Yleensä vauvat kun eivät vierasta kovin vieraitakaan _lapsia_, niin teillä vauva vierastaa tuttuja lapsia.
Luulen, että vauva vain vaistoaa sinun negatiivisen asenteen miehen lapsia kohtaan. Näin reagoi sinun vihaasi.
Meillä esikoinen vierasti isäänsä parin kuukauden ajan niin kovasti, että illat oli pelkkää huutoa ja minussa kiinni roikkumista. Todella herttaista ja mukavaa perhe-elämää. Tämä ajoittui jonnekin ikävälille 6-8 kk.
Ja ennen kuin kukaan sanoo mitään, niin isä oli ihan normaaleissa toimistotöissä tyyliin klo 8-16 päivittäin ja muun ajan kotona.
Varmaan äitiinsä tulleita, yhtä pahoja
Vauva vierastaa aikansa, pidä tällöin vauva lähelläsi. Vauva tottuu sisaruksiinsa ajan kanssa.
Vauva vierastaa aikansa, pidä tällöin vauva lähelläsi. Vauva tottuu sisaruksiinsa ajan kanssa.
eihän nyt kukaan selväjärkinen tuollaista keksi, että vauva vierastaisi muita lapsia. (tai ole niin käsi ettei tajua että maailmaan tosiaan mahtuu muitakin ihmisiä kuin vauva, äiti ja isä.)
Kannattaa tosiaan kysyä mieheltä mielipidettä asiaan, ilmeisesti hänellä kuitenkin on käsitystä lapsista ja vauvoista ja heidän vierastamisistaan..
eihän nyt kukaan selväjärkinen tuollaista keksi, että vauva vierastaisi muita lapsia. (tai ole niin käsi ettei tajua että maailmaan tosiaan mahtuu muitakin ihmisiä kuin vauva, äiti ja isä.)
Kannattaa tosiaan kysyä mieheltä mielipidettä asiaan, ilmeisesti hänellä kuitenkin on käsitystä lapsista ja vauvoista ja heidän vierastamisistaan..
Mistä lähtien vierastaminen on mielipideasia? Vauva on parahtanut viime viikkoina itkuun aina nähdessään jonkun vieraan ihmisen. Ei siinä auta, vaikka olisi mitä mieltä asiasta.
Viikonlopun kulusta sen verran, että lauantai ja tämä päivä menivätkin paljon paremmin. Vauva ei enää itkeskellyt, tosin viihtyi vain sylissä ja selvästi kammosi vähän meteliä (mitä on tosin kammonnut syntymästään asti, koska meillä on yleensä tosi hiljaista).
Eikä nää lapset nyt ole enää ihan lapsia, esiteinejä jo.
Ei pahalla ap, mutta aika kurja on tuo sinun ajatusmaailmasi, jos ajattelet, että miehesi lapset ovat tulleet pilaamaan _sinun vauvasi_ vklopun!
Ihan samalla tavalla miehesi on isä myös noille toisille lapsille, ja heillä on oikeus nähdä isäänsä. Kovin epäreilu olisi ajatus, että lapset eivät näkisi isäänsä niin kauaa, kun se ei sinulle/vauvallesi käy :/
miehesi lapset eivät saa tulla isänsä kotiin vauvan vierastamisen vuoksi? Ei se vauva siitä vierastamisesta rikki mene, kaikkihan tuon vaiheen käy läpi. Koeta mieluummin kaikin tavoin tukea sisarussuhteen syntymistä. Eristäminen ei sitä missään nimessä vahvista.
Jos vauva vierastaa sisaruksiaan niin missähän vika?
Onko minun vikani, että nämä lapset asuvat äidillään? Tuskin minä sentään heidän asumisistaan päätän :D Mutta säälitään vain miehen lapsia, mitä sen väliä että vauvalle on tulossa ei-niin-kiva vkl.
nyt heti niin ei tule uniherkäksi.
Minä opetin vauvani ääniin soittamalla päiväsaikaan aina radiota, laitoin nukkumaankin kun radio oli päällä.
Tästä seurasi se ettei herännyt ovikellon ääneen eikä puhelimen ääneen, eikä muihinkaan ääniin.
Ystävättäreni teki ison virheen kun opetti lapsensa nukkumaan hiljaisuudessa. Lapsi heräsi pieneenkin risahdukseen.
Elämänsä voi tehdä helpoksi tai vaikeaksi.
Mistä lähtien vierastaminen on mielipideasia? Vauva on parahtanut viime viikkoina itkuun aina nähdessään jonkun vieraan ihmisen. Ei siinä auta, vaikka olisi mitä mieltä asiasta.
Viikonlopun kulusta sen verran, että lauantai ja tämä päivä menivätkin paljon paremmin. Vauva ei enää itkeskellyt, tosin viihtyi vain sylissä ja selvästi kammosi vähän meteliä (mitä on tosin kammonnut syntymästään asti, koska meillä on yleensä tosi hiljaista).
Eikä nää lapset nyt ole enää ihan lapsia, esiteinejä jo.
ei koskaan tullut mieleen lähteä kyläpaikasta pois vauvan vierastamisen takia. Syliin ei tarvitse välttäämättä tunkea, voihan se vauva vähän kauempaa katsella mummoaan jos sylissä itkettää. Ja tuo vaihe menee väistämättä ohi, sitten on helpompaa. Suosittaisin, että et ala rajaamaan omaa, vauvan tai muidenkaan elämää luonnollisten kehitysvaiheiden takia. Rajaaminen jää helposti päälle, sitte kohta ei voi tehdä mitään kun on uhmaikä jne.
vähän erilaisia vastauksia kuin mitä odotin. Eli äitipuolen lapsi on yhtä saatanasta kuin äitipuoli itse? Kiva asenne teillä pientä vauvaa kohtaan.
