päästäisitkö lapsen (11v) ulkomaille isovanhempien kanssa, joiden kanssa välit riitaisat?
Kyseessä siis ex-puolison vanhemmat, joiden kanssa välit ihan tulehtuneet ja riitaisat. Isoäiti mm haukkunut minua lapsilleni ja kiristänyt ja tehnyt mm tekaistuja syytteitä eron jälkeen pari vuotta sitten. Nyt ollut rauhallisempaa, tosin välimatkakin 600 km. Isovanhemmat lähtee lomalle ulkomaille viikoksi ja haluaisi ottaa poikani mukaan. Poika tapaa isoäitiään isänsä kanssa useita kertoja vuodessa muutoinkin. Oma suhtautumiseni isoäitiin varsin negatiivinen kaikkien selkkauksien vuoksi, mutta lapsille sitä en halua näyttää ja toisaalta koko asiaa kohtaan hyvin ristiriitaiset tunteet.
Kommentit (21)
Haluaisiko poika itse lähteä?
Toisaalta pitäisi kuitenkin tukea pojan ja isovanhempien välejä, omista tunteista huolimatta.
Olisi kuitenkin hieno tilaisuus pojalle, ja poika jo noin iso. Eli luulen että antaisin.
Vaikkapa 70-vuotiaat ei kyllä jaksa viikkoa juosta 11-v:n kanssa.
Jos heidän välit ovat hyvät, niin miksi estäisit?
tasapainoiselta isovanhempien seurassa? onko vaaraa, että isovanhemmat mustamaalaavat sinua poikasi kuullen?
Jos lapsen isoisä täysipäinen, niin pyytäisi "salaa" häneltä, että huolehtisi siitä, loma käytettäisiin lomailuun eikä lapsen äidin haukkumiseen.
Jos kyllä tai ei vaihtoehdot, niin matkaan vain. Sitten jos matka katastrofi niin olisi tullut tuokin testattua.
mua mm huoraksi haukuttu lasten kuullen. En tiedä mitä nyt mutta näin aiemmin...:/ ja mun näkökulmasta siis kumpikaan heistä ei ihan täyspäisiä. Mutta lapsi viihtyy heidän kanssa, tosin siksikin, että isovanhemmat eivät rajaa poikaani juurikaan mistään :/. ap
Mitä mieltä isä asiasta? Kai hänelläkin mielipide? Isovanhemmat vihaavat sinua, ei poikaasi. Varmasti ovat hänelle hyviä ja pitävät huolen.
Periaatteessa antaisin, mutta tuo lapselle vanhemman haukkuminen on kyllä paha. Jollakin tapaa pitäisi ensin pystyä luottamaan siihen, ettei isovanhemmat tee sitä enää.
Onko pöly laskeutunut ja tunteet laantuneet?
Jos tuossa erossa ollut mukana ap:n uskottomuutta, niin voi vain todeta, että voi voi
... niin makaa kun petaa.
Jos siisti ero, niin sitten vähän epäilyttäisi.
Jos isovanhemmat alkava miniäänsä huoraksi lapsenlapsilleen haukkumaan, niin silloin heissä on jotain todella pahasti vialla.
Se on hienoa, jos sun lapsi viihtyy isovanhempiensa luona, mutta mun mielestä tuo ulkomaanmatka on vähän liikaa.
Kannattaisiko yrittää keskustella isovanhempien kanssa ihan rauhassa, ilman sarvia ja hampaita ja sopia aikuisten kesken, että ei puhuta pahaa jatkossa lasten kuullen vaikka menneisyydessä on tapahtunut mitä tahansa? Jos lapsi haluaa lähteä, niin päästäisin ehdottomasti (ainakin jos edes jonkinlainen välirauha on tehty)
Tuossahan on aivan liian kovat panokset. MIkään ei ole lasta tärkeämpää.
Vaikka kuinka olisi keskusteltu aikuismaisesti isovanhempien kanssa ennen matkaa, matkalla voisi tulla joku stressitilanne tai mikä tahansa asia joka saisi heiltä fiksun käytöksen unohtumaan.
päästä ihmeessä. Varsinkin jos poika itse haluaa lähteä. Kaikilla ei ole mahdollisuutta edes tavata mummojaan ja pappojaan. Minä antaisin vaikka kuinka haukkuisivat minua. Poikasi varmaan tietää että hluat hänen parastaan ja teet kaikkesi hänen eteen
kyse vain sinun ja isovanhempien huonoista väleistä. Ei lapsen syy.
sellaisen matkaan, joka olisi minua kuultensa huoritellut.
Siinäpä sitten ihmettelisivät, mistä asia johtuu. Jos he kerran muutenkin tapaavat poikaa paljon, se saa riittää. Isovanhempien ei tarvitse poikaa viedä. Poika voi matkustaa äidin tai isän kanssa. Asia on tietysti toinen, jos matkalle lähtee myös pojan isä. Silloin päästäisin.
Tuskin päästäisin muutenkaan tapaamaan jos huorittelevat lasten kuullen.
Ei ne sen enempää matkalla sua hauku kuin muutenkaan. Poika jo sen verran isokin ettei kaikkea paskaa kuuntele. Poikasiko kertonut sinua huoraksi haukuneen? Onko varmasti totta?
ja en tätä epäile. Eron jälkeen oli varmaan vuoden verran sitä, että lapsilta tuli viestiä "haukkui äiti sua" parjasi huoraksi jne. Noh, syyttä. mutta äiti ei voinut hyväksyä, että oman kultamussukan avioliitto menee rikki oman kultamussukan puutteiden vuoksi, syy oltava minussa!!Noh, toinen mies ei eron syynä...mutta mun ei tarvetta oo ollu koskaan ex-anopilleni selittää, miksi avioliittomme kariutui. Sitten jotain "vippejä" mitä yhdessä otettu miehen kans vuonna pipo, yrittänyt periä multa lakiteitse...jooh...mutta siis lähtökohta on se tässä ja nyt, että itselläni ei todellakaan ole varaa lähteä koko perheellä (6hlöä) ulkomaille ja pojalle tarjoutuu tämä mahdollisuus. Haluisin sen lapselleni suoda, mutta SATTUNEISTA syistä ristiriitaiset fiilikset, et päästäkö?!!!!
Jos en anoppiin ja appeen luottais niin en lasta heille antais.