Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hää juomat

Vierailija
10.01.2013 |

Morot kaikille :)

Kohta puolin pitäisi hakea tallinnasta juomia häihin ja ajattelin kysellä minkälaisia budjetteja muilla ollut? Meille tulee noin 50 henkeä häihin joista eivät tietenkään kaikki juo

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen todella pahoillani tuosta virheestä ja nöyränä pyydän anteeksi, kaikista tärkein myös mulle oli että onko teksti oikein!. Te äidinkielen opettajat voisitte jättää kommentoimatta aiheita palstoilla vai eikö ole parempaa tekemistä??

Vierailija
2/15 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen todella pahoillani tuosta virheestä ja nöyränä pyydän anteeksi, kaikista tärkein myös mulle oli että onko teksti oikein!. Te äidinkielen opettajat voisitte jättää kommentoimatta aiheita palstoilla vai eikö ole parempaa tekemistä??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pääasia että keskustelua syntyy :) no hard feelings.

Vierailija
4/15 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen, että joku 500-600e olisi mennyt.

Meillä oli häissä 65 henkee ja osa lapsia ja osa ei juonut aikuisista.

Vierailija
5/15 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittikö teillä juomat hyvin?, meillä kanssa osa sellaisia jotka eivät juo ja myös lapsia.

Vierailija
6/15 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittikö teillä juomat hyvin?, meillä kanssa osa sellaisia jotka eivät juo ja myös lapsia.

Ja jotain jäi ylikin.

Meillä oli hankittu kuohuvaa häämaljaksi.

Punkuu ja valkkarii ruoalle. Avec juomat konu ja likööri.

Boolia varten kirkasta (sitä jäi yli, kun ostettin semmone pakki)

Töniköitä punkkuu ja valkkarii illaksi niille, jotka ei boolia juoneet.

Ja sitten oli olutta.

Laskettiin arvioitiin menekkiä ja hieman lisättiin. Ajatus oli, että mielummin jää yli, kuin loppuu kesken.

Vierailija
7/15 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli suunnilleen sama määrä vieraita ja laskettiin, että oli saman hintaista ostaa viinat Alkosta ja marketista Suomesta kuin matkustaa auton kanssa Tallinnaan hakemaan niitä. Bonuksena pystyttiin maistamaan viinit ennen kuin ostettiin laatikot. Ja säästettiin tietysti rutosti aikaa.

Vierailija
8/15 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajateltiin bestmanin kanssa pieni reissu tehdä ennen häitä, ja mitä tein vertailua suomen ja tallinnan välillä niin aika paljon eroa siinä oli vaikka toki matkat vähän eroa pienentääkin.

Vierailija
9/15 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilaat Tallinkin pre-order tilauksesta, niin ei tartte edes matkustaa auton kanssa Tallinnaan. En tiedä onko Viikkarilla samanlaista systeemiä. Ja kyllä mun mielestä on halvempaa ostaa Bernard-Massardin skumppaa hintaan 5e pullo vrt Alkon hinta 14e. Olutkin on taas niin kallista Suomessa entisten mäyräkoiratarjousten jälkeen, että saat Tallinkilta Sandels III casen 11e vrt kaupassa Suomessa 22-24e. Ja suosittelen todellakin ostamaan kolmosolutta eikä nelosta samaan hintaan kun joillakin on tapana juoda sitä janoonsa..

Vierailija
10/15 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli suunnilleen sama määrä vieraita ja laskettiin, että oli saman hintaista ostaa viinat Alkosta ja marketista Suomesta kuin matkustaa auton kanssa Tallinnaan hakemaan niitä. Bonuksena pystyttiin maistamaan viinit ennen kuin ostettiin laatikot. Ja säästettiin tietysti rutosti aikaa.

On näköjään Alkon markkinointipäällikkökin osallistunut keskusteluun. Kyllä on saanut vieraat olla aika kuivin suin, jos on päästy Alkon hinnoilla samaan, kuin Tallinnasta hakien. Toki jos kirjoittaja on Utsjoelta, niin siinä tapauksessa voi tasoihin mennäkin, mutta normitarjoilulla (ihmisten ei tarvi olla kuivin suin) Etelä-Suomesta käsin kyllä 50 hengelläkin juomat tulee halvemmaksi Tallinnasta hakien.

Itse en kuitenkaan lähtisi edes Tallinnaan resuamaan, vaan tilaisin suoraan netistä. Juomat tuodaan suoraan kotiovelle ja hinnat vähintään yhtä huokeat, kuin Tallinnasta hakien.

Vierailija
11/15 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääjuomat on yhdyssana.

Vierailija
12/15 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latviassa on vielä halvemmat juomat kuin Eestissä.

Vierailija
13/15 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on Viro!

Vierailija
14/15 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta ihan pikkuhäiden takia ei kannata Latviaan asti lähteä, hintaero on sen verran pieni. Matkaa edestakaisin Tallinnasta Latvian rajalle tulee noin 400 kilometriä, eli aikaa ja bensaa palaa ja hotelliyöpyminenkin saattaa käydä tarpeelliseksi. Toki jos ihan lomailumielessä lähtee liikkeelle kiertämään Baltiaa, niin tokihan siinä tapauksessa kannattaa ne juomingit takas tullessa Latviasta ostaa. Tosin liettuan hintatasoa en tiedä, että olisko kenties vieläkin halvempaa. Tuo Liettua siis tietysti tulisi kyseeseen vain jos siis kävisi lomareissulla kaikki Baltian maat läpi.

Itse olen edelleenkin nettitilaamisen kannalla. Halvin ja helpoin ratkaisu. Näpyttelet kotikoneelta haluamasi juomat, maksat ne ja noin viikon sisällä postipoika rimpauttaa ovikelloa ja kantaa juomat eteiseesi. Helpompaa kuin heinänteko!

Vierailija
15/15 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi on halpaa, mutten silti ymmärrä miten häissä voisi olla henkilöitä jotka eivät juo.

Nesteytyksen voi tietysti hoitaa juomattakin, mutta tippaletku on aika ikävä pitää pidempään.

Tai jos neste menee nenä-mahaletkun kautta, niin pitäisikö silloin ajatella niin ettei sitä ole juotu.