Miehen mukaan en saisi viedä vauvaa
hänelle aamuisin. Herään vauvan kanssa yöstä riippuen 2-5 kertaa + olen muutenkin huonouninen. Mikään kohtuuton väsymykseni ei ole, mutta sellainen puoli tuntia tai tunti rauhassa makailua aamulla parantaa kummasti jaksamista.
Miehen mielestä "ihanneäiti" ei tee niin. Että tämä "ihanneäiti" jaksaa aina ja kaikkialla olla lapsen kanssa ja nousta aamulla pirteänä yöheräilyistä huolimatta.
Mies itse nukkuu toki yöt läpeensä kuin tukki. Kamalaa tietysti jos joutuu aamulla yhdeksältä heräämään vauvan kanssa.
Tosi ikävää, etten ole tällainen ihanneäiti. Samalla toki pitää muistaa antaa miehelle seksiä riittävän usein, mutta mitenköhän se onnistuu kun pitää olla 100% äiti. Jestas.
Kommentit (38)
vaikeuksia ymmärtää lukemaansa vai muuten vaan paha olla?
Suo anteeksi mutta mies sanoo sinulle ettet jaksa hoitaa lastasi?
Ja sinä vertailet kuka hoitaa lasta öisin?Miksi et voi myöntää väsymystäsi ja tehdä asialle jotain? Pyydä vaikka äitiä hoitamaan välillä lasta niin voisit ottaa päiväunet?
Miten niin vaikeuksia ymmärtää?
Minun mies ei ole koskaan sanonut etten jaksaisi lapsiani hoitaa. Minusta se on merkki että äidin pitää tehdä jotain jaksamiselleen. Eikö sinusta?3, joka taisi iskeä oikeaan paikkaan. :(
harvinaiset ilkeä ja myötätunnoton ja sen lisäksi luetun ymmärtämisesi ei ole ihan kondiksessa. Toivotaan et sä tipahdat sieltä norsunluutorinistasi ennenkuin vahingoitat ihan itse omia lapsiasi tuollaisella idiotismilla.
onko sinulla kaikki kunnossa kun haluat tahallasi ymmärtää, että AP:n vauvanhoitotaidoissa on jotain vikaa? Onko teidän perheessä ollut ongelmia, vuorovaikutushäikkää tai liittyykö omaan lapsuuteesi traumoja, jotka tämä aloitus triggeröi pintaan? Tiesithän, että juuri traumataustaisille on ominaista tulkita muiden sanoja oman traumatarinansa jatkumoksi ja ymmärtää siten asiat väärin. Joka tapauksessa, tuli tosi paha mieli puolestasi, sinulla on varmaan aika vaikeaa nyt :(
Voimahalaus sulle!!
Olen itse sanonut joskus kun oli vaikeaa että mies on ollut kireä ja hän ei jaksa enää kuten ennen. Mies ajatteli asiaa hetken ja meni lääkäriin juttelemaan. Työpaikkaterapeutille ja lääkettä sai.
Minusta sinä saisit mennä itseesi kuin siinä puolustella itseäsi. Katsoisit itseäsi ja teidän parisuhdetta. Onko teidän hyvä olla?
Ja uu, me ollaan tälläisiä nelikymppisiä ja lapset teini-ikäisiä mutta kyllä sitä kumppanilleen täytyy voida sanoa jos hän näyttää väsähtävän. Sitä se huolenpito on.
Kurjaa ettet ymmärrä asiaa.
Jos isä ei iltaisinkaan hoida lasta niin se on eri juttu kuin valvoa yötä ja lähteä siitä töihin, koska olen käynyt töissä kun lapset oli pieniä ja huonosti nukutun yön jälkeen piti vaan lähteä töihin, käydä kaupassa ja jaksaa ilta.
Kuulostaa kurjalle että sinä nyt siinä selvästi vihaisena haukut ettei miehesi ole terve.
Teidän suhde tässä ei ole terve.
