Jutta: laiskat perheenäidit käyttävät eineksiä
Kommentit (19)
Kohta kolahtaa omaan nilkkaan tuo ilkeys. Mitä jos vaikka sairastuu tai vammautuu ja lihoo??
oli mm. se, että einekset sisältävät natriumglutamaattia, joka saa ihmisen syömään enemmän ja enemmän.
Natriumglutamaatti on hyvää. Mutta vaikka pidänkin siitä, en kuitenkaan syö enempää kuin tarvitsen. Ei se nyt sentään mitään hyperfagiaa aiheuta.
Eli onko vain äiti vastuussa perheen sapuskoista? Voi vittu jeesus.
Meillä perheen vanhemmat käyttävät eineksiä, koska tekevät niin paljon töitä, ettei aika yksinkertaisesti riitä ihan joka hetki haudutettuun kaalipataan. Että laiskoja ollaan joo...
perusmausteita (viides persmaku, umami). Eivätkös nuo kansat ole varsin hoikkia ja normaalipainoisia?
Kyllä minä ainakin ihan laiskuuttani silloin tällöin käytän eineksiä. Käytän säästetyn ajan ja vaivan johonkin kivempaan. Mielikuvitukseton ja tyhmä en kuitenkaan ole. Tai sitten olen niin tyhmä, etten edes tajua. :-)
minun mielestä vain laiskat valmistavat ruoan atomeista. On niin paljon aikaa, että voi seistä puoli päivää köökissä.
Ahkerat ja järjevät ovat töissä ja sen jälkeen harrastuksissa ja lasten kanssa puuhailemassa. Järkevä käyttää puolivalmisteita: esim. jauhelihaa, valmista pastakastiketta ja maustettua ruokakermaa.
mutta onneksi osaa valita terveellisiä vaihtoehtoja.
Ja totta kai syyttelijänä nainen. Krooh.
jos arvostaa hyvää ruokaa, ei käytä eineksiä. Piste.
Mutta eineksiä en käytä. Ruoka aina kunnollista. Tiskit kyllä helposti jää tiskaamatta tai lattiat imuroimatta:)
Aikaa ja energiaa on rajallinen määrä. Joskus tekemistä voi olla toisaalla niin paljon, että mennään eineslinjalla. Ei jaksa, ei ehdi tai jotain. Tai ehtisi toki jos priorisoisi toisin, mutta jos pyydetään laittamaan tärkeysjärjestykseen elannon hankkiminen, yöunet ja kokkailu/vs einekset, niin ei tarvitse kysyä mikä listassa rankataan viimeiseksi.
Mutta ei pidä ottaa Jutan kommentteja vihamielisinä. Hänellä on raflaava tyyli ilmaista asiat ja oma tapansa elää. Hatun nosto sille, vaikka itselleni sama ei sopisikaan!
Jutta itse osallistui johonkin ruokaohjelmaan, jossa siis ne julkimot valmisti toisilleen aterioita, ja hän kertoi, ettei koskaan kokkaa mitään, koska ei tykkää nautiskella ruualla, että ruoka on hänelle vain väline treenaamiseen.
Sellaisen pitäisi ehkä pitää suunsa kiinni, koska onhan ruuanlaitolla muitakin funktioita kuin painonnpudotus tai lihasmassan saanti.
(Ei silti, olen samaa mieltä, että on laiskaa käyttää eineksiä.)
Minäkin käytin tänään sipulikeittoa murekkeeseen. Onko kermaviili eines vai pitäisikö sekin valmistaa itse? Tai jauheliha? Sipulit sentään pilkoin ja lohkoperunat tein itse mutta punajuurisalaatti oli kaupasta. Eikä ollut edes kiire mutta halusin ruoan nopeasti, oli nälkä.
Koko ruoanlaiton ajan muuten vastasin puhelimitse johonkin kulttuurigalluppiin.
Kohta kolahtaa omaan nilkkaan tuo ilkeys. Mitä jos vaikka sairastuu tai vammautuu ja lihoo??
Kun perhe tulee kotiin klo 17 niin lapsilla on sudennälkä, silloin eines pelastaa!
En tajua, miten nykyaikana ei muuka ole aikaa tehdä kunnon ruokaa, kun on pakastimet ja kaikki, johon voi yhtenä päivänä viikossa helposti pakastaa itsetehtyä kunnollista ruokaa vaikka kuinka.
Einekset ovat mielestäni mielikuvituksettomien, tyhmien valinta, hätävarana kenen tahansa.
oli mm. se, että einekset sisältävät natriumglutamaattia, joka saa ihmisen syömään enemmän ja enemmän.