Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö tilata uusi verokortti

Vierailija
09.01.2013 |

jos ainoa virhe kortissa on uskontokunta? Olen siis viime vuoden aikana eronnut kirkosta ja kortissa luki vieläkin ev.lut?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuvuodesta eronneet maksavat vielä seuraavan vuoden kirkollisveroa.

Uusi kortti tulee muutamassa päivässä tilauksesta.

Vierailija
2/7 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuvuonna eronneet eivät maksa kirkollisveroa enää 2013, joten vastaaja 2 on väärässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten paljon kirkollisveroa oikeasti maksetaan. Erosin kirkosta jo viitisen vuotta sitten, ja siitä asti mulla on ollut aina pari prosenttiyksikköä pienempi veroprosentti verrattuna saman verran tienaaviin ja saman verran velkaa omaaviin työkavereihin nähden.

Vierailija
4/7 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse erosin muutama vuosi sitten niin silloin joululuussa eronneet joutuivat maksamaan seuraavan vuoden kirkollisveron.

Pahoittelen väärää infoa.

Vierailija
5/7 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuvuodesta eronneet maksavat vielä seuraavan vuoden kirkollisveroa. Uusi kortti tulee muutamassa päivässä tilauksesta.

Näin oli tosiaan ennen, mutta enää ei ns. katumuskuukautta vaan ero astuu heti voimaan.

Vierailija
6/7 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli yllätys miten paljon kirkollisveroa oikeasti maksetaan. Erosin kirkosta jo viitisen vuotta sitten, ja siitä asti mulla on ollut aina pari prosenttiyksikköä pienempi veroprosentti verrattuna saman verran tienaaviin ja saman verran velkaa omaaviin työkavereihin nähden.

Lukutaito onkin yliarvostettua. Verolipussa se lukee paljonko maksetaan.

Veroliput muuten painetaan ennen niiden postittamista ;), jos loppuvuodesta tosiaankin eroaa kirkosta voi kirkkoon kuuluminen siinä lappusessa vielä näkyä.

ps. vero.fi voi tulostaa uuden kortin ihan itse ja siellä on muutenkin omat verotustiedot nähtävissä, ei tule sitten yllätyksiä paljonko mitäkin maksetaan...

Vierailija
7/7 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopullisessa verotuksessa kuitenkin verotus tasataan, joten jos muuten verokortin tulo- ja vähennystiedot pitävät paikkansa, niin tulet saamaan palautusta, kun kirkollisveroa ei peritä.

Verokortti-palvelussa voit hoitaa muutoksen. Siellä näkyvät verokorttitiedot.

Veroilmoitus verkossa-palvelussa voit keväällä ilmoittaa korjattavat/puuttuvat tiedot. Palvelu on kuitenkin vain ilmoittamista varten.

Muuten omia henkilökohtaisia verotustietoja ei netistä löydy vielä.

Laskurilla voi laskea, onko ennakonpidätykset kohdillaan esim viime vuoden osalta.