Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pian työvoimatoimisto häiritsee...?

Vierailija
09.01.2013 |

lähihoitajaa, entä sairaanhoitajaa, pääkaupunkiseudulla, jos ilmoittautuu työttömäksi työhakijaksi? Miten tämä kuvio etenee?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko parempi yrittää saada työpaikka ilman mahdollista pompottelua työvoimatoimiston puolelta? Kotihoidontuella pohdin.

ap

Vierailija
2/10 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

He siis eivät järjestä sinulle töitä.

Eikö hoitoalalla pitänyt olla se työvoimapula? Et voi työttömyyspäivärahoilla hoitaa lasta kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko osoituksissa ikäviä ehtoja? Tarkoitan, että ei saisi täyttä palkkaa.

ap

Vierailija
4/10 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö miksi? Syitä on monia, mutta kerron sinulle pari:

1. Jos osoitus tulee, se ei välttämättä tule omaa koulutusta/kokemustasi vastaavaan paikkaan. Kokki voi joutua hakemaan leipurin paikkaa jne., ihan turha selittää että kyse on eri aloista.

2. Rekryfirmat ovat ottamassa vallan. Eli jos työkkäri niin katsoo, voit päätyä vuokratyöntekijäksi pätkäsuhteisiin etkä voi irtisanoutua oikein millään perusteella ilman karenssia = ei rahaa työkkäristä 3-6kk.

3. Töihinottoalue on muistaakseni vajaat sata kilsaa, siinähän sitten pohdit miten kuljet autottomana paikkaan, jonne ei mene yksikään julkinen ainakaan kello viisi aamulla jolloin työ alkaisi (+ minne lapsen saa hoitoon).

Vierailija
5/10 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska alallani on työvoimapulaa ja asun pääkaupunkiseudulla, niin onko niillä varaa pompotella täälläkin?

ap

Vierailija
6/10 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 5

Vierailija
7/10 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut koko työurani ajan pätkätyöläinen ja työvoimatoimiston asiakas. Se ei todellakaan enää ole mikään työnvälitys!

Mistä johtuu, että mulle on käsite "osoitus" täysin vieras? Viimeksi minulle on ILMOITETTU avoimesta työpaikasta vuonna 1984. Sen jälkeen olin vuodesta 1987 sellaisessa työpaikassa, jossa piti olla työtön työnhakija ennen kuin siihen pääsi, ja kerran sen jälkeen vuorotteluvapaan sijaisena. Siinäkin oli sama ehto, mutta ei niitä minulle työvoimatoimisto millään tavalla osoittanut vaan itse ne hankin.

Ei sinua taatusti pompotella, kun ei tavalliset työnantajat hae työntekijöitä TE-keskuksen palvelujen avulla, vuorotteluvapaan sijaisuutta lukuunottamatta.

Se edellyttää sitä, että laita siihen työnhakusuunnitelmaan vaimikäsenyton "omatoimista työnhakua".

Vierailija
8/10 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nimenomaan siksi että alalla on työpulaa, niin heillä saattaa vielä helpommin olla asenne, että olet työtön omasta syystäsi ja sinua pitää rankaista tuollaisella osoituksella jonnekin tiettömän taipaleen taakse.

Pystyisitko aloittamaan töiden tekemistä pk-seudun kuntien sijaisrekisterien kautta? Silloin voisit itse päättää, että miten paljon ja milloin teet töitä, ja samalla vähän kuunnella sivukorvalla, että etsitäänkö kivan tuntuiseen yksikköön uusia työntekijöitä.

Vierailija
9/10 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Osoitus" voi tarkoittaa mitä tahansa käskystä tulla työkkärin rekryiltaan/hakea opiskelupaikkaa/mennä työhaastatteluun. Se on siis yleistermi kaikelle, mitä työkkäri järkkää työttömälle työnhakijalle ja virkailijat pystyvät kirjaamaan esim. "ei osoituksia", jotta noita edellä mainittuja ei tulisi (minulle tehty näin pari kertaa masennusjakson vuoksi, sairaslomaa en saanut kuitenkaan).

Vierailija
10/10 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä pitää hakea tosissaan, ei saa omalla toiminallaan vaikuttaa sen puolesta, että ei työtä saisi. Asia saatetaan tarkistaa työnantajalta ja toisinaan käy niin, että työnantaja väittää, että paikkaa ei ole suostuttu ottamaan vastaan ja pam, karenssia tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi