Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kohtutulehdus vakava, jos ei pahoja oireita?

Vierailija
11.01.2013 |

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin viime vuonna 7 Flagyl kuuria kohtutulehduksiin ja oireet vaihteli joka kuurin aikana. Yhden kuurin aikana olin niin kipeänä etten huonovointisuuden takia pystynyt välillä sängystä nousta. Mutta kamalia oli kaikki muutkin, eli et ole ongelmasi kanssa yksin! Ja suosittelen käyttää maitohappobakteereita suoraan emättimeen kuukautisten jälkeen ainakin parien menkkojen jälkeen (4-5 päivänä). Auttaa ehkäisemään tulehduksia ja tasapainottamanaan omaa bakteerikantaa. :) Itse sain tämän todella myöhään kuulla :/

Vierailija
22/32 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin itse kohtutulehduksen viikon sektion jälkeen. Tulehduksen yhteydessä tajusin että olin kärsinyt tismalleen samoista oireista rv. 26-28. Tuolloin olin alavatsakipujen takia sairaslomalla pari viikkoa, sillä kivut olivat niin kovat että en pystynyt kunnolla kävelemään. Muistan hyvin kun neuvolalääkäri nauroi ja syytti minua laiskuudesta ja tekosyistä olla tekemättä töitä, eikä tutkinut kunnolla eikä antanut sairaslomaa.

Menin yksityiselle ultraan, jossa ei havaittu mitään poikkeavaa, määrättiin vain vuodelepoon. Olen miettinyt jälkeenpäin että voiko kohtutulehdus parantua itsekseen, ja onko siitä ollut haittaa lapselle? Korostan että oireet olivat tismalleen samat kuin todetussa tulehduksessa.

Tuo pari viikkoa oli ainoa sairaslomani koko raskauden aikana, jotenkin jäi tosi paska maku suuhun terkkarista. No, loppukäynnit kävin toisella, tein hänen käytöksestään valituksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi keskenmenokaavinnasta jotain raskausmateriaalia kohtuun joka aiheutti tulehduksen. Pari päivää kaavinnasta vatsaan rupes sattumaan, kuume nous ja jalkalihakset tuli niin kipeiks etten pystyny kävelemään. Otettiin heti sisään sairaalaan kun tulehdusarvot oli nousussa. Olin yön tipassa ja aamulla kaavittiin uusiks. Pääsin kotiin kefexin-kuurin kanssa kun tulehdusarvot lähti laskemaan.

En tiedä olisko jotain tästä voinu seurata jos en olis lähteny lääkäriin, mutta mä olin ainaski niin selkeesti kipeä ettei normaalisti kotona olo olis tullu kuuloonkaan.

Vierailija
24/32 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä te muut ootte kestänyt tuon flagylin käytön?

Nyt monta viestii lukeneena en huomannu et kukaan mainitsee kärsivänsä kauheista sivuvaikutuksista.

Ite oon niin kipee ettei tosikaan. Aivan karsee olo, oksettaa, huimaa, näköhäiriöitä, päänsärkyä muutama oire mainitakseni. En oo ikinä ollu näin kipee. Tekis mieli lopettaa koko lääke, mut en tiiä uskallanko, kun vaihtoehtoista lääkettä gynen mukaan ei ole. Doximed ja flagyl nyt 5:ttä pv menossa, oireet alko tokana päivänä.

Ois kiva kuulla muiden kokemuksia.

Vierailija
25/32 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin synnytyksestä kotiuduttuani "synnyttämään" appelsiininkokoisia hyytymiä. Soitin synnärille, josta sanoivat, että on ihan normaalia. Neuvolan terkkari sattui soittamaan samalla ja hän käski päivystykseen, josta eivät päästäneet enää kotiin. Kohtu oli niin täynnä möhkäleitä, että synnytys käynnistettiin uudestaan hyytymien ulos saamiseksi.

Tämän jälkeen olen sairastanut kohtutulehduksia säännöllisesti ja lapsiluku on jäänyt vain yhteen. Isoja asioita.

Vierailija
26/32 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkettä olette syöneet kohtutulehdukseen? kefexin / flagyl ?

Miten nopeasti kuuri on alkanut vaikuttaa?

Vierailija
27/32 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan minkä pöpön aiheuttama tulehdus että kuinka vakava tai raju on.

Minulla ollut kahdessa synnytyksessä niin että huomattu synnytyssalissa kun olen tolkuttoman kipeä. Ekalla kerralla pöpö meni myös vauvaan. Omat tulehdukset olleet todella nopeasti eteneviä ja rajuja ja hoidettu suonensisäisillä antibiooteilla. Myöhemmissä synnytyksissä olen saanut synnytyssalissa ennaltaehkäisevän antibioottitiputuksen. Kerran ehti siitä huolimatta tarttua vauvaan.

En itse lähtisi leikkimään kohtutulehduksen kanssa joka oli ennen antibiootteja yleinen kuolinsyy juuri synnyttäneillä (lapsivuodekuume).

Vierailija
28/32 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Itselläni on ollut kohtutulehdus 4 viikkoa päällä ja 4 viikkoa antibioottikuureja mutta ei ota pureakseen. Yleistila on aika huono on voimakas alavatsa kipu ja pahanhajuista vuotoa ja kuumetta silloin tällöin, mutta tulehdusarvot ei nouse. Onneksi on kontrolli käynti gynekologille ensi viikon tiistaina 

Vierailija
29/32 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtutulehdus ei välttämättä näy tulehduarvokokeissa, koska se on paikallinen tulehdus. Siinä vaiheessa kun tulehdusarvot on koholla pahasti, kohtutulehdus alkaa olla jo vaarallinen. Toisekseen et saisi missään nimessä imettää lasta, jos sulla on tulehdus kehossa!!

Vierailija
30/32 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitsu kirjoitti:

Kohtutulehdus ei välttämättä näy tulehduarvokokeissa, koska se on paikallinen tulehdus. Siinä vaiheessa kun tulehdusarvot on koholla pahasti, kohtutulehdus alkaa olla jo vaarallinen. Toisekseen et saisi missään nimessä imettää lasta, jos sulla on tulehdus kehossa!!

Minä sain sektion jälkeen tulehduksen, ei kylläkään kohtuun, ja tähän tulehdukseen suonen sisäisesti antibioottia. Kukaan ei kyllä kieltänyt imetystä. Ainoastaan toisen antibiootin takia piti pitää väliä lääkkeen oton jälkeen imetykseen.

Vierailija
31/32 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kohtutulehduksen myös pitkän vesienmenolla alkaneen synnytyksen jälkeen. Synnytyksessä unohdettiin laittaa se varmuuden vuoksi käytössä oleva antibioottitiputus. Sain kahta antibioottia ehkä just flagyl ja kefexiin. En muista enää. Oireita en itse juuri huomannut.(Repesin muutenkin pahasti ja olin kipeä.) Lapsi onneksi säästyi tulehdukselta. Ja mä kyllä imetin lääkkeistä ja tulehduksesta huolimatta, kukaan ei ainakaan sanonut etten saisi imettää vaan ihan normaalusti kannustettiin imettämään. Tosin maito nousi vasta 5. päivänä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi