Vko 41: Nasu, Pöppis, Virna ja Vumpe !!
Huhuilen teitä piinasiskot kun en ole kaikista teistä kuullut mitään vähään aikaan. Mitä kuuluu? Oletteko käyneet jo neuvolassa?
Olen välillä hyvin epäuskoinen tämän raskauden suhteen, välillä oireet vähenevät, välillä taas olen huonovointinen. Tuntuu, että pitäisi päästä joka viikko ultraan, jotta uskoisi raskauden olevan totta. Päässä pyörii kaikki keskenmenoajatukset.
Neuvolassa kävin viikolla 9+0, nyt menossa 9+6. Laskettu aika varmentui 5.7. Kahteen kertaan olen käynyt ultrassa, siellä ne vauvelit sykkeineen näkyivät. Olen pikkuhiljaa totutellut kaksosraskausajatukseen, vaikka arki Tuplien kanssa pelottaa. Onneksi olen saanut Virnalta hyviä kokemuksia siitä :) Niskaturvotusultra on 22.12, seuraava neuvola tammikuun ekalla viikolla. Hoitaja vaikutti onneksi mukavalta, höpisi ehkä vähän liikaakin. Vähän jäi sellainen olo että jokaiseen kohtaan hän sanoi että " no, teillä tämä menee vähän erilailla kun on kaksosraskaus" . Lopulta en tiennyt että miten erilailla asiat oikein menevät, vähän sekavaa kaikki on vielä.
Olen ollut flunssassa kohta pari viikkoa, se ärsyttää!! Välillä tulee etova olo, pari kertaa olen sortunut syömään vähän salmiakkia huonoin seurauksin, oksensin molemmilla kerroilla. Ilmeisesti keho kertoo että älä nyt hyvä nainen syö tuollaista myrkkyä! Mutta kun se on niin hyvää. Nyt en enää syö kun tajusin että siitä tulee tosiaan hirveä olo.
Näkyykö teillä mitään vatsankasvua vielä? Mulla on ollut turvotusta tässä alussa, jopa niin että pari-kolme kiloa on tullut painoa lisää, tulipa kiva hyppäys heti äitiyskorttiin :) Nyt kun olen saanut lopettaa Estradotin ja vähentää lugeja, niin turvotuskin on vähentynyt. En haluais tosiaan lihoa mitään 30 kiloa :)
Tulkaahan kertomaan kuulumisia!
Hilmis
Kommentit (22)
Kiva kuulla taas tästä porukasta jotain! Ja vielä pelkkää hyvää!
Eikö ollutkin mukavaa Nasu kun yhtäkkiä rv:t kasvoi viikolla? Kyllähän se aika muutenkin menee melko nopeasti. Saa mennäkin, sillä haluaisin pian nyytit syliini.
Mulla on edelleen tuhruvuotoa, en muista kerroinko, mutta olen nyt käynyt jo 5 kertaa ultrassa ! Naurakaa vaan :) Nuo vuodot olivat kuitenkin NIIN hermostuttavia, että aina oli pakko käydä tsekkaamassa vauvojen vointi. Viimeinen lääkäri sanoi jo ettei kannata tuhruista tulla, sitä voi jatkua vaikka loppuun saakka. Joten pakko uskoa, ja alkaa luottamaan tähän raskauteen.
Mulla on rakenneultra joskus viikolla 19-20, en ole vielä saanut aikaa. Ensi viikolla on toinen neuvolakäynti, jospa sitten kuullaan sydänäänet.
Haluatteko tietää sukupuolen, jos se näkyy ultrassa? Me halutaan koska pitäisi tehdä hankintoja etukäteen. Loppuraskaus voi käydä tuplien äidille niin raskaaksi etten jaksa paljon shoppailla, ja sitten vauvojen kanssa elämä taitaa olla melko kiireistä :) Nyt olis jo hirveä hinku vaunuostoksille!
Hilmis
Hei tytöt, ja uuden vuoden myötä onnellista tulevaa vauvavuotta...
Nasukin on nyt lakannut hermoilemasta - vihdoin! Ultrassa 30.12 kaikki oli hyvin, laskettu aikakin tarkentui - aikaistui viikolla! Uusi l.a. on nyt sitten 0207. Nyt onkin sitten yhtäkkiä menossa jo 14+3... Masu on vähän pullahtanut esille, mutta kyllä se tuolla bleiserin alla vielä piilossa pysyy. En ajatellut töissä pariin viikkoon kertoa.
Huonovointisuus on onneksi takana, tosin pientä etovaa oloa iltaa kohti saattaa esiintyä. Erityisesti jos syö kamalan paljon kerralla, niin kuin Joulun aikaan tuli välillä tehtyä. Nyt olen onneksi oppinut...
HILMIS; upea juttu, että sinullakin on nyt kaikki hyvin ja pääsit pelkällä säikähdyksellä! O
Oletteko muuten menossa vielä toiseen ultraan? Eilen oli Hesarissa juttu, että käytännön vaihtelevat kunneittain!? Minulla on kakkosultra tiedossa 0702, eli 19+2.
Voikaahan hyvin!
Nasu + Hippu