3
VOisitkos yrittää vielä enemmän tietää, päteä, olla oikeassa? Mäkin todella toivon ettet ole millään ihmisläheisellä alalla, aika pelottavat fiilikset tulee kun näitä sun juttuja lukee. kaikenlaisia psykopaatteja tässä maassa on kiinni jäänyt, ja joo en sano että sinä olisit sellainen, mutta et kyllä ihan kykenevä alallekaan.
eikö sinun pitäisi olla jo nukkumassa eikä täällä vääntelemässä muiden sanoja?
Ei taida olla sinulla elämä ihan kunnossa.
Terapeuttia tarvitsisit.
Kurjaa :( :(
Meillä on kaksi alle kolmevuotiasta lasta. Nuorempi vasta 6kk ja yösyöntien lisäksi hilluu valveilla muutenkin vähän väliä, konttaamista kun harjoittelee yölläkin. Meillä tehdään niin, et pääsääntöisesti mä nukun vauvan kanssa ja hoidan yöheräilyt. Lauantai-sunnuntai välisen yön mä nukun esikoisen kanssa (nukkuu jo täydet yöt) ja jatkan uniani vielä aamullakin. Mies hoitaa lasten aamutoinet ja aamupalat. Voin sanoa että tuo yksi katkeamaton yö lataa akkuja jo varsin kivasti. Voidaan hyvin koko perhe, kun kellekään ei kasaannu perkeleellistä univelkaa. Mikäli viikolla tulee enemmän risaisia öitä vauvan kanssa, niin on mun mies silloin tällöin mennyt nukkumaan viikollakin vauvan kanssa ja ihan vapaaehtoisesti, et mä voin nukkua välillä. Niin...ja ihan mun mieheni töissä käy viikolla.
Parisuhde ja perhe-elämä näin pienten lasten kanssa voi hyvin. Juuri tuosta syystä et me puhalletaan yhteen hiileen! Tänä iltana esim. Mies imuroi ja mä olin lasten kans, seuraavan kerran sitten toisinpäin. Niin..ja lauantai aamuna mies saa nukkua niin pitkään kuin huvittaa, mä sitten sunnuntaiaamuna. Kun mullakaan ei ole niin järjetöntä univelkaa, niin seksikin kiinnostaa taas ihan eri tavalla, kuin tään kuopuksen syntymän jälkeen. Meillä nimittäin ensimmäiset kuukaudet huudettiin koliikkia...
Sun pyyntösi ei ole kohtuuton ap, vaan sun miehesi on. Keskustelun paikka.
Kukaan ei ole ihanneäiti. paitsi jos miehen perheessä on sellainen ollut niin huhhuh, taitaa olla äidin helmoissa ja nuppi sekaisin koko miehellä. Onneksi sun ei todellakaan tarvitse olla muuta kuin ihan oma itsesi, omin voimavaroin ja hoitaa lapsesi miten parhaaksi näät. Miehelläs on vielä aika paljon kasvua edessä, että on edes riittävän hyvä mies ja isä.
jotta saisi puolesta tunnista tuntiin levätä rauhassa ja se on tästä yhdestä älykääpiöstä väärin? Siis isä saa joka yö nukkua rauhassa, mutta aamusta hoitaisi omaa lastaan max. tunnin, että äiti saisi kerätä voimia päivää varten. Mikä tässä on väärin?
3
ekä jaksa hoitaa lasta. Ja perään sanoo ettei vaimo saa tuoda lasta hänelle, vaan vaimon pitää hoitaa lapsi itse. Kerro että miten tuo miehen sanominen nyt sitten auttaa ap:ta? Joo, ap tietty huomaa että hänhän on väsynyt, mutta senhän ap on jo huomannut ja yrittänyt sitä väsymystä vähentää sillä että on vienyt lapsen isälle hoidettavaksi jotta saa nukkua. Mies ei siis oikeasti sanonut mitään uutta ap:lle paitsi sen ettei häntä saa vaivata lapsenhoidolla. Ja tästä pitäis sun mukaan olla jotenkin kiitollinen miehelle? Ja soittaa mummot hoitamaan lasta.
