Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PEF mittaustuloksista kysyntää

Vierailija
10.01.2013 |

Heippa hei.

Aloittelin eilen koti pef mittaukset ja olisi kysyntää tuloksista.

Eilen olen saanut työpäivän jälkeen parhaaksi lukemaksi 390 ja huonoin oli 350.

Ja illalla klo 21 lukemat oli 430-440.

Aamulla kun heräsin en saanut mittaria millään yli 400. Paras oli taasen 390 ja huonoin 360.

Rasituksen jälkeen kun puuskututti taas en saanut mittaria yli 400. Vaan paras lukema oli 360 ja hunoin 350.

Ja kun oli mennyt noin 1-1,5h rasituksesta puhalsin hyvin 450.

Mutta jos minulla epäillään allergia astmaa, voiko oireita olla myös rasituksessa?

Koska niitä minulle on ruvennut ilmaantumaan.

Ja olen muuten hyvin liikunnallien ihminen ja minulla hyvä peruskunto.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun keuhkoissa on kroonista tulehdustilaa, niin raittuu liikunassa

mulla astma , samoin molemmilla lapsillani

ja kylmässä ja rasituksessa toisinaan tulee huono-olo

lääkkeet auttavat pian ja olo on normaali, kun säännölisesti ottaa stmalääkkeet, ei siis syytä huoleen

niin ja allergeeenit niistä pitää päästä eroon

Vierailija
2/8 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

allergeenit sijaitsevat työpaikalla, en pääse eroon ennen kuin löydän uuden työn. :/

Mutta tosiaan sellainen parin-kolmen kilon ylimääräinen painolasti tuntuu keuhkoissa olevan.

Kurja tunne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

allergeenit sijaitsevat työpaikalla, en pääse eroon ennen kuin löydän uuden työn. :/

Mutta tosiaan sellainen parin-kolmen kilon ylimääräinen painolasti tuntuu keuhkoissa olevan.

Kurja tunne.

oireet helpotti , kun jäin kotiin, mammalomalle

se on kauhee tunne, kun ei saa kunnolla hengitettyä ja etenkin öisin oireet kurjia, yskittää, vinkuu hengitys...

olo helpottuu ihan muutamassa päivässä , kun kortisoni suihkeeet alkaa säännöllisesti

avaavat auttaa heti, mutta ei ratkaise ongelmaa

käytä antihistamiinia , kun on pakko olla töissä, se auttoi mua

toki, nyt testausaikana ei saa käyttää

tsemppii sulle

Vierailija
4/8 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmassa peffit ovat aamulla huonommat kuin illalla. Sinulla taitaa töissä olla jotain keuhkoja ärsyttävää, kun illan puhaallukset ovat noinkin paljon paremmat kuin työpäivän jälkeen? Onko sinulla nyt avaavaa lääkettä käytössä? Astmaatikolla avaavan lääkkeen jälkeen peffin pitäisi parantua, jos astma ei ole tasapainossa.

Hyvä, että sinulla on tutkimukset käynnissä ja saat selvyyden. Astmaan on nykyisin hyvät lääkkeet.

Vierailija
5/8 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on syypää.

Ei ole mitään lääkkeitä käytössä.

Eilen menin töihin kokeilemaan miten onnistuu muttei tullut hevonkukkua, marssin lääkäriin ja vasen puoli vinkui. Saikkua loppu päivä.

Nyt jo valmiiksi pelottaa kuinka pärjään sunnuntaina, ne yleensä vilkkaita päiviä. On vaan ihan kauheaa olla töissä kun tuntuu ettei happi kulje. Hengitys sellaista pinnallista ja tuntuu kuin joku puristaisi keuhkoja kasaan. :(

Vierailija
6/8 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikalla alkaa ahdistaa soitat päivystykseen ja kerrot tilanteen

Vierailija
7/8 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on vasta puhallukset menossa niin onko se uskottavaa

Vierailija
8/8 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on syypää.

Ei ole mitään lääkkeitä käytössä.

Eilen menin töihin kokeilemaan miten onnistuu muttei tullut hevonkukkua, marssin lääkäriin ja vasen puoli vinkui. Saikkua loppu päivä.

Nyt jo valmiiksi pelottaa kuinka pärjään sunnuntaina, ne yleensä vilkkaita päiviä. On vaan ihan kauheaa olla töissä kun tuntuu ettei happi kulje. Hengitys sellaista pinnallista ja tuntuu kuin joku puristaisi keuhkoja kasaan. :(

no, ehkä näni saadaaan toditettua, et töissä oot sairas, kotona et

kirjoitin yllä, oli sama tilanne

eli meil moni muukin sai aina töissä oireita, silmat punoitti, kirveli, ääni säröili, kurkkua kutitti, päätäsärki, astmaoireita jne jne

ja yllätys, vapaapäivillä ei oierita ollut, heti alkoi taas kun oli töissä tunnin ollut.

lomilla ei mitään oireita

no, marssitiin yks toisen perään työtervhuoltoon vaadiittiin tutkimuksia, ja löyty home, joka sitten korjattiin rempalla

eli ap ei saa tyytyä kärsijän osaan, pit' toimia, ja saada todisteet, jotta et jää tyhjänpäälle

oletko ainoa oireileva ?

myös ulkopuolisen lääkärin näkemys asiann, itse kävin lisäksi yksityisellä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme