Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi juokset salin juoksumatolla tuntikausia..

Vierailija
10.01.2013 |

... etkä laita yhtään kallistusta?

Vähintään 1% nousua pitää olla että juoksumatto vastaa ulkona juoksemista!!!

Mielestäni kuntosalien matot ei ole sitä varteen että siinä suoritetaan lenkkeilyt vaan annetaan tilaa toisillekin!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy olla jo hyvä kunto. Mitä järkeä siinä tosiaan on, että hölköttää pari tuntia voisi sen liikunnan jotenkin järkevämminkin suorittaa. Vai onko se niin tyylikästä juosta kalliissa urheiluvaatteissa ja hörpätä välillä juomaa ja tietysti nappikuulokkeet korvilla kuunnella musiikkia.

Vierailija
2/18 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisena ja äärimmäisen harvoin kuntosalia käyttävänä ihmettelen, miksi joku viitsii juosta sisällä.

Kertoisiko joku?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkää juoksemisesta mutta ei halua mennä ulos, jos on huono sää? Itse mielummin olen salilla juoksemassa ja vaikka dr Philiä katsomassa kuin ulkona liukastellen tai jossain loskassa.. Saa kai sitä ihminen liikkua tavalla, josta itse pitää eniten?!?

Vierailija
4/18 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy olla jo hyvä kunto. Mitä järkeä siinä tosiaan on, että hölköttää pari tuntia voisi sen liikunnan jotenkin järkevämminkin suorittaa. Vai onko se niin tyylikästä juosta kalliissa urheiluvaatteissa ja hörpätä välillä juomaa ja tietysti nappikuulokkeet korvilla kuunnella musiikkia.

Jaksaa jos harrastaa pitkän matkan juoksua kuten minä.

Alkuperäiseen viestiin, että salilla en kyllä mielelläni juokse koska se on tylsää, mutta sitten kun täällä pohjoisessa on kunnon pakkasjakso niin mielummin salille kuin ulos.

Vierailija
5/18 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja liukkaus loppuu nastalenkkareilla.

Eihän saleilla varata muitakaan laitteita about tunniksi! tai jopa pidemmäksi aikaa.

Tämä koskee myös juoksumattoja, lämmittelyyn ne minun mielestä on.

Jos tykkää juoksemisesta mutta ei halua mennä ulos, jos on huono sää? Itse mielummin olen salilla juoksemassa ja vaikka dr Philiä katsomassa kuin ulkona liukastellen tai jossain loskassa.. Saa kai sitä ihminen liikkua tavalla, josta itse pitää eniten?!?

Vierailija
6/18 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli normaalilenkkini. Juoksen matolla koska nyt ulkona on niin liukasta, etten pysty juoksemaan haluamaani vauhtia siellä.

Viestisi on ristiriitainen, saako sitten juosta "tuntikausia", jos laittaa kallistusta?

Vierailija
7/18 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 km/viikossa.

Ai miksi? Loukkaantumisriski on talvella erittäin suuri ulkona ja vaikka ei loukkaisikaan itseään, liukkadesta johtuen juoksuasento ei ole normaali ja se voi aiheuttaa rasitusvamman.

Pakkasilla en voi juosta, koska olen astmaatikko ja kuiva pakkasilma saa henkeni salpautumaan.

Pisimmät juoksumatolla tekemäni lenkit kestävät 3 h.

Tervetuloa aamulla klo 5.30 treenaamaan kanssani!

Vierailija
8/18 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi ei hyödynnä niitä muitakin mahdollisuuksi?? ei se salitreeni tee huonoa vaikka muuten juoksua harrastaisikin

Vierailija
9/18 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että talvella on mukavampi juosta matolla. Tai miksei kesälläkin joskus. Minulla on matto kotona enkä juokse talvisin ulkona. Ja kiitos nauruista, että oikein kallistusta oltava. Miksi matolla juoksun edes pitäisi vastata ulkona juoksemista? Kai siinä voi vetää sellaisen treenin mitä tahtoo ja vaikka kävellä.

t. Kaksi TV-sarjaa viikossa matolla katsova

Vierailija
10/18 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi ei hyödynnä niitä muitakin mahdollisuuksi?? ei se salitreeni tee huonoa vaikka muuten juoksua harrastaisikin

Jos ulkona on jäistä ja sohjoista ja haluan tehdä kevyemmän palauttavan lenkin, niin se onnistuu parhaiten matolla.

