Millä perusten kutsutte koululaiskaverit lastenne synttäreille?
Kutsutteko myös sellaisia rinnakkaisluokkalaisia joita ette ole itse nähneet eikä lapsenne ole käynyt näillä kylässä eivätkä ne ole käyneet teillä ja siitä huolimatta lapsenne väittäisi niitä kavereikseen? Vain ihmettelisivätkö sitten sellaisten tuntemattomien lasten vanhemmat kutsua joihinkin kalliisiin teemasynttäreihin?
Kommentit (8)
Joskus vaan ne ihan lähimmät kaverit, joiden kanssa lapsi on vapaa-aikanakin paljon tekemisissä.
Emme ole kutsuneet rinnakkaisluokalta sellaisia, joita emme tunne. Kerran oma lapseni on saanut rinnakkaisluokan lapsen synttäreille kutsun niin, että en ollut ko lapsesta aikaisemmin kuullutkaan. Olivat kuitenkin välitunneilla leikkineet yhdessä ja tämä lapsi oli minun lapseni halunnut kutsua, mikä minusta ihan ok.
Jos mukana olisi outoja nimiä, saattaisin kysyä, keitä nämä lapset ovat, mutten kieltäisi kutsumasta heitä. Myöskin saattaisin puuttua asiaan, jos huomaisin, että ainoastaan yhtä luokan poikaa/tyttöä ei olisi kutsuttujen listalla, jolloin vihjaisisin, että voisiko tämänkin kutsua, kun kaikki muutkin saavat kutsut. Muutoin en usko, että kyseenalaistaisin lapsen omia valintoja.
teemasynttäreille, jotka oikeasti tunnetaan. Jos taas kyseessä on uusi luokka, niin silloin saatettaisiin kutsua useampi ennestään "tuntematonkin" jotta tutustuminen myös vanhempiin olisi mahdollista.
Oli sitten kyse teemasynttäreistä kalliissa paikassa tai kotisynttäreistä.
Meillä on jo perheystävien kautta niin paljon kavereita, että koulusta kutsutaan vain pari kaveria.
Näin meillä.
Näin säilyy rauha maassa ja tönö pystyssä.
joko
a) muutama paras kaveri
tai
b) kaikki luokan tytöt.
koko luokka. Kukaan mun lapsista ei ole ikinä kutsunut rinnakkaisluokkalaisia. Lapset päättävät yleensä ketä kutsutaan, mä katson että kutsut jaetaan tasapuolisesti eikä niin, että vaikka kaikki muut tytöt on kutsuttu paitsi yksi.
eikä kummallakaan ole sellaisia kavereita, joita en olisi tavannut.