En minä voi täältä vauvan kanssa mihinkään lähteä. Käytiin mummolassa ja sielläkin vierasti niin että oli pakko lähteä, mummoaan sentään tapaa pari kertaa viikossa ja silti pelkkä naaman näkeminen sai itkun aikaiseksi.
Väännetään nyt vielä rautalangasta, että ei mulla ole mitään miehen lapsia vastaan. Tuossahan ne menee enkä olisi odottanut, että vauva heitä vierastaa, vaikka olisihan se toisaalta pitänyt arvata kun vierastaa kaikkia muitakin paitsi minua ja isäänsä - ja isääkin vierasti, kun tämä oli ollut 2 päivää poissa.
Ap
- En inhoa mieheni lapsia
- En ole kieltänyt heitä tulemasta tänne. Ajattelin, että jos seuraavakin päivä eli lauantai olisi ollut aivan mahdoton, mies+lapset olisivat voineet mennä mummolaan, jossa lapset viihtyvät mainiosti.
- Lapset tulevat ensisijaisesti tapaamaan isäänsä. Ei liene niin väliä, missä tämä tapahtuu, etenkin jos paikkana on isän kodin sijaan mummola.
- Ei ole kellekään mukavaa, jos vauva huutaa koko ajan kurkku suorana.
- En lähde kotoani yhtään mihinkään, miten voisinkaan, kun se vauva edelleen vierastaa? Mummolassa käytiin joku päivä sitten ja yhtä huutoa sielläkin, piti lähteä pois.
Joko jätettäisiin vatvominen tähän?
Ap
ei koskaan tullut mieleen lähteä kyläpaikasta pois vauvan vierastamisen takia. Syliin ei tarvitse välttäämättä tunkea, voihan se vauva vähän kauempaa katsella mummoaan jos sylissä itkettää. Ja tuo vaihe menee väistämättä ohi, sitten on helpompaa. Suosittaisin, että et ala rajaamaan omaa, vauvan tai muidenkaan elämää luonnollisten kehitysvaiheiden takia. Rajaaminen jää helposti päälle, sitte kohta ei voi tehdä mitään kun on uhmaikä jne.
vähän erilaisia vastauksia kuin mitä odotin. Eli äitipuolen lapsi on yhtä saatanasta kuin äitipuoli itse? Kiva asenne teillä pientä vauvaa kohtaan.
En minä voi täältä vauvan kanssa mihinkään lähteä. Käytiin mummolassa ja sielläkin vierasti niin että oli pakko lähteä, mummoaan sentään tapaa pari kertaa viikossa ja silti pelkkä naaman näkeminen sai itkun aikaiseksi.
Väännetään nyt vielä rautalangasta, että ei mulla ole mitään miehen lapsia vastaan. Tuossahan ne menee enkä olisi odottanut, että vauva heitä vierastaa, vaikka olisihan se toisaalta pitänyt arvata kun vierastaa kaikkia muitakin paitsi minua ja isäänsä - ja isääkin vierasti, kun tämä oli ollut 2 päivää poissa.
Ap
oli sellaista, että mun piti pysytellä vauvan kanssa makkarissa kahdestaan. Muuten kuului ja näkyi vieraita ihmisiä ja alkoi oikeasti ihan hirveä huuto. Ei auttanut, vaikka oli minun sylissäni. Ei siinä ole mitään iloa olla kylässä, kukaan ei halua kuunnella sitä huutoa ja vauvaa on ihan turha kiusata. Kyläillä ehtii sittenkin kun tämä vaihe on ohi.
Vauva alkaa ymmärtämään itsensä äidistä erillisenä, se vähän pelottaa ja siksi itkettää. Mutta vauvan olo helpottuu, kun pikkuhiljaa huomaa että muitakin tuttuja ihmisiä on kuin äiti.
- En inhoa mieheni lapsia
- En ole kieltänyt heitä tulemasta tänne. Ajattelin, että jos seuraavakin päivä eli lauantai olisi ollut aivan mahdoton, mies+lapset olisivat voineet mennä mummolaan, jossa lapset viihtyvät mainiosti.
- Lapset tulevat ensisijaisesti tapaamaan isäänsä. Ei liene niin väliä, missä tämä tapahtuu, etenkin jos paikkana on isän kodin sijaan mummola.
- Ei ole kellekään mukavaa, jos vauva huutaa koko ajan kurkku suorana.
- En lähde kotoani yhtään mihinkään, miten voisinkaan, kun se vauva edelleen vierastaa? Mummolassa käytiin joku päivä sitten ja yhtä huutoa sielläkin, piti lähteä pois.Joko jätettäisiin vatvominen tähän?
Ap
Muun maailman ei tarvitse muuttaa tapojaan vauvan takia :)
Se menee ohi! Ei se vauva kuule (ettekä te) siihen kuole.
Sinun esikoinen? Noh, sitten ymmärrän tuon ylireagoinnin :)
ihmistä elämänsä aikana :D Ja se oli oma setänsä, johtuen ilmeisesti parrasta. Ujosti niin, että tarrasi minua lahkeesta kiinni ja meni piiloon. Tämä oli joskus n. 8 kk iässä. Koskaan muuten ei ole ujostellut ja entisessä päiväkodissa olivat sitä mieltä, että olen kasvattanut lapseni väärin ja siinä on jotain pahasti vialla, kun ei vierasta ketään... Meni päiväkotiin 11 kk vanhana.
Ap, kyllä se vierastaminen varmasti loppuu! :)
ja sitten kiukutellaan, kun miehen edellisen liiton lapset ovat kuvioissa mukana.
Jos vauva vierastaa sisaruksiaan niin missähän vika?