Ja teen toki salitreeniäkin, mutta eihän se poissulje pitkiä juoksulenkkejä matolla? Joskus menen salille vain juoksemaan, joskus nostamaan painoja.

Vierailija
11/18 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisena ja äärimmäisen harvoin kuntosalia käyttävänä ihmettelen, miksi joku viitsii juosta sisällä. Kertoisiko joku?

Vierailija
12/18 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta juoksutreenejä on seln lisäksi 4-5 kpl viikossa.

Juoksua ei voi korvata salitreenillä.

-maratoonari-

Vierailija
13/18 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paljon mukavampi ja turvallisempi juosta sisällä juoksumatolla.

Sitä paitsi personal trainerikin oli laittanut ohjemaani juoksumatto-treenejä (30-45 min). Joten on ihan hyväksyttyä juosta siinä pitkiäkin aikoja, onhan siellä vaikka millä mitalla muitakin lämmittelylaitteita.

Vierailija
14/18 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suurkaupungin keskustassa ulkona juokseminen ei ole miellyttävää eikä tehokasta. Salilla ei ole mitään aikarajoja laitteiden käytölle. Jos on jotain valittamista, valita salin omistajalle ja yritä saada jotkut sääntömuutokset aikaan.

Vierailija
15/18 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako sitten juosta "tuntikausia", jos laittaa kallistusta?

Vierailija
16/18 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisena ja äärimmäisen harvoin kuntosalia käyttävänä ihmettelen, miksi joku viitsii juosta sisällä.

Kertoisiko joku?

Mä oon haaveillut että pääsisin joskus salille sisätiloihin juoksemaan. :) Minäkin maalainen ja käytän kuntosalia harvoin (=en vielä koskaan) mutta voin vaan kuvitella miten ihanaa olis päästä sisätiloihin matolle juoksemaan. Täällä meillä ei näet toi teiden auraus suju ihan niinkun pitäis, plus tiet on ihan hiton liukkaat. Ja siinä vaiheessa kun mies tulee töistä ja mun lenkki voi alkaa, on aivan pilkkopimeää. Täällä ei näet ole sellaisia hienouksia kun katuvaloja. Siinä sitten otsalampun valossa koittaa juosta yli tunnin lenkkiä miettien koko ajan että kohta lähistöllä hengaavasta susilaumasta varmaan pari uteliasta yksilöä ilmestyy eteen. Tai hirviä. Niitäkin näkyy. En tykkää kohdata isoja metsän eläimiä kun lenkkeilen yksin pilkkopimeässä.

Vierailija
17/18 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla hassulla tavallaan juoksumatolla juokseminen on jopa kivempaa kuin ulkona juokseminen. Siitä tulee sellainen "lentävä" olo, josta nautin valtavasti. Välillä toki voi juosta lenkkipolullakin, mutta juoksumattotreeni on erittäin arvokasta harjoittelua ja pidän siitä suorasta, oikeaoppisesta juoksuasennosta, joka tulee melkein itsestään juoksumatolla. Ulkona juokseminen voi mennä helposti lönkyttelyksi ja kaupungissa esim. liikennevalojen vuoksi pysähdykset ovat tylsiä ja saavat lihakset viilenemään. Juoksumattoja pitäisi vain olla hieman enemmän saleilla ja voisihan niistä esim. yksi olla varattuna vain maksimissaan 15 minuutin lämmittelijöitä (ennen salitreeniä) varten. Muissa saisivat juosta juoksuharrastajat vapaasti.

Vierailija
18/18 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen vain jonkun 15min alkulämpän sillä ja vqihdan toiseen.