pitäisi osallistua. Tietysti kotona oleva tekee enemmän, mutta voisi se mies joskus auttaa. Ainakin minun mieheni on väsymyksen nähtyään sanonut, että voisitko käydä ostamassa korviketta (ei osaa omien sanojensa mukaan kuitenkaan ostaa oikeanlaista) tai pumpata pulloon maitoa, jotta voisi yön hoitaa vauvaa ja minä saisin yön nukuttua. Jaksaa taas paljon paremmin, kun saa nukkua ihan kokonaisen yön. Eikä tuollaista tarvii välttämättä usein tehdä. Esikoisen kanssa kaksi kertaa ja nuoremman kanssa kerran tehnyt, tosin on vielä vauva. Niin sen pitäisi mennä. Ja ainakin meillä mummot on vielä työelämässä, että eipä ne tulisi auttamaan viikolla. Ja joillain taas eläkeikäiset mummot on siinä kunnossa, ettei niistä ole apua. Eikä kaikilla asu lähellä.
ekä jaksa hoitaa lasta. Ja perään sanoo ettei vaimo saa tuoda lasta hänelle, vaan vaimon pitää hoitaa lapsi itse. Kerro että miten tuo miehen sanominen nyt sitten auttaa ap:ta? Joo, ap tietty huomaa että hänhän on väsynyt, mutta senhän ap on jo huomannut ja yrittänyt sitä väsymystä vähentää sillä että on vienyt lapsen isälle hoidettavaksi jotta saa nukkua. Mies ei siis oikeasti sanonut mitään uutta ap:lle paitsi sen ettei häntä saa vaivata lapsenhoidolla. Ja tästä pitäis sun mukaan olla jotenkin kiitollinen miehelle? Ja soittaa mummot hoitamaan lasta.
pitäisi osallistua. Tietysti kotona oleva tekee enemmän, mutta voisi se mies joskus auttaa. Ainakin minun mieheni on väsymyksen nähtyään sanonut, että voisitko käydä ostamassa korviketta (ei osaa omien sanojensa mukaan kuitenkaan ostaa oikeanlaista) tai pumpata pulloon maitoa, jotta voisi yön hoitaa vauvaa ja minä saisin yön nukuttua. Jaksaa taas paljon paremmin, kun saa nukkua ihan kokonaisen yön. Eikä tuollaista tarvii välttämättä usein tehdä. Esikoisen kanssa kaksi kertaa ja nuoremman kanssa kerran tehnyt, tosin on vielä vauva. Niin sen pitäisi mennä. Ja ainakin meillä mummot on vielä työelämässä, että eipä ne tulisi auttamaan viikolla. Ja joillain taas eläkeikäiset mummot on siinä kunnossa, ettei niistä ole apua. Eikä kaikilla asu lähellä.
ettei lapsenne ole valitettavasti saanut ihanneisääkään?
Eihän ap missään sanonut, että hänen miehensä käy töissä. Tämähän oli valittanut siitä, jos joutuu aamulla heräämään 9:ltä vauvan kanssa. Itse ymmärtäisin tämän tarkoittavan sitä, ettei mies käy töissä vaan on vain työttömänä kotona.
Miksi teit vauvan luuserin kanssa? Itse en katselisi tuollaista päivääkään. En voisi kuvitellakaan, että oma mieheni sanoisi minulle ikinä etten ole "ihanneäiti". JSSAP!
Ja äiti on kotona päivät niin kyllähän sitä on aikaa nukkua sen joka on kotona!
Mikä ihmeen purkaus tuossa tuli. Minä sanoin vaan ratkasuja miten hoitaa väsymystä.
Itse en viitsisi kaataa miestä väsymykseen vaan pyytää jostain apua, se mummo oli YKSI esimerkki. Jos joku vetää herneen siitä nenään niin voi jösses on pimeä ihminen siitä.
Ja sanoin; meillä on ollut toisinkin päin että kuka on työssä. Vai sekö alkoi jotakuta raastamaan perästä? Syyllisyyttä että olet kotona?
Tämä on keskustelusaitti, enkä hauku ketään mutta ilmeisesti täällä saa paskaa niskaan jos erehtyy sanomaan jotain muuta kuin mies on paska. No, jos helpottaa niin JSSAP.
Teidän suhde ei tule kestämään, ei ainakaan onnellisena kun siinä ei riitä ymmärrystä miettiä että se mies sanoo ettet taida jaksaa kotona. totuus taisi vaan sattua ja oma täydellisyydentavoittelu murtui?
No jos on kotona yhtälailla niin samaa mieltä kanssasi. ;)
3
Mikä ihmeen purkaus tuossa tuli. Minä sanoin vaan ratkasuja miten hoitaa väsymystä.
Itse en viitsisi kaataa miestä väsymykseen vaan pyytää jostain apua, se mummo oli YKSI esimerkki. Jos joku vetää herneen siitä nenään niin voi jösses on pimeä ihminen siitä.
Ja sanoin; meillä on ollut toisinkin päin että kuka on työssä. Vai sekö alkoi jotakuta raastamaan perästä? Syyllisyyttä että olet kotona?
Tämä on keskustelusaitti, enkä hauku ketään mutta ilmeisesti täällä saa paskaa niskaan jos erehtyy sanomaan jotain muuta kuin mies on paska. No, jos helpottaa niin JSSAP.
Teidän suhde ei tule kestämään, ei ainakaan onnellisena kun siinä ei riitä ymmärrystä miettiä että se mies sanoo ettet taida jaksaa kotona. totuus taisi vaan sattua ja oma täydellisyydentavoittelu murtui?
tämä sama jankuttaja rupesi kerran mua syyttämään jankuttajaksi:) Oletkos kuullut projisoinnista? Tai on se varmaan sulle täällä selityettykin; että näkee toisessa sen mitä pitäisi nähdä itsessään. Jos et muka käsitä mitä vikaa näissä kirjoituksissasi on nii hakeudu ihmeessä jonnekin terapiaan. Projisoinnista vielä; ainoa jolla tässä ketjussa on täydellisyydentavoittelua olet sinä. Jos et ole jo jossain hoidossa, niin MENE. Tekstisi on todella tunnistettavaa ja aina sulla on samanlainen ylimielinen, jankuttava ote ja syytät muita siitä mitä kirjoituksestasi näkee että itse olet.
että hän ei jaksa olla lapsen kanssa edes yhtenä aamuna. Se on kyllä huomattavasti huolestuttavampaa kuin se, että joka yö useita kertoja heräävä äiti tuntee aamuisin, että ei ole saanut nukuttua riittävästi.
Kun mies herää joka arkiaamu esim. klo 7, niin miksi hänellä olisi viikonloppuisin oikeus nukkua tunteja pidempään? Johan se olisi miehen oman unirytmin kannalta parempi, että heräisi joka aamu samaan aikaan, eikä kärsisi jet lagista joka maanantai.
Ei siinä päiväunille ehtinyt, just kun olit nukahtanut heräsi vauva ja ei kun ylös taas. Eikä kaikki osaa nukkua päivisin, ei vaikka sitä aikaa olisikin. Ja kuten sulle on sanottu niin mies ei kaadu väsymykseen jos silloin tällöin hoitaa omaa lastaan. Ei sitä ole kukaan pakottamassa joka öisiin hoitovuoroihin, vaan siihen että joskus hoitaisi omaa lastaan jotta puoliso voi nukkua. Ja edelleen mitä vittua se ketään auttaa, että mies vaan (vittuilee) ettet taida jaksa kotona. Ei siinä sanomiset auta, pitää tehdä jotain. Ja sitähän mies ei aikonut tehdä. Ja sinä kitiset että kyllä ap:n on jaksettava, ei saa häiritä mies raukkaa kun se voi vaikka väsyä. Ei soitetaan mummolle että tulee hoitamaan lapsen. Kun siihen ei kykene terve, hyvin nukkunut lapsen isä. Kun se isä voi VÄSYÄ kun hoitaa omaa lastaan aamulla nukuttuaan ensin yön heräämättä kertaakaan vauvan kanssa. Tulee ihan mahdoton väsy sellaisesta.
ilmoitin asiattomasta viestistä. Rajansa jankutuksella ja pohjattomalla tyhmyydelläkin.
lasta välillä jotta kotona oleva saadaan kuntoon. Terve mies jaksaa valvoa yön silloin tällöin, ihan silleen samalla tavalla kuin se kotonaolevakin jaksaa. Se on sitä vastuunkantoa se, kun lapsen hommaa on se myös hoidettava, työssäkäynti ei ole mikään selitys sille että jättää perheensä heitteille.